StarCraftCZ.com https://forum.starcraftcz.com:443/ |
|
Jak OPRAVDU hrát Protosse-1 https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=31&t=1113 |
Stránka 1 z 5 |
Autor: | ondik [ čtv 17. úno 2011 0:33:04 ] |
Předmět příspěvku: | Jak OPRAVDU hrát Protosse-1 |
Po tomhle článku a následující velmi plodné diskusi jsem se rozhodl, že i já poctím červy z nižších lig ó mou osvícenou analýzou Starcraftu2. Zasvětím vás do tajů hard counterů, o kterých vám blizzard lže a tvrdí, že jejich hard counterovství je přesně opačné (bohužel HT a roache mi už Aklain vyfouknul ), ukážu strategie, které budete za pár měsíců vídat v GSL. Vše jako kolega dokážu replayi. Držte se. SC2 a BW jedno jest. Jak všichni víme, SC2 vychází z SC:BW, tudíž vše, co fungovalo v BW, musí nutně fungovat i tady. Také víme, že bývalí hráči BW mají prostě automatickou výhodu nad nehráči BW, což dokazují nynější nejlepší hráči světa MVP a MC. V čem to je? Jednoduše hrají SC2 tak jako by hráli BW! Dnes při mé pravidelné starcraft brainstorming seanci jsem se zamyslel - v čem je elementární a nejzřetelnější rozdíl mezi SC2 a BW? Uhodli jste, je to počet těžičů na začátku hry! Prvním a nejjednodušším krokem, jakým získáte velkou část výhody BW hráčů, je tedy zredukovat na začátku hry počet těžičů ze 6 na 4. Možná si teď říkáte „BW výhoda je jen stará pověra!“ (což vyvrací už jednou zmínění MVP a MC), ale chyba lávky, pánové. Matematicky je totiž opravdu výhodnější začínat se 4 těžiči místo 6! A to ze dvou hlavních důvodů – 1) AI těžičů v SC2 je mnohem horší než v BW. Zmateně pobíhají od minerálu k minerálu, což zpomaluje jejich příjem, a to je především na začátku nemilé. Méně je někdy prostě více! Když začnete jen se 4, snadněji se roztěží a integrace dalších bude mnohem plynulejší. 2) Chrono boost! (konec konců tohle je příručka pro_tosse, že) Když začínáte s 6 probami, musíte s chrono boostem čekat až na postavení prvního pylonu, aby chrono efektivně a konstantně zrychlovalo tvorbu prob. Když však začnete se 4 probami (na začátku dvě musíte zničit), můžete chronovat hned jak dosáhnete 25 energie! Když spojíme tyto dva body, zjistíme, že i když na začátku obětujete dvě proby, velmi rychle jich budete mít víc než soupeř. A to je důležité mimo jiné kvůli tomu, že každé druhé PvP končí base tradem a pokud budete mít vaši základnu vytěženu víc než soupeř, nemůžete prostě prohrát. Jako důkaz místo slibů přidávám replay. http://leteckaposta.cz/236429454 http://www.mediafire.com/?ijxeeekrp8cb1g7 Pozorně sledujte počet prob mých a soupeře, i když se mě snažil dohnat a místo gatewaye postavil assymilator aby měl víc minerálů, stejně jsem ho ihned předehnal, a když měl 8 prob, já už 9. Vidíte sami, funguje to! Spoiler: zobrazit Nicméně rozumím, že výše uvedená úvaha může být pro vás, bronzáčky, stříbrňáčky a zlaťáčky moc sofistikovaná, a tak se pustím do analýzy jednotlivých protosských matchupů. PvT – pojďme si nejdříve říct něco obecně. Terranská early game je prostě imba. Protosská late game je prostě imba. Co ná z toho plyne? No tak, zapojte svoje copper mozečky! Ach jo, tak to je zas na mně. Cílem protosse je samozřejmě dostat se co nejdříve k late game jednotkám! Protože pokud budu mít late game jednotky, terran mě nemůže porazit (když neudělám chybu). Tenhle matchup mi přivodil hodně bezesných theorycrafting nocí, až jsem dospěl k (momentálně) optimální strategii. Mothership first. Nevyšilujte a čtěte dál, je to naprosto logické -> terran se svou stim and win taktikou přejede jakoukoliv t1/t2 jednotku protosse. A v tom to je! Proč vůbec dělat t1/t2 jednotky, když se s nimi terran tak snadno vypořádá? Je to naprosto zbytečné! Čím míň t1/t2 jednotek uděláte, tím rychleji se dostanete k mothership a carrierům, ultimátním protosským imba zbraním. Easy as pie. Takže od teď už u vás v PvT žádné zealoty, stalkery nedejbože immortaly nechci vidět! A protože cítím, kolik je mezi vámi nevěřících Tomášů, přikládám znovu replay. http://leteckaposta.cz/653734234 http://www.mediafire.com/?ijxeeekrp8cb1g7 Spoiler: zobrazit Byla to první hra s touto strategií, takže timingy nejsou úplně přesné (mohl jsem udělat fleet beacon před druhou stargate a měl bych mothership mnohem rychleji), přesto jsem měl mothership a carrier přesně když se klasický terranský 2-rax deadly push dostal do mé základny. I přes všechny chyby (zapomněl jsem udělat úplný wall-in) jsem ho sfouknul jako svíčku a v mezičase v klidu a pohodě expandoval. Protože co může udělat terran s t1 jednotkami, které hard counteruje mothership a carriery? Správně, nemůže udělat vůbec nic! To by pro dnešek stačilo. Materiálu mám nashromážděného více, ale nejsem si jist, zda někdo mé geniální myšlenky ocení. O pokračování či nepokračování nechám rozhodnout bídný lid! Vox populi, vox Dei! |
Autor: | Pralev [ čtv 17. úno 2011 0:42:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak OPRAVDU hrát Protosse-1 |
Nejsem bohužel z Bronze ligy, takže si myslím, že pro mě ten návod úplně není, ale protože jsem narozdíl od všech ostatních lidí na tomhle fóru jen teoretik, SC2 znám pouze z textů a obrázků (kterých je ve tvém topicu požehnaně), musím říct, že tohle je pro mě pastva pro oči a neskutečně plodný materiál k rozvíjení dalších teorií. Díky za něj! |
Autor: | easyyy [ čtv 17. úno 2011 1:08:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak OPRAVDU hrát Protosse-1 |
dobře ty |
Autor: | Jonas [ čtv 17. úno 2011 2:05:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak OPRAVDU hrát Protosse-1 |
dukaz místo slibů, od teď si vždy zabiju na začátku 2 proby, nevím jestli si kombinoval tyto 2 strategie, to by bylo teprve ultimátní.. a těším se na další (ne)návod |
Autor: | Tomkalhotka [ čtv 17. úno 2011 2:50:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak OPRAVDU hrát Protosse-1 |
článek dost hloupej, kterej nedokazu ocenit asi jen proto, ze to je utok na aklaina. K replayum se radsi ani vyjadrovat nebudu |
Autor: | Tomkalhotka [ čtv 17. úno 2011 2:53:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak OPRAVDU hrát Protosse-1 |
Uz sem to pochopil Nj me to trva zasmal sem se |
Autor: | saltazar [ čtv 17. úno 2011 6:27:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak OPRAVDU hrát Protosse-1 |
muthersphip znám, to s těmi probami mě zatraceně překvapilo a nechápu jak to může fungovat. Jináč bylo by dobé kdyby sis nastavil časovač hry, oběví se ti pak nad minimapkou, dává to lepší představu o tom BO. Edit: nezapomeň že ty si takto brzo vyplýtváš chronoboost kdežto soupeř ho později bude mít, to mi nesedí a prosím o vysvětlení, podle mě bude mít později navrch on. |
Autor: | Pralev [ čtv 17. úno 2011 9:28:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak OPRAVDU hrát Protosse-1 |
Saltazare, nápověda - to zabití si dvou Prob funguje proti slabším hráčům v nižších ligách stejně dobře jako bouřka na Roache |
Autor: | Alfons [ čtv 17. úno 2011 9:39:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak OPRAVDU hrát Protosse-1 |
Teda, já už skoro čekal, že ten článek bude užitečné |
Autor: | Mart [ čtv 17. úno 2011 11:01:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak OPRAVDU hrát Protosse-1 |
Epic Krasny clanek o silne strategii podporeny relevantnim replayem - uz se tesim na pokracovani! Epic Asi budu mit cely den dobrou naladu, protoze jsem rano uz dlouho nezacinal takovou kopou smichu! Mam rad utocnou ironii, ktera je na urovni a ma styl - gj |
Stránka 1 z 5 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |