StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je úte 03. pro 2024 18:31:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: PvT/PvZ Gateway style
PříspěvekNapsal: ned 13. lis 2011 23:36:11 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: stř 21. dub 2010 21:39:04
Příspěvky: 299
Toto je představení mého(resp. asi to nebude přímo moje, ale na TL nechodím a profíky moc nesleduji, bo není čas, takže tak nějak se to evolučně vyvinulo v tohle moje... no prostě tak to hraju a basta) hry proti zergoj a terranoj. Protože to neumím sepsat tak, aniž byste nebyli zmatení, tak přilepím par replayů :o)

Prvně něco obecného představení:
- celý text bude prošpikován narážkami, urážkami a sprostými slovy. V mnoha věcech se bude mýlit a vůbec, zkrátka použití a čtení na vlastní riziko! Přestože češtinu zvládám na internetové poměry mistrovsky, tak to napíši po svojem, takže grammar nazi mi mohou ... bwahahaha!
- aktuálně se držím na špičce diamondu, sám sebe řadím spíš na low diamond... nějak se mi daří nebo co :o)
- moje apm je nízké, řídím se heslem, že práce nemá nožičky, neuteče a ta samá lenora platí i pro klikání
- hmmpf, build je náročný na apm a macro :D

OK, představíme obecné rysy hry:
- build stojí na tom že:
* obě rasy sází primárně na biologické jednotky(zdravím Zergy :D), které se rozpouští pod stormem
* hráč udrží krok s protivníkem co se upgradů, bází a herního přehledu týče
* hráč umí přemýšlet(není to tupý a-move trotl)
- celá hra je prošpikována stavěním gateways, nikdy jich není dost, nemáte-li koule na útok, postavte gateway! Technicky vzato si hrajeme na zerga... nevadí, že nám chcípli jednotky, nawarpujeme další!
- chronoboostuje se v pořadí priority od nejdůležitějšího k nejnižšímu:
* storm!!!!
* upgrady
* když na mě jde armáda, kterou nedám, tak gateway
* probíci ^_^
- průběžně NEstavím z gw... jedinou výjimkou je očekávání útoku, nebo když scouting těžce failuje a nevíme, co proti nám stojí
- klidně protivníka obklíčíme hlídkujícími observery, dropy sux(platí pro T obv. :D)

Teď samotný hra PvT:
- PvT, scountuli jsme, že nejde fast expand(1-plyn, rax)
9 pylon
14 gate
15 plyn
16/17 pylon
přihodíme cyber, lota, dáme do výroby stalkera...
jinak jdeme do expanze, bo jsme drsní kulervoucí bijci!

co scoutneme:
- 1-1-1
--průser jak cyp, robo(banshee, bejci), další 2 - 3 gw(podle chutí, já to třeba s immo nebráním, ale je to dražší, o dost!), vyrábíme armádu ve složení
--- moc lotů, něco sentry, něco stalkerů(něčím musíte sejmout banshee :)), esivá chcete, tak immortal
--- chce to odhad na situaci, pokud protivník přihodí ravena, je to průser jak cyp^2 a chraňtě si obse
--- pokud má ravena a použije PDD, couvněte(pokud už není pozdě, zase tolik vám pdd nevadí, protože stalkerů tolik není!)
--- místo obrany musít vybrat tak, aby bylo možno využít přesily lotů(tank jim nic nedělá), FF a GS
--- targetujte se stalkery banshee, tanky!
- 3 rax push(tech-lab na raxu, další rax někde harasí vzádu)/1 rax FE
-- expandujeme, stavíme mocinky moc sentry, přihodíme další 4 gate do výroby(postupně) a modlíme se, aby to byl push se stimem :D, když ne, cancel expy a FF na rampu, protože přijde brzo
-- pokud je to push se stimem, přihazujeme v době než nastimuje - zealoty. 1 nebo 2 stalkeři bodnou, ale jsou to másla, jsou velký a nic nevydrží :D V zásadě jeden pro scout je až moc :))
--- hmmpf edit - pár stalkerů bodne, ale příhodíme je mírně později... oni by měli dealovat dmg ve chvíli, kdy zealoti hrdinně umírají a tankují dmg... původní bod je trošku kravina... nicméně těch stalkerů fakt minimum :-)
-- používáme FF, GS tak, abychom protivníka dostali do nevýhody, dowarpováváme zealoty, případně si pomůžeme pár probíky

Tak, teď jsme ve výhodě(nebo jsme na tom stejně) a je důležitý moment celé hry... je na hráči, aby zhodnotil stav a vybral si, jestli potřebuje charge nebo storm... storm zbrzdí fakt fest! na druhou stranu charge je proti bioballu v pozdějších chvílích zbytečný a díky absenci plošné dmg dostanete přes držku... takže obecně platí, že když je protivník pasivnější, zvolte storm, jestliže je agresivní, charge a držte se zuby nehty přes FF, GS a loty(teď už máme i ekonomiku na stalkery).

Jakmile jeden nebo druhý tech máme, bereme další expu, pylonujeme a stavíme gateway jak o život. Sázíme na to, že když na nás půjde útok, tak si prostě dowarpujeme mrtě jednotek(a dropy vidíme díky obsům, že). Průběžně si warpujeme pouze templáře/sentry, protože mají málo energie po warpu, mňo.
Pokud na to máme, přihodíme warp prisma a harasujeme jak draci. Na archony(a late game) se vyplatí i dark shrine. Upgradíme jak o život, prostě jedém.

Pokud se na to cítíme, můžeme pushnout... já se držím golden rule, že dokud nemám o základnu víc, nebo nemám alespoň ze 4. saturovaný gas, tak se jenom bráním, protivník se vyčerpá :-).

Jak jsme poznali, celý tento build sází na to, že Terran průběžně vidí menší armádu, než kterou napadne(a to o dost, chronoboost vám hodí klidně i druhou vlnu, než ferda dojde). Když se 2 - 3x ubráníte, máte většinou vyhranou hru... zvrátit průběh může jenom ghost s emp, ale tam je to jiná pohádka.

Protivník nasadil ghosta, jsem v háji, le panic!
Jak na ghostový bioball:
- uklidníme se!!!
- skládáme jednotky tak, aby ghost NEmohl empnout celou armádu(nesmí vás Terran chytit v úzké uličce, při přesunu, prostě teď musíte zapojit mozek)
- rozestavíme je do obloučku, emp-ohrožené jednotky(cokoliv co není archon/chargelot) postavíme dozadu
- jakmile vyrazí chargeloti, přihodíme povel pro templáře, stalkery, DT
- feedbackujeme, stormujeme a ták, jak za mlada

Popis replayů, jak jdou za sebou:
- blbě, ale přece, ubráněný 1-1-1(on to T taky zdupal)
- PvT na taldarim altar, je to z doby, kdy jsem ten způsob vymýšlel, takže to není tak čisté, jako xel noha :-)
- Protoss is OP na xel noze, v zásadě je tam ten build nasazen v nejvyšší čistotě, chybí mu jenom perlička ... archony vyrábět z DT nikoliv z templářů :)
http://deacon-frost.wz.cz/SC2/Nerazim%20Crypt%20-%201-1-1.SC2Replay
http://deacon-frost.wz.cz/SC2/Tal'darim%20Altar%20LE%20PvT.SC2Replay
http://deacon-frost.wz.cz/SC2/Xel'Naga%20Caverns%20-%20protoss%20OP.SC2Replay
Na další hře je vidět, jak asi rozestavět armádu...(jako jediná to není ladder game)
http://deacon-frost.wz.cz/SC2/The%20Shattered%20Temple%20-%20PvT%20DiavPlat%20-%20not%20ladder.SC2Replay

PvZ!:
- pokud to není xel naga, fast expand
Rulez pro FE:
* buď expandujeme po gw nebo forge, podle chutí a scoutu
* protivník může vzít 3., ideální stav(= nebraňte mu v tom proboha)
* zawallujeme se, obsadíme 3 plyny
* protivník může nasadit drsnou protitaktiku - roach push, musí se scoutnout, jinak se neubráníte(já to nikdy nescoutnu, takže na to dycky prohraju :D - halt na to porád zapomínám :))

Mňo, takže máme saturované expy, máme nějaký ten wall, máme cyber... žjóva, co včil... teď záleží, jak moc jste drsní... já si postavím 2 stargate, a jak mám 6 pheonixů, jedu ho s nima naštvat, druhá volba je nahodit hafo gateways a přihodit blink... přijdou mutalisci... resp. přiletí ;). Jenom málo zergů jde přímo do hyder. Storm proti mutám nestihnete bez stargate!
Po phoenixech buď víme, že jede mutalisky, tak přihodíme další phoenixe, expandujeme(znova), přihazujeme loty, rychlý výzkum stormu, nebo víme, že je nejede - přihodíme expu, nasíráme ho s phoenixy, stavíme void raye, stalkery a loty, přihodíme robo a rozjedeme kolosální nasírárnu - postavíme death ball!!! Void rays, něco kolosálních bičíz, hafec lotů. Postupně zabíráme další expy, přejdeme na storm a archony... prostě jak je libo, měli byste mít vyhranou hru v tuto chvíli :-).

Zerg může ale taky nevzít 3., jet ze dvou roach/hydro/speedling 200 army all-in push. Tomu se bez hromady sentry, nějakého toho stormu(tady fakt nevím, jestli to stihnete, radši bych vzal kolosální biač) neubráníte. Taky se to muší zjistit, časem poznáte. Tohle jsem potkal jenom 4x s 50 % úspěšné obrany a jako fakt to bylo po haluzi, kdy to protivník zdupal.

Další editek:
- jde to i bez kolosální biač, optional(plošná dmg nutná)
- lze jet 2 base death ball složený z pár lotů, stalkerů, hromady void rayů a kolosálních bičíz, prakticky nezničitelné :o). Pokud jste frajeři, přihoďte so carriers a expu :o).
- jakmile má zerg bráněné base proti phoenixům, tak je rozhoďte jako spottery po mapě a zapomeňte, že jsou. Pokud protivník šel do hyder, stáhněte je k sobě a hydry si klidně pozvedejte :-)(to platí hlavně v případě, že zerg šel do mutalisků a pak switchnul ve chvíli, kdy vy máte mnogo phoenixů a nevíte co s nimi ;)).


Popis replayů:
- hmmpf tak asi nějak takhle, akorát rychleji, precizněji a lépe :-) (jo a nenechte si tak blbě sejmout ty VR jak já :D)
http://deacon-frost.wz.cz/SC2/The%20Shattered%20Temple%20-%20PvZ.SC2Replay
(více PvZ aktuálně nemám :))


Komentáře, názory sem. Jsem ochoten něco málo poradit i z druhé strany(aneb co tento stylutak asi nejvíce bolí), ale osobně si nemyslím, že byste to měli nějakou šanci potkat. Tohle stojí a padá na použivání abilit(kvalitní stormík, FF, GS, dobrý odhad army, časování obrany atd. atd. atd.), death ball stojí a padá na a-move... :-)

_________________
deacon


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT/PvZ Gateway style
PříspěvekNapsal: pon 14. lis 2011 7:24:47 
Offline
 Profil

Registrován: ned 10. dub 2011 10:53:27
Příspěvky: 24
deacone mal si ostat u cska :lol:


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT/PvZ Gateway style
PříspěvekNapsal: pon 14. lis 2011 9:19:47 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: stř 21. dub 2010 21:39:04
Příspěvky: 299
termix píše:
deacone mal si ostat u cska :lol:

Naah, csko je už dávno mrtvé.

BTW něco k tématu by nebylo? Například stojí to za hovno, protože...?

_________________
deacon


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT/PvZ Gateway style
PříspěvekNapsal: pon 14. lis 2011 12:05:18 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: pon 21. bře 2011 14:46:56
Příspěvky: 31
GW styl je dnes moderní, hraje to většina protossů. Není špatná myšlenka napsat o tom článek, ale něco mi tam nesedí.
Např:
Proč GW na 14? Zvlášť proti T je to pozdě a věta "protivník může vzít 3., ideální stav(= nebraňte mu v tom proboha)" mě dostala :D
Protoss se musí snažit za každou cenu tu 3. expu sejmout, jestli necháte zerga expit je to konec. Zvlášť když jedete na dvou bázích. Pokud jede např. tebou zmíněný blink stalker push, tak s 3. expou to mnohem snáz ubrání. Odpověd na 3. expu je rychlej push třeba 6GW, nebo stargate, případně vlastí expa.

1/1/1 se bez immortalů brání taky dost špatně, když scouteš tenhle all in máš už expu, proby přestáváš vyrábět zhruba na počtu 35, pak jen armádu z 4-5GW a roba.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT/PvZ Gateway style
PříspěvekNapsal: pon 14. lis 2011 12:23:45 
Offline
 Profil

Registrován: sob 20. lis 2010 1:00:11
Příspěvky: 189
hm tak trochu souhlasim s Pierrem ohledne treti u Zerga, GW na 14ti proti T se imho da hrat, ale troufl bych si na to jen na vetsich mapach...obecne jinak se mi libila hra na Xel Naze s imba overpowered fucking omg protoseem, zvlast kdyz vezmu v uvahu, ze ten koblizek, co hral proti tobe asi neni moc velky fanda emp a ghostu, pac za celou dobu hodil tak jedno max dve...v kazdem pripade ale super, vyzkousim, uvidim, vsechny rozdrtim....:) ...a sem zvedavy na ten mass void proti Z, obecnce s voidama moc dobrych zkusenosti nemam - a i tys tam mel docela stesti, ze ti je sundal az na konci hry...

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT/PvZ Gateway style
PříspěvekNapsal: pon 14. lis 2011 18:00:36 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: stř 21. dub 2010 21:39:04
Příspěvky: 299
Pierre>
Jup, souhlas. Já ale počítám právě s těmi phoenixy, kdy s 3. se proti nim nemá jak efektivně bránit. Jinak jasně, jet blind blink je dost velký hazard... chtělo to asi trošku rozepsat, ale já druhou odnož neznám, kdykoliv rozjedu blink, zmasakrují mne mutalisci a neberou si 3., šmejdi :D.
Hmmpf, je to moderní... jsa neznalec módy, cítím se zaskočen :-).
1-1-1 souhlas

Noall:
Yeah, to je právě na tom to nejvtipnější - u většiny diamantových T platí, že prakticky nehází EMP, i když mají tunu ghostů(je to tam dobře vidět, má ghosty, energii a hodí EMP do chargelotů, kterým to prostě nevadí).
Jinak ten build je sakra křehký na EMP, stalkerům, sentry a templářům vadí a když mě Terran dobře chytí, tak EMP a bye bye.
Ty VR stavím čistě ze sentimentálních důvodů :D. Jde to i bez nich, je pak víc stormů :)).

Každopádně je fajn, že tu jsou připomínky k vylepšení, takto tossíci ovládnou celý svět!

_________________
deacon


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT/PvZ Gateway style
PříspěvekNapsal: pon 14. lis 2011 19:13:44 
Offline
 Profil

Registrován: sob 05. bře 2011 19:57:44
Příspěvky: 72
deacon píše:
Pierre>
Jup, souhlas. Já ale počítám právě s těmi phoenixy, kdy s 3. se proti nim nemá jak efektivně bránit. Jinak jasně, jet blind blink je dost velký hazard... chtělo to asi trošku rozepsat, ale já druhou odnož neznám, kdykoliv rozjedu blink, zmasakrují mne mutalisci a neberou si 3., šmejdi :D.
Hmmpf, je to moderní... jsa neznalec módy, cítím se zaskočen :-).
1-1-1 souhlas

Noall:
Yeah, to je právě na tom to nejvtipnější - u většiny diamantových T platí, že prakticky nehází EMP, i když mají tunu ghostů(je to tam dobře vidět, má ghosty, energii a hodí EMP do chargelotů, kterým to prostě nevadí).
Jinak ten build je sakra křehký na EMP, stalkerům, sentry a templářům vadí a když mě Terran dobře chytí, tak EMP a bye bye.
Ty VR stavím čistě ze sentimentálních důvodů :D. Jde to i bez nich, je pak víc stormů :)).

Každopádně je fajn, že tu jsou připomínky k vylepšení, takto tossíci ovládnou celý svět!

Ono obecně to za T trefit emp není taky sranda, protože je rozdíl mezi stormováním do 100 jednotek a empovaní do 1. konkrétní( popřipadě grupě - HTcek v blbym splitu)
Jinak tenhle build je dobrej, i když já většinou jezdím toto trochu safely = az na 4 bazich rozjedu 20-30 gate a jedu ;) vetsina zergu a terranu to neustojí, pokud to nezadupete, akorát máte v tomhle výhodu že muzete rozjet pri tom collose/voidy( predpokladame robo a stargate/y) - V PvZ hlavně stargate a voidy( BL zlobí ;) :D ) a v PvT zase Collose( sice neudělají dmg když je tam 15 vikingu, ale nestavíme jich moc, stačí 2 aby musel stavět vikingy - menší arma, pak ještě možná když jste už na polovině mapy tak si nechat jen jednu bazi( tou dobou musite mit aspon 5-6k mineralu) a jet misto nich armu, ja takhle vyhral protože mi terran nuknul vsechny proby a ja sem warpnul dalsich 20 jednotek což neměl šanci.
Ještě k tomu stylu psaní, vím že si říkal že je to tak myšleno, ale není pak až se tu nahromadí všechny přípomínky dát tomu nějaký řád? přeci jen trochu zmatečný, ale GJ ;).
Co se týče 2base mutů, tak to musíš bránit Blinkerama + archonama idealně( raději mergni i HT na archony, protože stormy udělají malo dmg pokud ma trochu micro.) Tak nějak přemýšlím zda není nejlepší místo HT nejdřív jet DT( popřípade DT drop) protože je to harras( což je v PvZ dost duležitá věc) donutí ho to jet detekci = 150/50 na overseera( overlord + merg ) a přitom snad nedává supply ne?nebo musí jet věžky(150x2 = 300 min) takže taky trochu zdržení, ale zase pokud ty DT zabije tak jste v nevyhodě, ale když je stihnete stáhnout( haluc scout) tak mužete merg a tím získate zase archona. Každopádně je to jen obměna, ve výsledku je to jen o změnu buildu, ale mužete tím odrazit roach allin ( nemá detekci :D ).

Jinak vim že to sem nepatří, ale je někde nějaký přesný build nebo strategie/topic o tom jak bránit 1/1/1? ( třeba rozebrat problémy, jak to counterovat, kdy se da ocekavat apod., docela by to bodlo pro low hrace( a mnohdy bohužel i pro vyssi)) pokud ano muzete link?


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT/PvZ Gateway style
PříspěvekNapsal: pon 14. lis 2011 20:18:09 
Offline
 Profil

Registrován: sob 20. lis 2010 1:00:11
Příspěvky: 189
...jo a taky me napada, ze by nebylo od veci zvazit upgrady ze dvou forgi...ve vetsine her mam pocit si je jel jen z jednoho...ona se ta stovka plynu nebo dve uz nekde najde (kor ted po snizeni ceny) a mit pak ve hre 3/0/0 nebo 3/3/0 je docela rozdil...;)

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT/PvZ Gateway style
PříspěvekNapsal: pon 14. lis 2011 20:23:37 
Offline
 Profil

Registrován: úte 27. dub 2010 7:04:40
Příspěvky: 1097
Nečetl jsem celou diskusi, nečetl jsem PvZ část a nehrál jsem ještě po patchi (s menším radiusem EMP), ale k čistě gate strategii v PvT můžu jako low Master/top Diamant Terran říct, že pokud Terran není jelito a hlídá si, aby neměl nad hlavou Obse, pak čistě gate jednotky dává a HT si Ghosty pohlídá, takřka vždy je díky Scanu ve výhodě.

Co je pro mě osobně neporazitelný, je combo Colossové + HT. Tam prostě jednoduše nejde stíhat zároveň EMPčkovat/snipovat HT, zároveň Vikingama naklikávat s waypointy Colosse a uhýbat před Stormy a zároveň microvat s nastimovanou pěchotou (popostupovat před loty). Všiml jsem si, že to nedávají ani top hráči :)

Takže určitě doporučuju nejet čistě gate jednotky, ale ty Colosse k tomu prostě přidat (resp. ideální je imho nimi začít a přidat HT).

_________________
Obrázek

Vlastní blog o SC2 - http://pralev-sc2.blog.cz/


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT/PvZ Gateway style
PříspěvekNapsal: pon 14. lis 2011 20:57:53 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: pát 24. pro 2010 21:09:28
Příspěvky: 200
obrana proti terranskymu 1/1/1 (terran nema ravena)
http://hotkeyit.com/videos/single/stopp ... ran_1_1_1/

_________________
Obrázek
Drakan #783


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz