StarCraftCZ.com https://forum.starcraftcz.com:443/ |
|
TABU SC2 https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=17&t=1905 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Ozzy89CZ [ úte 18. zář 2012 11:06:47 ] |
Předmět příspěvku: | TABU SC2 |
Upoutal vás aspon ten název? Ok tak vážně. Našel jste někdo něco co v helpu nebo Game guide nenajdete nebo nepřesně? Já něco málo ano: Void ray dává damage 6 (10 Armored). Kolik ale dává když se "rozpálí" ? Navíc dává Massive jednotkám o 20 více damage! - 8 (16 Armored a 20 do Massive) Immortal zredukuje všechna příchozí poškození větší než 10 právě na 10. - Chyba! Správně by mělo být v popisu "Reduces incoming ranged damage..." čili střelecké útoky! Pokud totiž například Zealota upgradujete na 3 attack, pak má damage 2 x 11, ale Immortalův štít tím neaktivuje a dává mu plných 11! - Další nejasnost je ta, že poškození nemusí být zredukováno na 10 ale jen na 8 pokud je pod Sentry schopnosti Guardian Shield. Stalker je podle Blizzardu silný proti Mutaliskům a Reaperům. - Všechny tyto jednotky jsou Light, ale Stalker má bonus proti Armored. Wtf? Phoenix je counter na VoidRaye. - Phoenix má dvojnásobný damage proti Light jednotkám, ale VoidRay je Armored! Přežije těžař úder DT ? - SCV s upgradem 1 armor a více nebo Probe s upgradem 3 armor a 3 shield. Drone nikdy. Jak se dá převést Gas na Minerály? - Logicky - na každý bázi je 8 minerálových polí a 2 gasy. (na novějších mapách se snad již nikde nepoužívá 6 minerálů nebo 1 gas). Čili 4x více minerálů než gasu. Až tak je gas dražší než minerály. Ale těžičů bývá samozřejmě na minerálech méně. Chci tím říct že na gas pošleme 3 těžaře, ale na každý minerál jsou 3 zbyteční, celkem jich stačí asi 18 na minerály a 6 na gasy čili jen 3x dražší je plyn než minerály. Můžeme si tak udělat třetí "měnu" například "SCM" (StarCraft Many). A teď: 1 Supply stojí u všech ras stejně: 100 : 8 = 12,5. Jednotka Immortal s cenou 250/100/4 tak stojí 250 + (3x100) + (4x12,5) = 600 SCM ! Pro porovnání jsem spočítal pár jednotek: (je to z hlavy ale věřim že dobře) P R O T O S S Immortal: 600 Stalker: 300 VoidRay: 737,5 Phoenix: 487,5 HT: 525 DT: 525 (důkaz toho, že můj postup vychází jelikož archon v jakékoliv kombinaci stojí vždy 1050 T E R R A N Marauder: 200 Marine: 62,5 Ghost: 525 Siege Tank: 562,5 Viking: 412,5 Banshee: 487,5 Medivac: 425 Z E R G (1)Zerling: 31,25 Roach 175 Hydralisk: 275 Infestor: 625 Mutalisk: 425 Corruptor: 475 Snad článek nikoho neuráží a pro ty kterým je to dávno jasný tak tím líp a nemusí vyšilovat. Třeba to někomu pomohlo Jinak přidávejte svoje názory. A na závěr trochu toho CRY: podle čísel se potvrzuje stále můj názor již od bety: Roach a Marauder jsou moc silní na svou malou cenu. 120 a 125 HP je taky dost. Zealot má být na maraudera counter. Ano 1 vs 1 vyhraje zealot ale Marauder většinou sám nechodí a pokud dělají štít dalším marauderům a marinákům, všechno je to nastimovaný a ještě se to léčí medivacama, je to trošku OP nehledě na EMP, které vezme jednotkám štíty takže mají jen life Zealot 100, Stalker 80, Immortal bez svého Hardened shield, HT a Sentry bez energy nepoužitelné. U roachů je cena ještě nižší! DPS není tak velké ale díky tomu roachové doslova snipují jedním zásahem takže nestihnete imortala stáhnoutnebo stalkera blinknout dozadu. Navíc doplnování life a podhrabávání FF za směšnou cenu 75/25/2. Co je podle mě ve hře přinejmenším ultimátní je: Terran: Muly, Stim Marauder, EMP Zerg: Roach, produkce 15 i více těžařů najednou Protoss: Storma proti zergům, kterým se brání o poznání hůře před HT než terranům. GL HF |
Autor: | deacon [ úte 18. zář 2012 11:36:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TABU SC2 |
Počkat, tady se fakt někdo diví, že warp gate jednotky jsou slabé? To jako doopravdy? A jak by jako měly být silné, když celý Protoss feeling(silné jednotky za velké prachy v malých počtech) poslal do kopru warp-gate research? Stalker je podle Blizzardu silný proti Mutaliskům a Reaperům. - Všechny tyto jednotky jsou Light, ale Stalker má bonus proti Armored. Wtf? Samozřejmě. To jako když má bonus proti armored, tak není protipól vůči reaperům a mutaliskům? A čím je jako chceš zabíjet? Specificky u reaperů si počkám na návrhy, bude to určitě zajímavé :o) Phoenix je counter na VoidRaye. - Phoenix má dvojnásobný damage proti Light jednotkám, ale VoidRay je Armored! Znova, bonus neukazuje kdo je na co "counter", pomineme-li, že nic, jako counter neexistuje, tak phoenixové díky rychlosti mohou napáchat zajímavé škody(zvláště s longer range), nicméně VR bych vskutku řešil jinak. Terran: Muly, Stim Marauder, EMP Muly ani EMP nejsou nic hrozného, stim marauder je trošku hnusný, ale pořád to jde nasekat FF a stormou usmažit... Zerg: Roach, produkce 15 i více těžařů najednou Roach je celkem v klidu, produkce 15 i více těžařů za cenu toho, že pak dalších x sekund nemohou vyrobit žádnou bojovou jednotku, jako jo, děsně ultimátní, hodí si výrobu dron a pak mu tam napochoduje armáda, fakt žůžo ;) Protoss: Storma proti zergům, kterým se brání o poznání hůře před HT než terranům. Pobavils :-) Jaké štěstí to my Protossové máme, že v lategame nám stačí mít dostatek stormů a porážíme tím vše, co po nás zerg vrhá! |
Autor: | Necromancer [ úte 18. zář 2012 11:53:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TABU SC2 |
tedy, v lecčem s tebou souhlasím. Avšak dovolím si tvrdit, že tam máš pár chyb. Ohledně nejasností Game guide, použil jsi B-net? Mimochodem, nečekej, že ve hře najdeš odpovědi na vše. Bylo by to sice hezké, ale představ si takového nováčka, co neznal SC BW a nemá pojem o starých jednotkách, jak otevře F12 nápovědu a uvidí sto stran obsáhlého textu, jenž mu po nastudování prozradí tajemno vesmíru. Konkrétně co se Void ray týče, informací tam je víc než dost. Uznávám, že dmg při plném "rozpálení" jsem také nenašel, ale věřím, že při podrobnějším hledání to jistě někde je. K tomu se váže i tvá nejasnost na Phoenixe. Doporučuji přečíst si toto http://eu.battle.net/sc2/en/game/unit/void-ray .Phoenix je counter, jelikož je rychlejší. Chce to sice micro, ale jde to. Ohledně Immortala jsi zjevně přehlédl, že redukuje masive dmg. To znamená, že od Marine, Zerglinga (Bane tuším taky) a Zealota dostává plný dmg. Zjevně proto většina Zergů counteruje protosské Immortal+Stalker+Zealot svými Slingy a Roachy. A co se týče Stalkera. Na Muty není sic tak dobrý jako Hydra, ale hlavně proti Reaperům se vyplatí jeho schopnost Blink, jenž je právě tím zmíněným counterem. Je to myšleno pozemní mobilitou, kterou proti Mutům a Reaperům potřebuješ. Co se týče DT a workerů, zrovna včera jsem o tom četl na Pralevově blogu článek od Noalla http://pralev-sc2.blog.cz/1108/dark-tem ... utor-noall Tu část "Jak se dá převést Gas na Minerály?" jsem upřímně moc nečetl. jen tak zběžně prolétl. V 90% her mám spíše nedostatek plynu. Nedostatek minerálů řeším expanzí, jako asi všichni ------------------ Co se nestability hry týče, jsou toto časté stížnosti. Vždy někomu bude připadat ta či ona jednotka silnější. Uznávám, Marine+Madivac(heal)+Stim , to je OP ...ale co naděláš. Feedback a Storma od HT, Fungal a Bane ze zergské strany, či stejná prasárna od Terranů to jistí. Ta nevyváženost ohledně T1 units je dost diskutabilní. Zealot je dobrý na lingy, roach je counter na Zealoty, Marauder je counter na roache, atd. ... K souhrnu : T -> MULE - to zas tak OP není. Představa, že by OC mělo pouze možnost scanu a rozšiřování depotů, to bych radši užíval Raven a stavěl planetárky. Nemluvě o tom, jak výborné je použít MULE při útoku jako štít. T -> Stim Marauder - představ si ho bez stimu nikdo by tak drahou popelnici nechtěl. T- > EMP - mno, zkus někdy jít proti Tossovi bez emp. Aspoň je to proti armádě užitečnější než atomovka. Z - > Roach - to podhrabávání a zrychlená regenerace je důvodem, proč jsou páteří zergské armády. Ono by nebylo zrovna nejlepší, kdyby zerg opět kraloval díky Lingům, Hydrám, Mutům. Takhle je to aspoň změna a trochu pestřejší. Z - > Produkce 15+dron - a co ti na tom vadí? Dle mého je snad více OP, když udělám 30 Roachů najednou Je sice pravda, že po té nelze dělat armádu, ale chytrý zerg udělá drony těsně předtím, než dostane další z injectu. P - > PSI Storm - mno, o poznání hůře? většina Z jednotek je dost rychlá, nebo odolná. Jistě, Terran má heal z Medivacu, na který jistě narážíš, ale zkus užít Feedback a povíme si kdo tu stormu přežije lépe. Celkově je to hezké počteníčko. Sic, v době kdy už běží beta HoTS a většina lidí očekává zásadní změny ve hře s příchodem datadisku (kombo Swarm Host+Broodlord v late game ), jsou tyto drobné stížnosti na vyváženost trochu mimo, ale budiž. Jsem rád, že jsou hráči, jež si všímají drobných detailů, co se týče hry. Přístě zkus trochu více hledat, ne jen ingame. |
Autor: | Ozzy89CZ [ úte 18. zář 2012 12:13:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TABU SC2 |
Warpgare research je podle tebe v kopru? Tak to asi nemá cenu dál diskutovat ne? Reaper podle mě jde dobře counterovat vším a ničím. Záleží jen na množství. Ale šel by hezky Stalkerem, kdyby měl Stalker (jak jsem si taky od bety řikám) damage 10 (15 Light). Potom by zároven i dobře counteroval problematické mutalisky, phoenixe i reapery. Naopak by jednotky které counterují stalkera (Marauder a Immortal) byli proti němu ještě lepší counter jako armored. Stalker je u mě stále useless a světe div se, nepoužívám ho nikdy a nikde. Padá jako jablko ze stromu a stojí tolik že bych za něj postavil barák. "Come back to shadows!" Necromancer: a teď tvoje chybky: píšeš že není lepší counter na muty než hydra ale myslíš Stalkera. Damage rozpáleného voidray nenajdeš nikde na officiálních stránkách blizzardu. Baneling nedává plný damage immortalům! Immortal je naopak super na Banelingy! Navíc nic o redukci massive dmg se nikde nepíše. Jen to že do jehoštítu nepřijde větší dmg než 10. Jinak o Balanci radši začínat nebudu to je na dlouhý zimní večery. Ale příchod HotS který může taky přijít až za rok a dýl bych dal stranou. Ty jednotky jako Roach, Marauder, Ghost a Mule tu zůstanou i potom! Když si mám představit OC bez MULY tak bych si místo ní představil zdarma shozený SCV. Tím terran bude mít nějaký supply a ne že v late game pošle těžaře na jatka a namasuje 200/200 army. Což vídám občas i v TOP replayích. Marauder bez stimu? Proč ne? Žádná drahá popelnice to neni. Je i tak dost silný a levný. Nechápu čeho se pořád terrani bojí. HT ? Ghost je levnější a bez upgradu má snipe i EMP, navíc může být neviditelný. Prostě se pořád nenaučily používat Ghosty toť vše. Ghost je counter na celou protoss rasu. A jinak o žádný tajemství vesmíru tu nejde Jde tu o to naučit se hru se vším všudy což se hráčům úplně nedostává a dělat vše rychle-myslet rychle, klikat rychle... a taky správně. |
Autor: | Necromancer [ úte 18. zář 2012 12:42:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TABU SC2 |
Ozzy89CZ píše: píšeš že není lepší counter na muty než hydra a to jsem napsal kde? Tvrdím, že lepší než Stalker je Hydra. Nejlepší counter rozhodně ne. Co se týče té citace u Immortala : "Its Hardened Shields significantly reduce ’high’ damage attacks, making them especially useful against hard hitting units." (přímo od zdroje http://eu.battle.net/sc2/en/game/unit/immortal) Konkrétně je tu high dmg místo mnou užitého massive. Ozzy89CZ píše: pošle těžaře na jatka a namasuje 200/200 army tohle se mi na terranech líbí. pokud tenhle all-in zkusí a neuspějí, prakticky mohou odpočítávat vteřiny, než se s nimi rozloučí MULy a oni už těžbu neobnoví. Těch pár jednotek co za minerály vyprodukují, mno, pokud oponentovi masivně nezlikvidují těžbu, je to autoloose. Jasně, TOP hráči to hrají, ale hrají to také v nižších ligách, kde je ta taktika blbostí. |
Autor: | deacon [ úte 18. zář 2012 13:30:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TABU SC2 |
Samozřejmě, že warp gate to celé poslal do háje. Nemůžeš udělat silné jednotky z warp gate už jen z principu toho, že se ti to warpuje přímo pod obranu a eliminuje tak výhodu obránce!!! Představ si že stalkera se zealotem skutečně boostneš, aby cenově odpovídal okolí, takový 4gate pak nezastavíš ničím, doslova(OK, counter 4gatem, stejně jako doposud)... takže warp gate jednotky jsou na svoji cenu slabé proti odpovídajícím tierům protivníků, logický důsledek warp gate research a možnosti warpovat pod/do základen. Z toho pak vychází, že Protoss má neúměrně silné zbývající jednotky - protože musí být silné, jinak by "death ball" nefungoval. No a z toho vychází obrovský průser obecně celé hry - buď Protoss vyhraje timing early pushem, kdy využije toho, že má obrovské kvantum posil přímo k obraně a anuluje výhodu obránce nebo si počká, až má dost T3 jednotek, kde slabé WG jednotky plní pouze support roli meat shield - hlavně proto, že ty lze nawarpovat okamžitě po boji zpátky přímo k T3 jednotkám. A z toho celého vyplývá, že se Protoss blbě balancuje, nemůžeš buffovat základní jednotky, protože warp gate, jenže když jenom trošku buffneš T3 jednotky, tak je z toho steamroll. Je to v pasti :-) Stalker je naprosto v pohodě a univerzální jednotku plní dobře, problém je v něčem jiném(hint - mrkněte výše). BTW pokud by měl stalker bonus do light, tak čím budete sestřelovat broodlorda, banshee, vikinga, void raye a corruptora? ;) (nemluvě o battlecruiserech, colossusech a carrierech :D) Ghost rozhodně není counter na Protosse, vidíš to moc jednoduše(teda on je, ale není tak všemocný). Samozřejmě lze to zahrát tak, že si Protoss neškrtne(viking, scan a ghost), ale i tak pořád platí, že observera máš mít nad svou armádou a že storm + terran bio > emp, protože Protoss má templáře bokem, aby nedostaly pulzem, že jo ;) Necro: Terran si v lategame standardně nechává SCV v plynech a mineral based SCV pošle na smrt, protože má hromad OC, ze kterých si hází hromadu mule, nemohou mu dojít, tak nějak to matematicky nelze... Edit: Samozřejmě slabost WG jednotek se neaplikuje na DT a HT(a archony), kteří jsou bržděni techem ;) |
Autor: | Ozzy89CZ [ úte 18. zář 2012 14:09:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TABU SC2 |
deacon: Rozumim tomu co píšeš Pořád je to ale ujetý podle tý teorie slabších T1 jednotek u protossů. Nemůžou mít přeci slabý T1 jednotky jen kvůli tomu že je lze warpovat na dálku! Takže řešením by bylo kdyby warpgate research stál třeba 200/200 a byl až v Twilight Council? Potom by se mohly T1 jednotky buffnout? V lategame je to potom znát ta slabost T1 tossů (až na Zéloty, který jsou jako meatshield nepostradatelný). A to co píšeš do EDIT mě napadlo hnedka. jsou to T3 jednotky a můžeš je warpnout taky hnedka když už ten tech máš. Ikdyž teda zrušili Khadaray Amulet (ikdyž ostatní ten upgrade mají dál: Ghosti, Infestoři, Medivaci, Raveni). Jak bych counteroval vikingy, coruptory, broodlordy a BC ? Žeby Voidrayema? A light jako Banshee a Muty Stalkerama a Phoenixema. Je to fakt. Celej ten protoss je navrženej nějak nahovno... nebo dokonale těžko říct... já myslim že až se terrani naučej hrát tak půjde toss i zerg totálně pod kytky a nešrtne si. |
Autor: | Salam [ úte 18. zář 2012 18:19:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TABU SC2 |
Jako určitě je třeba rozjet imba - OP diskuzi, už to tu dlouho nebylo, já si myslím, že je hra momentálně naprosto balanced, ale tak sem jen "forever gold" tak že můj názor nejni zcela relevantní |
Autor: | TruE [ úte 18. zář 2012 18:29:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TABU SC2 |
Tak po přečtení Necrova příspěvku jsem jako obvykle zůstal v křečích, takže to co jste psali po tom už jsem nečet . Nicméně dmg Void raye se dozvíš třeba tady: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Void_Ray Najdeš tam i odpovědi na prakticky věechny otázky ohledně SC2. A napsat, že Storm je lepší proti Z, než proti T je trochu mimo. V době, kdy Zerg používá hlavně Roache, Infestory a BL je Storm docela na nic. Je pravda, že Terran může díky Stimu ze Stormy realtivně rychle utýct, ale ve většině případů mu to i tak nadělá pěknou paseku. Mid-late game PvT je IMO o tom, kdo líp ovládá svoje castery. Edit: Tak už jsem to dočet celý . Dodám jenom, že Khaydarian Amulet byl fakt OP a je dobře, že ho zrušili, a to hlavně kvůli defense proti dropům. Objevil se ti drop v základně, nawarpoval jsi HT a za 5 sec si měl k dispozici Stormu. K tomu stačilo pár nawarpovat pár Zealotů a neměl jsi s dropy problém... |
Autor: | Pralev [ úte 18. zář 2012 21:49:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TABU SC2 |
Immortal, pokud má štíty > 0, redukuje damage > 10 právě na 10. Zealot nemá útok 16, ale 2x 8 (sekne jednou čepelí a hned po ní sekne druhou čepelí), proto Immortal dmg neredukuje. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |