StarCraftCZ.com
https://forum.starcraftcz.com:443/

PvZ - strategie, buildy, countre
https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=31&t=571
Stránka 5 z 10

Autor:  alieno [ čtv 11. lis 2010 18:45:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvZ - strategie, buildy, countre

Balty píše:
Tohle téma nám trochu chrápe, tak ho zas trošku oživím. :) Jeden typ na "zaručenou" výhru a zní asi takto:
"Máte problém s otravným hmyzem? (zerg) použíte nášeho ultimátního high tepláře, čiští vše s přehledem a pokud by se vyskytli větší brouci můžete spojit 2 ht do 1 archona! A to se vyplatí!" :D

Ale vážně, zkoumal jsem jak se zerg může bránit proti mixu zealot + ht + archon a výsledek je NIJAK. Zkušenější hráči tohle už asi dávno vědí, tkaže info spíš pro nováčky.

Největší "vychytávka" je to, že jsou to vše gateway jednotky, čili stačí si hlídat těžbu, aby bylo pořád dost surovin a můžete armádu obnovovat stejně rychle jako zerg, akorád vám stačí armáda početně 3x menší než zergovi. Kdykoli zerg změní taktiku a začne massovat jiné jednotky, vy jen při dalším warpu prostě nawarpujete víc jednoho druhu, pokud třeba jede ultry, tak warpovat ht a udělat hned archony. Přemýšlel jsem i nad banelingama, ale s upgrady (možná i bez teď nwm) je má archon na ránu a s jeho splash dmg budou banelingové rádi jestli aspoň některý z nich dojde k cíly, navíc stormy + zealoti jako živý štít. Napadá některýho zerga "něco" jak se proti takovéto army bránit? Mě a zjevně ani moje soupeře zatím nic nenapadlo, jakmile začnu produkovat ht, tak je hra moje a ani moc nemusím řešit jak moc expanzí zerg má.


Hydry, hydry, hydry? Nejaky roach jako stit, a to je vse? Lingove (samozrejme do zad/z boku)... chtelo by to zkusit, ale melo by to fungovat. Banelingy na Tosse mi neprijdou moc efektivni (cti vubec efektivni, tak proc je delat). Cracklingy by sice archon mel davat bez problemu, ale ty jsou na stalkery, popr. v nejhorsim pro zealoty - proste zdrzovacka tak, aby Hydry mohli davat DMG. No a pak tu je jeste ultimatni infestor :-)

Autor:  Balty [ čtv 11. lis 2010 18:57:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvZ - strategie, buildy, countre

alieno píše:
Hydry, hydry, hydry? Nejaky roach jako stit, a to je vse? Lingove (samozrejme do zad/z boku)... chtelo by to zkusit, ale melo by to fungovat. Banelingy na Tosse mi neprijdou moc efektivni (cti vubec efektivni, tak proc je delat). Cracklingy by sice archon mel davat bez problemu, ale ty jsou na stalkery, popr. v nejhorsim pro zealoty - proste zdrzovacka tak, aby Hydry mohli davat DMG. No a pak tu je jeste ultimatni infestor :-)


Pravě pro hydry to je nepřekonatelný, z nich zbyde jen kaše, doslova. Jak máš mass hydry, tak nejsi schopný dobře hozeným stormům utéct, do toho zepředu archoni + zealoti a fakt no chance, kdyby chtěl toss být fakt hračička přidá ještě sentry a už vůbec neutečeš ze stormu. Zerlingové jsou úplně ze hry, archon je dává plošně na jednu ránu, dále mutalisky kdyby někoho napadli, tak ty to samé, pár archonů si poradí s docela dost početnou skupinkou mutů jak nic,... jakmile mám archony, tak už vlastně vůbec nedělám stalkery. Mno a roach zas to samé se zealotem jsou na stejno, ale zas s podporou archonů a stormů nemaj moc šancí a zamikání je pomocí FF od sentry je u roachů fakt jednoduché. Pokud soupeř jede mass roache, tak je fakt, že přidělávám trochu i stalkerů, abych využil plně dmg celé army, ti zealoti se přeci jen ve předu trochu přetlačujou mezi sebou, ale prostě taky neustojej tenhle mix army. Co, ale docela ujde jako obrana, jsou ti infestoři s fungal grow, to třeba archony krásně stopne a hydry je pak můžou z dálky dobře sundat, na to je třeba dávat pozor no, ale pokud toss má trochu větší army, tak nikdy zerg nechytí vše a stačí 2 ht aby byli volní a mohli dát storm a zerg se musí stáhnout zas nebo umře a archoni jsou tak zas v bezpečí.

Autor:  alieno [ pon 15. lis 2010 12:54:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvZ - strategie, buildy, countre

Balty píše:
alieno píše:
Hydry, hydry, hydry? Nejaky roach jako stit, a to je vse? Lingove (samozrejme do zad/z boku)... chtelo by to zkusit, ale melo by to fungovat. Banelingy na Tosse mi neprijdou moc efektivni (cti vubec efektivni, tak proc je delat). Cracklingy by sice archon mel davat bez problemu, ale ty jsou na stalkery, popr. v nejhorsim pro zealoty - proste zdrzovacka tak, aby Hydry mohli davat DMG. No a pak tu je jeste ultimatni infestor :-)


Pravě pro hydry to je nepřekonatelný, z nich zbyde jen kaše, doslova. Jak máš mass hydry, tak nejsi schopný dobře hozeným stormům utéct, do toho zepředu archoni + zealoti a fakt no chance, kdyby chtěl toss být fakt hračička přidá ještě sentry a už vůbec neutečeš ze stormu. Zerlingové jsou úplně ze hry, archon je dává plošně na jednu ránu, dále mutalisky kdyby někoho napadli, tak ty to samé, pár archonů si poradí s docela dost početnou skupinkou mutů jak nic,... jakmile mám archony, tak už vlastně vůbec nedělám stalkery. Mno a roach zas to samé se zealotem jsou na stejno, ale zas s podporou archonů a stormů nemaj moc šancí a zamikání je pomocí FF od sentry je u roachů fakt jednoduché. Pokud soupeř jede mass roache, tak je fakt, že přidělávám trochu i stalkerů, abych využil plně dmg celé army, ti zealoti se přeci jen ve předu trochu přetlačujou mezi sebou, ale prostě taky neustojej tenhle mix army. Co, ale docela ujde jako obrana, jsou ti infestoři s fungal grow, to třeba archony krásně stopne a hydry je pak můžou z dálky dobře sundat, na to je třeba dávat pozor no, ale pokud toss má trochu větší army, tak nikdy zerg nechytí vše a stačí 2 ht aby byli volní a mohli dát storm a zerg se musí stáhnout zas nebo umře a archoni jsou tak zas v bezpečí.



Balty to co jsem psal je ciste theorycraft... Zajimalo by me, jak by to vypadalo v realu, ale s touto situaci jsem se jeste od hrace nestkal, takze neporadim, pisu jen co bych zkusil jet. Hydry stormu preziji (hp regen) i bez utikani (jednu, samozrejme stejne budu utikat), a pri rozumnem mnozstvi se da take utect (pri massu uz neni prostor... zalezi na pozici, ale to vis... takze zbytecne psat. Muty na archony ne, range rozdil na kitovani sice je, ale jelikoz je to ball-vs-ball, tak se nic nekona... a ten splash za milion-moc-dmg :-) muty nejet. Roache by mohli taky fungovat (opet s hydrama ;-) ). Tak ci tak, archon je hodne malo uzivana jednotka, s (dle meho) velkym potencialem ;-)

Autor:  Chelios [ pon 15. lis 2010 13:29:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvZ - strategie, buildy, countre

Zapominate na jednu vec archoni jsou EXTREMNE drahy :) a HT jsou hodne vysokej tech ve chvili kdy ma souper hodne archonu nekolik zelotu neaky ht tak ja musim mit tak 8 broodlordu ktomu zeringy/roache jako meat a tak 3-4 infestory pak neaky hydry este kdyz nebudu blbej tak si pockam az protoss vyleze me znicit pri jeho presunu hodim na templare fugal a naletim do nich speeama zepredu lordi a hydry a prave zacinaj jatka :). To co tady pisete vi porovnavate archony-extremne drahy a extemne narocny na tech z hydrama roacheme speeda coz je low tech :) tak asi tak.

I kdyz ze je pravda ze je to asi to nejmin prijemny co proti me toss muze ject :)

Autor:  alieno [ pon 15. lis 2010 13:54:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvZ - strategie, buildy, countre

Chelios píše:
Zapominate na jednu vec archoni jsou EXTREMNE drahy :) a HT jsou hodne vysokej tech ve chvili kdy ma souper hodne archonu nekolik zelotu neaky ht tak ja musim mit tak 8 broodlordu ktomu zeringy/roache jako meat a tak 3-4 infestory pak neaky hydry este kdyz nebudu blbej tak si pockam az protoss vyleze me znicit pri jeho presunu hodim na templare fugal a naletim do nich speeama zepredu lordi a hydry a prave zacinaj jatka :). To co tady pisete vi porovnavate archony-extremne drahy a extemne narocny na tech z hydrama roacheme speeda coz je low tech :) tak asi tak.

I kdyz ze je pravda ze je to asi to nejmin prijemny co proti me toss muze ject :)



Nj, ja usinam na 2.5T ;-) Ci jak nazyvat infestory s FG/NP (dle situace) ;-) a pak ultry, ale to jen kdyz se probudim ;-)

Autor:  Balty [ pon 15. lis 2010 15:57:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvZ - strategie, buildy, countre

Chelios píše:
Zapominate na jednu vec archoni jsou EXTREMNE drahy :) a HT jsou hodne vysokej tech ve chvili kdy ma souper hodne archonu nekolik zelotu neaky ht tak ja musim mit tak 8 broodlordu ktomu zeringy/roache jako meat a tak 3-4 infestory pak neaky hydry este kdyz nebudu blbej tak si pockam az protoss vyleze me znicit pri jeho presunu hodim na templare fugal a naletim do nich speeama zepredu lordi a hydry a prave zacinaj jatka :). To co tady pisete vi porovnavate archony-extremne drahy a extemne narocny na tech z hydrama roacheme speeda coz je low tech :) tak asi tak.

I kdyz ze je pravda ze je to asi to nejmin prijemny co proti me toss muze ject :)


100mineralu a 300 gas neni zas tak moc, když si vemeš, že colos stojí 300 a 200 a dělá možná i menší dmg, pokud jedes hlavně ht + zealot a máš 2 expy, tak toho gasu máš až až a rozhodně nestihneš mít tu army kterou popisuješ v době, kdy P vyleze s několika archony a ht. :)

Autor:  T.iN.T.a [ pon 15. lis 2010 16:54:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvZ - strategie, buildy, countre

Balty píše:
Chelios píše:
Zapominate na jednu vec archoni jsou EXTREMNE drahy :) a HT jsou hodne vysokej tech ve chvili kdy ma souper hodne archonu nekolik zelotu neaky ht tak ja musim mit tak 8 broodlordu ktomu zeringy/roache jako meat a tak 3-4 infestory pak neaky hydry este kdyz nebudu blbej tak si pockam az protoss vyleze me znicit pri jeho presunu hodim na templare fugal a naletim do nich speeama zepredu lordi a hydry a prave zacinaj jatka :). To co tady pisete vi porovnavate archony-extremne drahy a extemne narocny na tech z hydrama roacheme speeda coz je low tech :) tak asi tak.

I kdyz ze je pravda ze je to asi to nejmin prijemny co proti me toss muze ject :)


100mineralu a 300 gas neni zas tak moc, když si vemeš, že colos stojí 300 a 200 a dělá možná i menší dmg, pokud jedes hlavně ht + zealot a máš 2 expy, tak toho gasu máš až až a rozhodně nestihneš mít tu army kterou popisuješ v době, kdy P vyleze s několika archony a ht. :)

Takhle to zni vsechno krasne jednoduse, ale zasadny problem je jak udrzet pri zivote 3 zakladny pred najezdama lingu/roachu/mut, nez vubec vyleze prvni archon.. :D
Realne pouzivat jednu jednotku narocnou na plyn jako meatshield pred jinou jednotkou narocnou na plyn mi prijde jako scifi. :D Co pak s tema sutrama? Pokud techujes na nejnakladnejsi pozemni tech co snad je, tak je celkem zrejmy, ze po tu dobu nemuzes moc tlacit - spis jen tak tak, ze se branis. Takze je velice pravdepodobny, ze v dobe kdy mas ty svoje 3 baze, ktery kvuli plynu potrebujes na HT, tak zerg uz ma bez problemu obsazenou pulku mapy a nechutna army s BL neni vubec nerealna.

Na ten mix co popisujes imho uplne staci fungal+ mass roach. Pak ti army stoji a zatimco vsichni ogrcnuty P dostavaj 36dmg od houby, tak tam roachove uflusou zealoty a archony co stoji vepredu aniz by si vystrelili. A jediny co je muze ohrozit je trochu stalkeru a pak ta bourka. Ovsem roach zdechne az skoro za 2 bourky, resp. za vic jak 7s nepretrzitejch blesku, coz je cas, kdy z ty zahoubovany P army uz moc nezbyde. O tom, ze roach muze po takovyhle elektro terapii odlizt pod zemi a za max 14s bejt uplne fresh, zatimco tobe pokleslo supply o pulku ani nemluvim...

Autor:  Chelios [ pon 15. lis 2010 18:00:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvZ - strategie, buildy, countre

Presne tak 300 gasu je malo? :D ultra stoji 200 BL tusim taky 200 a dela mi problemi to tlacit ve velkym na 4 bazich. Btw: ja uz takovoudle armadu budu mit kdyz ti vyleze prvni archon :) expa za 300 a delani dronu po 20 njn zerg ma neco do sebe :D

Autor:  saltazar [ pon 15. lis 2010 18:23:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvZ - strategie, buildy, countre

Tak zase ty templáře můžeš použít třeba systémem, že je v bitvě použíješ s bouřemi a po tom až vyplácáš energii je dáš spojit do archona na dorážku.

Autor:  Gwainhir [ pon 15. lis 2010 20:36:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: PvZ - strategie, buildy, countre

Co je nejlepší proti mutům? Spoustu her jsem prohrál tim způsobem, že soupeř jek muty ve velkym (špatně sem scoutoval..)

Stránka 5 z 10 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/