StarCraftCZ.com
https://forum.starcraftcz.com:443/

PvT/PvZ Gateway style
https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=31&t=1723
Stránka 7 z 13

Autor:  DURiN [ pon 21. lis 2011 4:25:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvT/PvZ Gateway style

Mě přijde že je poslední dobou zerg nějak drsný v PvZ Zerg uplně nehorázně přemasuje oponenta je to dost HC vyhrat nad zergem :)
Máte nějaké rady nebo finty na zerga ale jak se dívám na profíky za protosse taky se mají co ohánět. 4 expy cca 5-6 hatcherek během jednoho cyklu až 80 zerglingů to je masakr potom člověk děla stalkery sentry aby se ubranil rouchum a potom ho zmasakrují zerglingové.

To je potom nehorazná masovačka moc ani nevím jak proti tomu hrát.

Autor:  satik [ pon 21. lis 2011 8:28:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvT/PvZ Gateway style

80 zerglingu neni zas tak moc, pokud ma toss ve svym deathballu aspon 2 colossy a 3 sentry, tak mu toho ani moc neznicis :)

Autor:  deacon [ pon 21. lis 2011 8:49:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvT/PvZ Gateway style

Timpa píše:
Mě přijde že je poslední dobou zerg nějak drsný v PvZ Zerg uplně nehorázně přemasuje oponenta je to dost HC vyhrat nad zergem :)
Máte nějaké rady nebo finty na zerga ale jak se dívám na profíky za protosse taky se mají co ohánět. 4 expy cca 5-6 hatcherek během jednoho cyklu až 80 zerglingů to je masakr potom člověk děla stalkery sentry aby se ubranil rouchum a potom ho zmasakrují zerglingové.

To je potom nehorazná masovačka moc ani nevím jak proti tomu hrát.

Ehh, profíci možná jo, ale to je tak nějak už jiná liga(spousta profi taktik nelze použít, neb se opírají o fakt, že oni neztrácí macro micrem :o)). Uvědomuješ si, že už +2 colossus dá zerglinga na ránu? +1 Zealot na 2(a to už není žádná hrozná investice u forge FE)... Navíc nám pěkně zlevnil Blizzard ceny, yummy. Archon, DT, HT. Tolik možností a tak málo času :-).
A nakonec, sentry je k tobě ani nepustí :-)

Autor:  DURiN [ pon 21. lis 2011 11:04:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvT/PvZ Gateway style

jsem si rikal jestli ma vubec cenu dělat Colose protože on ma spire jednu budovu a kdykoliv si muze klidne v tom cyklu postavit 10 coruptorů + spell coruption 20% zranění a když tak přemasovává tak jednotky co stříli do vzduchu musí střílet do coruptorů a je to peklo.

Já jsem mám taktiku co dělá White Ra pořád vysadky warprizmou do těžby a warpování a sentry do vchodu. Ale ikdyž mám APM 90-97 tak zaspím nezvladám microvat a do toho stavět a když rychle naklikám budovy mrknu vysadek mrtví.

http://www.teamliquid.net/tlpd/images/m ... %202.0.jpg

tahle mapa je peklo tady si zerg rozhodí na jednu stranu hned 4 expy a potom když oblehám jednu tak to sype ze všech stran.

EDIT: hlavně říkáte že zerg je nejtěžší na uklikání mě právě připadá nejlehčí kralovny budovy na 2 zkratkách upgrade budovy na další a není co řešit. Oplodnování larev je otazka 2-3 sekund na všech exp. a člověk se může věnovat boji.

Autor:  deacon [ pon 21. lis 2011 12:26:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvT/PvZ Gateway style

Timpa píše:
jsem si rikal jestli ma vubec cenu dělat Colose protože on ma spire jednu budovu a kdykoliv si muze klidne v tom cyklu postavit 10 coruptorů + spell coruption 20% zranění a když tak přemasovává tak jednotky co stříli do vzduchu musí střílet do coruptorů a je to peklo.

Já jsem mám taktiku co dělá White Ra pořád vysadky warprizmou do těžby a warpování a sentry do vchodu. Ale ikdyž mám APM 90-97 tak zaspím nezvladám microvat a do toho stavět a když rychle naklikám budovy mrknu vysadek mrtví.

http://www.teamliquid.net/tlpd/images/m ... %202.0.jpg

tahle mapa je peklo tady si zerg rozhodí na jednu stranu hned 4 expy a potom když oblehám jednu tak to sype ze všech stran.

EDIT: hlavně říkáte že zerg je nejtěžší na uklikání mě právě připadá nejlehčí kralovny budovy na 2 zkratkách upgrade budovy na další a není co řešit. Oplodnování larev je otazka 2-3 sekund na všech exp. a člověk se může věnovat boji.


Co mám dělat, co mám dělat. Postavím colosse, Terran postaví vikingy, postavím templáře, on postaví ghosta, postavím zealota, on postaví mariňáka, že já to vůbec hraji proti T :-).

Ano, MÁ spire, právě proto já proti Z stavím na gw jednotkách v kombinaci se stargate. Jiní třeba hodí tunu force fieldů a nakrájí si zergovu armádu, takže woohoo, mám zdemolované colosse, ale on má zdecimovanou army a moje 2 vlny upgradnuté gw jednotek > jeho larvae mass :-). Navíc mu v supply stojí pár zbytečných corruptorů :o). Případně nakrájí army, COUVNOU a pokud je Z dostatečně blbý, tak si nechá corruptory usmažit stalkery. Nicméně celé to stojí na micru s FF/stormem a colossem. Pokud se setkají 2 relativně stejně dobré armády v PvZ, tak má P vždy navrch. Má na své straně detekci, terén(force field!!!), větší plošnou dmg solidní anti-air na obranu colossů(stalker(+sentry pokud jsou to mutalisci)). Ano, pokud se nečekaně vyhrne hromada broodlordů, tak pak má navrch Z, ale to už je tak nějak blbost Protosse :-). Proto taky vidíš u profíků snahu průběžně toss army trhat a zmenšovat(mutalisci, speedling harass atp.), aby ten střet nebyl tak vyrovnaný(případně se volí nějaké široké prostranství, aby toss nemohl využít tolik FF).

A souhlas, PvZ na Shakuras Plateau(či jaxe to píše) stojí za houby :o)

Autor:  DURiN [ pon 21. lis 2011 13:47:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvT/PvZ Gateway style

Není potom lepší proti zergovy jít první HT než Colosse ??? HT dá větší plošný DMG ??

Autor:  deacon [ pon 21. lis 2011 14:41:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvT/PvZ Gateway style

Timpa píše:
Není potom lepší proti zergovy jít první HT než Colosse ??? HT dá větší plošný DMG ??

Storm je dražší tech a náročnější na micro(pokud používáš sentry i templáře). Navíc není ready jen tak z fleku(templář se musí nabít) + storm se tolik nechytá na roache s burrow. Navíc po stormu musíš nutně dorazit armádu(nebo alespoň část), protože na další storm je daný templář nepoužitelný, zatímco colossus je nevyčerpatelný :-).
Nelze generalizovat, lze si pouze říci silné a slabé stránky daného způsobu a podle těch se řídit ve hře :o)

Ano, storm dá větší dmg, resp. storm dá na celou plochu za 4(?) s 80 dmg, což 1 colossus nepřebije, ale vzhledem k ceně stormu a vyčerpání templářů... je to sporné.

Autor:  DURiN [ pon 21. lis 2011 14:49:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvT/PvZ Gateway style

Tady jsem to trochu sprčil jsem zaspal a potom nešel do tech. Ale nejspíše bych to mohl vyhrat když jsem se díval an replay akorád jsme to skonil a brzo jsme leftnul.

http://czshare.com/2271824/Timpa+PvZ+ma ... .SC2Replay

Jsem mu drtil drony nenechal jsem ho spát pořád 60 dronu jsem redukoval na 20 a stejně mě nehorázně přemasil.
Co by jsi dělal ty tuhle hru a co mě tam hlavně chybí ??? Myslím že zahraný to není špatně až na ten konec.

Autor:  deacon [ pon 21. lis 2011 18:47:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvT/PvZ Gateway style

Timpa píše:
Tady jsem to trochu sprčil jsem zaspal a potom nešel do tech. Ale nejspíše bych to mohl vyhrat když jsem se díval an replay akorád jsme to skonil a brzo jsme leftnul.

http://czshare.com/2271824/Timpa+PvZ+ma ... .SC2Replay

Jsem mu drtil drony nenechal jsem ho spát pořád 60 dronu jsem redukoval na 20 a stejně mě nehorázně přemasil.
Co by jsi dělal ty tuhle hru a co mě tam hlavně chybí ??? Myslím že zahraný to není špatně až na ten konec.

Projel jsem to jen tak hodně rychle, ale:
Chybí ti tam plošná dmg. Což bych dal jako prioritní chybu(protože ten zerg byl fakt jojo :D).
Mizerné macro jste měli oba stejně :)).

Nicméně pár dalších věcí:
- scout, "dlouho" jsi nevěděl, že je na 4 bázích
- zbytečný pylon u něj na nature expanzi - zerg má výhody slingů a creepu, prostě si hodí expu bokem a spojí to creepem :). Speciálně na této mapě.
- absence blinku - resp. špatně uskupené jednotky - spousta bitev by vypadala jinak, kdybys měl lépe přeskupené jednotky
-- například ten boj o jeho 5. base(na pozici tvé 3.) - hromada lotů, hromada stalkerů, pár sentries... nahrnuli se dopředu stalkeři, pak se nahrnuli na stalkery speedlingové, pak ses obklopil FF(nice) a zealoti stáli celou dobu v háji a stalkery likvidovali slingové a pár roachů. Blink dozadu za loty by z nich udělal fašírku a roachové by si neškrtli a ztráty by byly cca poloviční
-- samozřejmě k tomu zneužívat blink není zrovna to pravé, ale who cares, je to efektivní a funguje to :)(myslím přeskupení, tam si o blink vzad ta situace díky FF říkala)
- mizerné macro
-- obklopíš 3. cannony, místo abys přihodil gw a utrácel prašule za jednotky... přitom za celou dobu se k těm cannonům prakticky nic nepřiblížilo
-- klidně víc gw, když jedeš jenom stalker/zealot... buď je chronoboostuj, nebo jich postav více
-- když už tě děsí nájezd slingů, udělej si hráz z gw a za ni hoď 2-3 cannony, specielně tady to jde a je to výborně bránitelné(vchody na expy jsou pak z identického místa, musí rozbít dvoje kamení, aby to obešel)
- zbytečně přihazuješ pylony, když nemusíš. Vůbec, máš syndrom "mám moc minerálů, musím je nutně utratit", když nestíháš utrácet, tak nestíháš, svět se nezboří :). Ale je blbost při 130(+-)/17x přihodit 3 pylony.
- plné nexy energie... oh boy tolik chrona a nic :-)
- přišel ti na dt, archoni by bodli v tu chvíli asi víc, ale to už byl konec a gas byl stejně nulový
- když už nemáš plošnou dmg, charge! Poslední fight ti odhadem 1/4 lotů běhala jak zfetovaná u toweru místo sekání ošklivého zerga, což by sice charge nepořešil, ale v kombinaci s blinkem jo
- víš že ferda jede slingy/roache a nepřihodíš nějaké immortaly? Mají stejnou range jako stalkeři :o)
- docela pozdní upgrady

Osobně bych ve chvíli zjištění 4 bází nahodil 3. nahoře a před ni hodil wall, přidal plošnou dmg(šel bych asi do colossů bze range a hned z nich do templářů jak bych rozjel 3.). Občas nějaký drop, nic drastického, warp, poslat a nestarat se. Jak by se rozjela třetí, nahodil bych 4. nad ní. Zerg by v tu chvíli musel přejít buď na air, nebo na dropy, případně nydus worm - protože střed mapy by ovládal death ball. Inu a pak ho přejet jeho vlastní cestou - nás mnogo :).

On mě někdo ještě určitě doplní/opraví :o)

Autor:  DURiN [ úte 22. lis 2011 15:25:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvT/PvZ Gateway style

kdyz sleduji White Ra nebo Nana a kiwikaki a podobne jak hraji proti Zergovy tak to je bez šance skoro. Mám nakoukáno asi kolem 30 hod White Ra a on nejčastěji skoro pokaždé prohraje proti Zergovy pokud ho neznici hodně brzo nebo jak minuleho dostal pomoci mass imortals tak tak o vlásek.

Když jsem sledoval sice to zní blbě takového super elitního hráče Stephana tak kdo se mu postavil byl terran a ten ho nadherně zníčil krásná macro hra občas při starších turnajích ho porazil White - Ra ale jinak nevím jak porazit napeckovaného Zerga .

Jako protoss půlka mapy roztěžený zerg to samé s tejně ho smete jako nic. Broodlordy nejde moc zničit když chce jet vduch nemá šanci přemasovat coruptory zespodu infestoři dělají svoji práci a zerglinogvé utoci porád na báze.

Tohle je potom pravé peklo :)

Stránka 7 z 13 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/