StarCraftCZ.com
https://forum.starcraftcz.com:443/

Stalker blink
https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=31&t=677
Stránka 4 z 8

Autor:  Yarin [ pon 11. říj 2010 9:25:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stalker blink

Jeremiasz píše:
boze kriste, zase toss place, jak je proti terranovi nemocnej. Toss ma dle meho strasnou vyhodu na zacatku hry, kdy terran stiha tak tak. Kdyz se toss rozhodne opruzovat s pylonem a cannonem dokud neni marina, zbrzdi ekonomiku terrana docela dost. pak diky chorno boostu pribehne s nepomerne vetsi armadou. vcera jsem mel jeden takovej fight, cumel jsem jak pero, kde vzal takovou amardu, pak to vidim z replaye.
Jasne, muzete si rikat, ze jsem jen blbej bronzak, co vi kulovy, ale kdyz se podivate na posledni clanek na starcraftcz.com ve zprave o balancovani, pouze v diamatnove lize terran tak tak vyhrava nad tossem, jinak vzdycky toss ma navrch a troufam si rict, ze to je diky chrono, stalkerum a early push, pak prijde psyonic storm , kdy mu staci 2-3 HT a nasyslena armada z early game a rozseka kazdou bio army, kdyz terran nevezuje jak zjednanej, postavi par DT a rushi furt pryc, protoze jeho maskovani nevyprcha. atd atd atd.

proste hrat proti prumernymu tossovi potrebuje nadprumerny skill terrana a cisla statistiky to potvrzuji. az v diamatnu, kde uz hraci maji mikro trochu zmakly a odpovida tomu i APM, se sance trochu vyrovnavaji.

takze nechapu, proc tossici porad placou. proste L2P, tahle rasa ma v kapse nejvic svinaren ze vsech, staci si vybrat a tu vypilovat



vcera jsem hral proti terranovi na Xel'Naga a nevsiml jsem si ze by mel teda min jednotek nez ja, jel rychlej agresivni 3 rax push a jediny co mi vyhralo hru byli dve sentry na rampe kterejma jsem ho udzrel dole a pak si pod nehoraznym tlakem kdy ma clovek cca 1 sec na to aby stacil hodit FF scoutoval, vyrabel army a snazil se neprijit o nervstvo, zatim co si terran v klidu mackal v raxech ''A'' a ''D'' s nastavenym waypointem k moji zakladne, takze Jeremiáši, toss na zacatku hry je vydanej na milost terranovi, a doufa ze terran nepujde pushnout hned na zacatku protoze pak je to vetsinou GG i kdyz vis co na tebe jde a mas na zacatku hry alespon zakladni map control, staci jedna blba vterina a prohrals protoze terran ma vic jednotek nez ty pri tomhle pushi.

Zadalší... Toss ma sice mozna dost vychytavek, ale terranovi staci multidrop kterej je na micro nesrovnatelne jednodussi nez treba multi HT drop do mineralu, ale ani to hru nerozhodne protoze muli.

Jeremiáši... nechci se nad tebou povysovat sam jsem lama, ale je videt ze spoustu veci o hre jeste nevis kdyz dokazes rict tohle, myslim ze jsi tady nedavno psal jak je zealot rush OP a ze se Zealoti nedaj kitovat marauderama, takze nez neco napises tak o tom prochu přemýšlej

Chceš-li replay ti pošlu, protože ocividne nevis o co go co se sc2 tyce a budes si dal tvrdit svoje bronzove nesmysli. Reknu ti i muj kamos se kterym hraju 2v2 je 1v1 bronze a o hre ma vetsi paru nez ty...

edit: pred chvili jsem na kamosove acc odehral dve hry v bronzu, a muzu rict kdyz jsem tam byl ja tak tam jeste par dobrych lidi bylo, nejspis ti co posrali placementy ale ty uz jsou dnes jinde... prijde mne ze tam zustali jen novacci nebo uplny lamy... nic proti...

Autor:  Stealman [ pon 11. říj 2010 10:33:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stalker blink

Pravda je, že stalker se nedá srovnávat s marauderem, jsou to typově uplně jiné jednotky. Osobně ani ně vždy blink kupuju, protože na to prostě není čas/materiály, raději proti T zainvestuji do armor upgradů. Na MMM mi celkem dobře fungují colossi, pokud mám 3, tak stačí mít jen pár stalkerů/zealotů a v pohodě to zničí. Důležitý je mít vynalezen armor alespoň 2 a k tomu guardian shield (upřednostňuji nad FF) to dává dohromay armor 5 pro armored jednotky, což znamená že stalkerům/colossům dělají mariňáci jen 1 damage (neověřoval jsem to, ale mělo by to tak být) a marauder jen 10 damage. Při takovém setupu už Coloss prostě vydrží a vdrží hodně a colossi se dají snadno mikrovat - jsou velcí na kliknutí a je jich málo (teď se mi asi vysmějete, ale prostě 2 colossi se mikrují lépe než 10 zealotů). Takže tohle mi zatím docela vychází, kašlat na FF a prostě natvdro to MMM umlátit díky tomu, že ty jednotky prostě vydrží a dokud drží colossi tak je damage output mojí armády prostě velikej. Většinou spíš investuju do zealotů a colossů, stalkerů jen pár. Nestydím se také postavit semtam nějaký cannon, pokud jich není moc (to soupeře odradí a donutí třeba k dropu) tak tam přiběhne a začne se bojovat army vs army .. pokud celou tu dobu cannony vklidu střílí, tak se rozhodně bohatě zaplatí. Je docela dobré, že T prostě v sílu svého ballu věří a toho se dá někdy využít.

Autor:  Stoky [ pon 11. říj 2010 14:30:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stalker blink

Docela se tu bavim...jen male sronani 1v1 Stalker vs. Marauder.

Bez mikra marauder vyhraje o jednu ranu (marauderovi zbydou 3HP).
S mikrem vyhraje stalker diky stitu. Stalker je neco malo rychlejsi nez marauder.
S concussive shells vyhraje marauder (podobna situace jako prvni pripad).
S blinkem vyhraje stalker (podobne jako druhy priklad).

Samozrejme nepocitam to ze stalker je o neco drazsi, ale ma zase vic zivotu, tak si snaz poradi s light unit (a marauder je obecne povazovan za counter stalkeru (jenom proto, ze je stalker Armored a teran nema afektivnejsi zbran proti armored nez je Marauder)...

Autor:  Jeremiasz [ pon 11. říj 2010 14:41:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stalker blink

GOODWILL&YARIN - no kdyby to bylo jen o me, reknu ze jsem debil (coz jsem, porad se casto necham utahnout na kravinach) ale statistika neco vypovida a zrejme to neni posbirany namatkou a "par zprasenych matchu" neudela statistickych 8-10% uz proto, ze banalni chyby urcite delaji vsichni hraci vsech frakci. Nikdo z beznych hracu nema v ruce jasnejsi cisla a statistiky ne ballancing team, rikejte si co chcete, ale tak to proste je.

cannon rush ubranim, ale stoji me to zdrzeni v produkci (narozdil od tosse) tohle opruzovani je proste jednodussi pro tosse nez u terrana. Terran potrebuje na kazdou budovu jedno SCV, dokud nema marinu, pronasledovani jednoho blbyho tezare stoji cca 2 SCV. kaspar tam lita po prednastavene trase, ja mu musim nadbihat, on zatim jede svoje dalsi tezare pres chrono, ve finale ho tenhle opruz ani nemusi nic stat, protoze kdyz vidi, ze to nedostavi, proste zrusi a vyprcne staveni novyho. probe lita jak vitr v bedne, zvolna regeneruje stit a jsem to ja, kdo mu musi nadbihat jak ten kokot dokud se nevypoti prvni marinak.
se sentry ubrani rampu lip nez ja s wallem, pokud mi tam pritahne se stalkerama.
Nicmene nema cenu se dohadovat, kazdej ma svoji pravdu tak co. Jsem jen blbej bronzak, co ja o tom muzu vedet, ze? :roll: jako sorry, ale je ponekud irelevantni kdyz mi platinak rekne, ze v brnozu jsou s prominutim sami idioti (coz je pravda, ale ty proste nemuzes obektivne posoudit nase prizemni problemy)

2Yarin - nepsal jsem tenkrat ze Zealot rush je OP, jen ze nevim jak na nej, diky vasim radam to uz ustojim bez problemu (nicmene od te doby se o to pokusil snad jen jeden ocas). Obecne se snazim nerikat, ze neco je OP, ale ze ja to a to proste nedavam ;)

Autor:  Ozzy [ pon 11. říj 2010 14:51:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stalker blink

Už radši mlč :D

Autor:  Jeremiasz [ pon 11. říj 2010 14:58:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stalker blink

jiste, co mam co kecat v pritomnosti platiny, ktera vi vse nejlip :roll:

Autor:  Stoky [ pon 11. říj 2010 14:59:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stalker blink

Jeremiasz píše:
GOODWILL&YARIN - no kdyby to bylo jen o me, reknu ze jsem debil (coz jsem, porad se casto necham utahnout na kravinach) ale statistika neco vypovida a zrejme to neni posbirany namatkou, takze asi tak.
cannon rush ubranim, ale stoji me to zdrzeni v produkci (narozdil od tosse) tohle opruzovani je proste jednodussi pro tosse nez u terrana. Terran potrebuje na kazdou budovu jedno SCV, dokud nema marinu, pronasledovani jednoho blbyho tezare stoji cca 2 SCV. kaspar tam lita po prednastavene trase, ja mu musim nadbihat, on zatim jede svoje dalsi tezare pres chrono, ve finale ho tenhle opruz ani nemusi nic stat, protoze kdyz vidi, ze to nedostavi, proste zrusi a vyprcne staveni novyho. probe lita jak vitr v bedne, zvolna regeneruje stit a jsem to ja, kdo mu musi nadbihat jak ten kokot dokud se nevypoti prvni marinak.
se sentry ubrani rampu lip nez ja s wallem, pokud mi tam pritahne se stalkerama.
Nicmene nema cenu se dohadovat, kazdej ma svoji pravdu tak co. Jsem jen blbej bronzak, co ja o tom muzu vedet, ze? :roll:


Jen pridam par doporuceni. Cannon rush stoji tosse docela dost objetovani, protoze musi zacit delat forge, kterou zacne delat cca ve stejnou chvili jako ty raxy.
Na 2men mapach, je dobre posilat standartniho scouta po tom co postavi suply depo, ma casto sanci dojet do mainu soupere jeste nez se forge dostavi. Co scout muze videt, bud uvidi primo forge a mas jasno jestli jede canony a nebo neuvidi nic (toss forge schova) a ty mas vazne podezreni na to ze jede canony nebo proxy gateway.
Na 4men mapach je dost tezke je cannon rush protoze te souper musi najit a to vetsinou poznas.
Co se tyka prudici probe, tak jedine co staci je dat na ni SCV attack a protoze jsou stejne rychli tak SCV bude probe pronasledovat kamkoliv se hne...nepotrebujes mikro muzes se venovat svemu a prijde na chvili o jedno SCV nez vyskoci marinak (pokud probe zautoci, tak mas dost casu si toho vsimnout stahnout SCV k mineralum a poslat na ni nove SCV).
Pokud budes i pres to paranoidni (a ze ja dost casto jsem) tak je dobre si proscoutovat main, treba jeste nez dostavis prvni suply depot (u me to probiha tak ze SCV co jde stave depot tak posilam trosku oklikou, ne primo k rampe, a dalsi co vyskoci z CC doscoutuje zbytek nez pujde tezit)

Kazdopande to ze souper jede prvni forge znamena ze ma vyrazne pozdeji gateway (musi jeste setrit aby mel z ceho stavet pripadne canony), coz tobe dava dost casu na odrazeni pripadneho canonu a dost casto counter attack a win.

Autor:  Stealman [ pon 11. říj 2010 15:02:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stalker blink

Realita je taková že Terran je jedinej na koho absolutně nejde udělat účinný cannon rush a proč ? Protože jako jeidný má základní jednotku ranged, takže může ostřelovat rozestavěné pylony/canony z dálky aniž by ho ty stávající ničili, což je princip na kterym to je postavený -> stojící cannony chrání ty stavěné. U T to jako u jediného nejde, pokud je trochu rozumný.

Autor:  Jeremiasz [ pon 11. říj 2010 16:08:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stalker blink

--> Stoky dik moc. teoreticky teda pokud postavi cannon tak, ze me vitalne neohrozuje, bych mel mit dost casu se na nejaky counterovanise vyprdnout a i s relativne par marinakama bych mohl vyrazit k jeho bazi a udelat mu tam dost curbes.

Autor:  Stealman [ pon 11. říj 2010 16:11:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stalker blink

Teoreticky ano, ale já mam ve zvyku po postavení 2 cannonů u soupeře dát hned alespoň 1 ke svým probám, poučen právě tím cos napsal :) Myslím že nejsem zdaleka sám.

Stránka 4 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/