StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je ned 24. lis 2024 15:38:37

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 384 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 39  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Protos vs Terran ...
PříspěvekNapsal: čtv 09. zář 2010 13:11:48 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: pát 03. zář 2010 6:26:35
Příspěvky: 43
No vždyť teda si udělal co říkám. Stáhnul ses, udělal nějaký tanky (který si předtím neměl) a zakončil si to teda úspěšným vpádem do zad jeho armádě, která bojovala s tvojí obranou báze. .. Což je ok, stejně bych postupoval taky. ... no teda nevím, jestli bych mu s tou armádou vpadnul do zad, spíš bych asi všechno měl v bázi. No jo, holt jsem "jen" platina. Tyhle fígle patří o ligu výš :)

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Protos vs Terran ...
PříspěvekNapsal: čtv 09. zář 2010 13:20:43 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: pát 06. srp 2010 12:38:31
Příspěvky: 314
Cassper píše:
No vždyť teda si udělal co říkám. Stáhnul ses, udělal nějaký tanky (který si předtím neměl) a zakončil si to teda úspěšným vpádem do zad jeho armádě, která bojovala s tvojí obranou báze. .. Což je ok, stejně bych postupoval taky. ... no teda nevím, jestli bych mu s tou armádou vpadnul do zad, spíš bych asi všechno měl v bázi. No jo, holt jsem "jen" platina. Tyhle fígle patří o ligu výš :)

Takle to zni uplne brilantne provedeny, ale predpoklada to chybu tosse a to, ze nemel nad jeho army oko, coz se stavi skoro instantne hned co udelas robo (ktery evidentne mel)..

_________________
Obrázek
Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Protos vs Terran ...
PříspěvekNapsal: čtv 09. zář 2010 13:29:04 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: pát 03. zář 2010 6:26:35
Příspěvky: 43
Tak třeba měl v tu chvíli oko nad jeho vchodem do báze a tak viděl jenom bránící jednotky, ale ne přepadový oddíl ve svých zádech. Možný to je. ... A že to bylo dobře provedeno, to ano. Ostatně to už by odpovídalo diamantový lize. ... Ne jako o pár stránek dál, kdy to vypadlo, že pro Terrana z diamantový ligy je velkej problém odrazit protossův cannon rush (proti čemuž jsem protestoval :) ).

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Protos vs Terran ...
PříspěvekNapsal: čtv 09. zář 2010 13:55:55 
Offline
 Profil

Registrován: úte 17. srp 2010 7:01:54
Příspěvky: 98
Oko měl nad mojí bází :-).

Já jsem ale nepsal že je pro mě problém odrazit cannone rush. To na mě udělal v diamatové lize jen jednou, odrazil jsem mu to a když viděl že mu to nevyšlo psal GG. To jsem psal, protože to je jedna z obrovských výhod tose v nižších ligách. Kdysi jsem se s tím taky dost natrápil.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Protos vs Terran ...
PříspěvekNapsal: čtv 09. zář 2010 15:20:57 
Offline
 Profil

Registrován: stř 18. srp 2010 12:05:39
Příspěvky: 304
Cassper píše:
No jo, holt jsem "jen" platina. Tyhle fígle patří o ligu výš :)


já myslím, že tahle diskuse ukázala, že je naprosto jedno, z jaké ligy člověk je, protože i v té nejvyšší se najdou tací, kteří nechápou elementární věci ve hře.......

tímto bych si dovolil OT ukončit (měl by to tady usměrňovat nějaký moderátor) a vrátit se zpět k podstatě tohoto threadu, tedy pomáhat protossům proti terranům. Viděl bych to tak, že tady budou P postovat replay/problémy/taktiky a ostatní jim budou poskytovat feedback, bez zbytečných odboček.


takže já začnu: PvT FE (aka rychlá expanze), hlavním zdrojem Day9 + mé úpravy

proč: protoss s jednou základnou proti terranovi s jednou základnou nemá šanci, a to ze 2 důvodů: 1) Základní jednotky terrana (marine, marauder) jsou cost-efektivnější než jednotky protosse (sentry, stalker zealot). 2) Mules. Málokdo si to uvědomuje, ale muly jsou tím hlavním důvodem, proč je (nejen) 1 base terran tak silný. Zkuste se podívat na replaye nějakých dobrých terranů využívajících muly a zkontrolujte income tab. Myslím, že budete velmi překvapeni

jak: 9 pylon, 12 gateway (+ scout), 13-14 gas. Jakmile je dostavena gateway, začněte cyber core, jakmile to půjde, začněte stavět prvního zealota. Při tom pořád stavíte proby. Důležitá věc: nestavte druhý gas! Když je cyber core dostaveno, začněte stavět stalkera a techujte warp gate (tady jsou dvě možnosti s chrono boostem, buď budete chrono boostovat zealota + stalkera a budete s nimi agresivní, nebo chrono použijete na cyber core. Závisí to na scoutování a vašem stylu, jestli ale má terran wall, agrese je asi zbytečná). V okamžiku, kdy po tomhle nastřádáte 400 minerálů, postavte expanzi. Hned po postavení expanze nastřádejte na druhého stalkera, můžete použít chrono. Následně postavte další 3 gatewaye. Pořád zůstáváte na 1 plynu!

follow up: základem této strategie je v brzké fázi mass T1 army složená ze stalkerů a zealotů. Ve většině případů je optimální poměr 3 stalkeři : 2 zealoti. Jakmile přiměřeně roztěžíte druhou bázi, přidejte další 2 gatewaye, gas, robo na observera a twilight council na upgrade rychlosti pro zealoty, co nejdřív pak další 2 gatewaye. Nepřetržitě vyrábějte jednotky, připravte se na třetí expanzi a když to bude možné, templar archives, což znamená začít těžit i ze zbývajících 2 gasů. Po uvedení třetí expanze do chodu byste měli mít dostatečně velký income na produkci z 12 gatewayí + upgradování. Jestli jste v téhle fázi pořád na živu, můžete vést s terranem vyrovnaný boj.

problémy: hlavním je pozdní stavba observera, což znamená nedostatek informací o činnosti terrana a nemožnost obrany proti cloaked banshee rushi. Základem úspěchu je dobrý scouting a čtení hry (proto je tahle strategie určena spíše pro plat/diamond, jelikož v nižších ligách jsou poměrně rozšířeny všelijaké alliny, které jdou bránit docela složitě). Staví tech lab a maraudery? Super, pak se o banshee nemusíte starat. Staví reaktor a mass mariňáky? Možná přijde tří baracksový MM rush, takže bude třeba přestat stavět proby a rychle postavit 2., 3., 4. gateway. Nestaví nic? Pak místo 4. gatewaye postavit robo, v případě že jde o cloaked banshee by observer měl dorazit předtím, než stačí terran udělat moc velké škody. A jestli se přece jen chystá na nějaký MM rush, je možno postavit pár immortalů.

závěr
: strategie, jak jsem ji načtrl, je obecná a záleží hlavně na tom, co bude dělat váš soupeř. Já jsem proti terranovi hrál s FE asi patnáctkrát. Zhruba v polovině her se terran rozhodl pro nějaký brzký útok (z toho jsem asi 2x-3x rychle prohrál, zbytek vyhrál), v druhé polovině zvolil taky expanzi. Jestliže terran expanduje, vy okamžitě musíte expandovat podruhé a budete pak ve výhodě, jak s ní naložíte, je na vás. Když se terran zakempí na 2 bázích se siege tanky, neútočte, jen dál expandujte, upgradujte a znemožněte mu expandovat potřetí. Už jsem prohrál bezpočet her způsobem, kdy jsem měl 180 vs 140 supply výhodu, chtěl hru ukončit a po 10 sekundách jsem za stavu 90 vs 130 psal gg.

otázky+návrhy: můžete pokládat


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Protos vs Terran ...
PříspěvekNapsal: čtv 09. zář 2010 16:00:45 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: úte 27. črc 2010 10:52:05
Příspěvky: 821
Pekne teoreticka uvaha. V praxi ale stroskotava na scanovani. Dobry hraci totiz nespamuju muly ako muly ;)
Scanuju... scanuju a vedia co robis.
- Ak sa pokusis expandovat, tak je jasne ze nemozes mat armadu ktora zastavi MMM. Terran zautoci = vyhra
- Ak zacnes techovat aby si odrazil pripadny terransky utok, tak to terran zisti a dojde v case ked mas amx 1-2 colosov, resp neupgradnuty storm = terran vyhra.

Casto vidim ako hraci vyzdvyhuju mulovanie, ale nikto nemoze popriet ze map control a scauting vyhrava vacsinu hier. Scan je nieco s cim protoss nemoze nic robit a scan vyhrava terranom hry. Nie mulovanie a ekonomicka vyhoda z toho plynuca. MMM dokaze terran tlacit aj bez mulovania. Vdaka scanu ale dokaze vhodne nacasovat utok... a vyhrat.

_________________
Proud member of the clan Inaequalis [INAE]
* SC2: GoodWill#320
* D3: GoodWill#2306
* LoL: GoodWill SK


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Protos vs Terran ...
PříspěvekNapsal: čtv 09. zář 2010 16:22:22 
Offline
 Profil

Registrován: úte 17. srp 2010 7:01:54
Příspěvky: 98
Přesně tak. Jako terran můžu tohle potvrdit. Prvních 100 energie s OC používám na 2mule, pak už jenom scan s tím že jeden marinak pořád běhá mezí expanzemi a jakmile vidím že expanduje, dávám scan na základnu(klidně i dva) a jakmile se mu nexus postaví, útočím -400 minerálů + siege tanci(v siege mode) v opzadí kryjou protiůtok. Je to hezká taktika, ale dost riskantní. Každopádně je tam hrozně důležité to dorážení i když má terran wall.. terran se pak bojí rychlého útoku, scanuje před svou základnou aby zjistil jestli tam není army tose a nemá scan na zbytek.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Protos vs Terran ...
PříspěvekNapsal: čtv 09. zář 2010 16:27:21 
Offline
 Profil

Registrován: stř 18. srp 2010 12:05:39
Příspěvky: 304
GoodWill píše:
Pekne teoreticka uvaha. V praxi ale stroskotava na scanovani. Dobry hraci totiz nespamuju muly ako muly ;)
Scanuju... scanuju a vedia co robis.
- Ak sa pokusis expandovat, tak je jasne ze nemozes mat armadu ktora zastavi MMM. Terran zautoci = vyhra
- Ak zacnes techovat aby si odrazil pripadny terransky utok, tak to terran zisti a dojde v case ked mas amx 1-2 colosov, resp neupgradnuty storm = terran vyhra.


není to teoretická úvaha, je to podloženo praxí, jak mou (mid-high diamond), tak lepších hráčů.

Co se týče expandování vs útok terrana - vypadá to jednoznačně, že? Jenže není. Doporučuji ti vyzkoušet tenhle build, pak nějaký klasický 3 gate robo s 2 gasy bez expanze a porovnat, kdy ses s prvním buildem dostal na stejné supply jako se druhým. Tím, že nestavíš na začátku druhý gas uspoříš jednak 75 minerálů, ale hlavně XXX minerálů, které ti vytěží 3 proby.

Co se týče odrážení T útoku a techování. V té době mám ze dvou - tří bází (podle toho, co terran dělá) tak velkou armádu stalkerů + chargelotů (to je hlavní věc v tomhle buildu, žádné techování s minimem jednotek, ale pořádné massení jako v BW dragoni + zealoti), že si to poradí s MMM ballem, který je o nějakých 20 supply menší (což při produkci z tolika gatewayí je).


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Protos vs Terran ...
PříspěvekNapsal: čtv 09. zář 2010 16:47:25 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: úte 10. srp 2010 0:38:12
Příspěvky: 40
Bydliště: Aiur
Merlin: Nediv se. Je tu tolik spamu proti tobě právě kvůli tobě. Lidi se sem choděj ptát co dělat proti terranovi když hrajou za proty a místo odpovědí tu dostanou blitky o tom, jak to chodí v platinovkách. Nebo myslíš že tenhle topik je plnej dotazů od hráčů co jsou ve zlatý a vejš? Zamysli se, než na tohle budeš reagovat.

To je fakt konstruktivní. Místo aby někdo z Vás frajerů sem hodil vlastní replay jak zatočit s mmm, tak se tu akorát vytahujete a to nejenom tady ale i v topicu "zergové vymírají" Za měsíc co jsem tady a hraju SC, poněvadž betu jsem nehrál, jsem tu přečetl dva, tři příspěvky, který mi opravdu pomohly a myslím že nejenom mě. Těm lidem respekt, Škoda že jsou jenom tři

_________________
Obrázek
get your own starcraft 2 signature at sc2sig.com

Já se prostě z tý bronzový NEDOSTANU grrr


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Protos vs Terran ...
PříspěvekNapsal: čtv 09. zář 2010 17:15:51 
Offline
 Profil

Registrován: úte 27. dub 2010 7:04:40
Příspěvky: 1097
GoodWill: Tam jde o to, že v early a midgame čím je Terran lepší (resp. zkušenější), tím méně potřebuje scan a tím více využije MULE, což je obrovský income a tím pádem i převaha na bojišti (což v důsledku znamená i lepší mapcontrol a iniciativu).

Ta fast expa, jak popsal ondik, funguje, hlavně tam jde o to, že máte namixované Zealoty i Stalkery a to se zezačátku tomu Terranovi dává celkem blbě (nejhorší je mít samotné Stalkery, tomu se Terran jen zasměje, špatné je mít taky jen Zealoty, tomu se sice nezasměje, ale s Concussive shells to ukituje). Nicméně problém je, že na některých mapách si tohle fakt neumím představit. Imho dobré pro to můžou být Desert Oasis, Blistering Sands, Lost Temple (když jsme naproti sobě), Metalopolis (když nejsme vedle sebe, myslím tak, že se nemusí obcházet rampy a vede přímá cesta, například spawn lokace na 9. a 1. hodině bych do té FE nešel) a Xel'Naga Caverns. Na Steppes of War, Delta Quadrant (v případě, že nejsme spawnutí proti sobě) a možná i Scrap Station bych do toho asi nešel, protože dobře provedenej early MMG push je pak úplně zničující.

_________________
Obrázek

Vlastní blog o SC2 - http://pralev-sc2.blog.cz/


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 384 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 39  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz