StarCraftCZ.com https://forum.starcraftcz.com:443/ |
|
ESL CZ & SK BNet Ranks - klayman's index https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=13&t=557 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | klayman [ pát 10. zář 2010 2:52:07 ] |
Předmět příspěvku: | ESL CZ & SK BNet Ranks - klayman's index |
Zdravim Podla uvah vo vedlajsom fore (link) som sa rozhodol aspon docasne zalozit novy topic. Jedna sa o to, ze mne osobne (a aj vela ostatnym) nevyhovuje zoradovanie hracov podla blizzardovskych bodov, ktore su neobjektivne a v podstate nic nehovoria (hlavne kvoli bonus poolu). Rozhodol som sa preto vytvorit vzorec, ktory zohladnuje podla mna to najdolezitejsie, co je win/loss ratio v zavislosti od poctu hier. Upravil som verziu vzorcu, o ktorej sme sa bavili v spominanom vedlajsom topicu. Vzorec funguje nejak takto. Vypocita cislo, ktore je zavisle od win/loss ratia a poctu hier a uplne ignoruje blizzard body. Zohladnuje napriklad to, ze hrac s napr 1000 hrami a 56% wlr bude vyssie v rebricku ako hrac so 100 hrami a 56% wlr. Alebo hrac s 200 hrami a 55% bude vyssie v rebricku ako hrac so 100 hrami a 56%. Aj ked ma sice vyssie win/loss ratio ma menej hier, takze bude nizsie. Cely tento system presiel takym malym vyvojom a momentalne by mal byt celkom optimalizovany. Zohladnuje aj to, v akej je hrac lige. To znamena, ze v neextremnych pripadoch nebude hrac z platiny vyssie ako hrac z diamondu. Teoreticky by sa to mohlo stat ak by hrac mal score 150:0 a stale nedostal promote do diamondu. Vtedy by mohol niekoho z diamondu predbehnut. Takisto maju vsetci hraci, ktory nemaju odohranych 50 hier, index 0.00000, pretoze pri nizkych poctoch hier a extremnych score vznikaju problemy (ako napriklad score 30:0, alebo aj 10:0). To by bolo asi vsetko k funknosti. Ako vyzera poradie aktualnych SK a CZ hracov registrovanych na ESL z tejto stranky (link), si mozete pozriet v excelovskom dokumente, na ktory tu necham link, kde su hraci zoradeni podla tohto indexu. --->LINK NA ZOZNAM<--- Poprosil by som od vas feedback, ci sa vam toto radenie zda lepsie a uzitocnejsie, ako terajsie blizzardovske radenie. Stranku/web pre tento index robit nebudem, ale raz za cas updatnem ten excelovsky dokument. Hadam sa podari tento index presadit na stranke, ktoru vyrabaju mortalbombat a GoodWill vo vedlajsom vlakne. //a ak by to bolo mozne, tak by som poprosil dat toto ako sticky thread |
Autor: | Skylleer [ pát 10. zář 2010 4:17:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ESL CZ & SK BNet Ranks - klayman's index |
Hezka prace libi se mi to , mel bych ale dve pripominecky . to zohledneni ligy je moc prisny delit to pak mocninou nebo cim to je . kdyz se kouknes tak nejhorsi diamant ma sedminasobek nebo kolik co nejlepsi platiny a tam by to meli +/- navzaovat ne ? to samy gold a tak ty lidi jsou treba presne pred promotem a jakmile je to hodi vejs stoupne / klesne jim to o nekolika nasobekcoz je podle me blbost. druha vec zaokrouhloval bych ten vysledek na dve desetiny mista takhle je to jak protokol z mereni |
Autor: | GoodWill [ pát 10. zář 2010 7:49:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ESL CZ & SK BNet Ranks - klayman's index |
Vcera som o problematike nieco nastudoval a obycajne sa pre dosiahnutie lepsieho vysledku pocita s premenlivymi "konstantami". Vaha poctu hier a win/loss ratia sa meni v zavislosti od poctu hier. Moj sukromny nazor na takyto vypocet je, ze to je uplne zbytocne. Ak chces vediet ci si lepsi alebo horsi ako konkretny hrac, budes musiet hrat s nim. Nebudem mat ale problem s tym aby sme to do spominaneho rebricka implementovali. Rebricek ale nie je moj, ja na nom len vypomaham. Konecne slovo bude mat preto mortalcombat. |
Autor: | klayman [ pát 10. zář 2010 11:22:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ESL CZ & SK BNet Ranks - klayman's index |
Skylleer: To delenie je sice trochu velke, lenze ak by som ho zmensil a teda ak by rozdiel medzi ligami na seba plynulejsie nadvazoval, tak by vznikali situacie, kedy by sa hraci z nizsich lig zamiesavali do vyssich. Napr v pripade, ze by hrac v platine mal 50:0, tak by bol este vysoko v diamonde, co sa mi zda vacsia blbost ako toto. Kazdopadne ten rating by mal byt hlavne pre diamond ligu a ostatne ligy by tam sice tiez svoj rating videli, ale nemohli by nim konkurovat diamond lige, do kym by do nej neprestupili. Na druhu stranu v ramci svojej ligy ten rating funguje dobre a teda sa hraci medzi sebou porovnat mozu, akurat v nizsom meritku. Mozno by sa ten skok dal trochu znizit, ale skok tam nejaky byt musi. GoodWill: Mne sa ale vaha poctu hier a win/loss ratia meni v zavislosti od poctu hier. Konkretne pocet hier ma vacsiu vahu na zaciatku a cim viac pribudaju hry, tym mensiu vahu maju a teda tym viac je podstatne, aky je win/loss ratio. Preto je tam logaritmus, pretoze tam je logaritmicka zavislost. Tu ti dam priklad: Kód: score index 1 50:0 13.5918 2 100:0 16.0000 3 200:0 18.4082 4 1000:0 24.0000 5 10000:0 32.0000 6 50000:0 37.5918 Ako vidis. Medzi jednotkou a dvojkou je rozdiel hier 50 a rozdiel indexu okolo 2.5. Ale zase medzi 5 a 6 je rozdiel hier 40000, ale rozdiel indexu len 5.5. Asi vidis, ze keby to rastlo priamoumerne, rychlostou ako na zaciatku, tak by pri score 10000:0 bol index 13591.8. To znamena, ze pri velkom pocte hier sa uz index pomerne ustali, kedze win/loss ratio sa uz menit takmer nebude a teda bude index ovplyvnovat hlavne pocet hier, ktore ale na neho budu mat uz tiez mensi vplyv ako na zaciatku. Vaha win/loss ratia zase rastie exponencialne. Vacsina hracov bude mat nieco okolo 50%-55%. Preto treba hracov, ktori maju nad 55, pripadne az nad 60/70, ocenit viac. gwixt: Logaritmus delim styrmi len pre nastavenie vahy pre pocet hier vo finalnom vzorci. Tu exponencialnu funkciu nasobim piatimi kvoli tomu, aby rastla rychlejsie. Teda aby ten co ma 70% win/loss bol viac oceneny ako ten, co ma 50% (ako som uz pisal vyssie). Keby som zmenil 2 na 1.5 tak by ta funkcia zase rastla ovela pomalsie, co by znizovalo vyznam win/loss ratia. To prisne delenie do lig som uz vysvetlil vyssie. Mozno ho este trochu upravim. EDIT: Aha .. tak gwixt uz svoj prispevok zmazal .. nevadi |
Autor: | GoodWill [ pát 10. zář 2010 12:05:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ESL CZ & SK BNet Ranks - klayman's index |
Detaily sa mi studovat nechce Moj nazor sa nemeni. Ak to mortal schvali, tak to na ten web kludne hodim. S vahou ligy sa zaoberat nemusis, ligy uz mame tak ci tak zoradene a podla bodov sa ordruje len v ramci ligy (cize je jedno kolko ma hrac v platine bodov, nikdy nebude pred hracom v diamante). Rovnkay princip urcite zachovame aj pri tvojom ratingu, takze ty len pocitaj win/loss a pocet hier, my uz zohladnim ligy a to absolutne order by liga, klayman_index Takze hrac v platine sa moze aj rozkrajat a moze mat 1000 vyhier a 0 prehier, pred hraca z diamantu sa nedostane Mozno sa ti to nebude pacit, ale tu u zby som sa urcite spolahol aj na usudok blizzardu. Ak hraca nepreradili do vyssej ligy oni, tak nema narok na lepsie umiestnenie. Spravodlive to nikdy nebude. |
Autor: | gwixt [ pát 10. zář 2010 13:20:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ESL CZ & SK BNet Ranks - klayman's index |
ano zmazal som svoj prispevok lebo som sa s tym trocha hral a tie tvoje konstanty davali +- "rozumne" vysledky ... avsak otazke je co je v tomto pripade rozumne alebo dostatocne dobre ... neviem kedy si si ty uz povedat ze teraz je ten rebricek uz OK (ked bol predy na prvom mieste?) lebo napr fcia (elegantna zrkadlova ) ln(x)*e^(y*5) dava tiez pekne vysledky a viac zachovava poradie podla bodov, ktore imho nejaku vahu maju (v blizzarde nie su hadam vsetci blbi) ... a mozno by to chcelo tam este dat ako dalsiu premennu prave aj tie body .. kludne aj linernu zavislost |
Autor: | klayman [ pát 10. zář 2010 15:12:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ESL CZ & SK BNet Ranks - klayman's index |
Je jasne, ze rozumne, alebo dostatocne dobre nebudu tie cisla nikdy uplne pre vsetkych, kedze tato konkretna verzia je subjektivna a keby ju robil niekto iny, tak by to pravdepodobne radilo inac. Skusal som to na pripadoch, kedy maju hraci podobny pocet hier a podobny win/loss ratio a na takychto hodnotach som to testoval a uspokojil sa s vysledkom, ktory bol podla mojho uvazenia pomerne objektivny. PredY bol v tom rebricku na prvom mieste asi v kazdej verzii, ktoru som skusal. S vysledkom som bol spokojny, ked zoradilo testovaci set hracov, tak ako som si to v duchu predstavoval. Zase uvediem dva mensie priklady (sorry za spam): Kód: hry wlr index hry wlr index 1 300 54% 4.0241 3000 54% 5.6486 2 300 53% 3.8870 3000 53% 5.4562 3 300 52% 3.7546 2000 54% 5.3625 4 200 54% 3.7380 3000 52% 5.2703 5 300 51% 3.6267 2000 53% 5.1799 6 200 53% 3.6107 3000 51% 5.0908 7 300 50% 3.5032 2000 52% 5.0034 8 200 52% 3.4877 3000 50% 4.9174 9 200 51% 3.3689 2000 51% 4.8330 10 200 50% 3.2541 2000 50% 4.6684 Obidva stlpce su zoradene podla mojich predstav. Je vidiet, ze pri mensom pocte hier je poradie ine ako pri vacsom, kedze pri vacsom pocte uz nie je take podstatne, ci ma hrac odohranych 2000 alebo 3000 hier, ale podstatnejsie je s akym win/loss ratiom ich ma odohrane. Viem, ze sa asi stale opakujem, ale chcel som, aby to bolo pekne vidiet Otazne je ako sa to bude presne chovat pri velkych rozpatiach poctov zapasov, ked bude hra bezat uz trochu dlhsie. Ked sa budu miesat hraci s 10000 hrami s hracmi s 500 hrami. Testoval som aj to a malo by to byt relativne ok, ale testovacie data nie su nikdy take ako realne. EDIT: Ano funkcia by urcite mohla byt aj jednoduchsia a mozno aj so skoro rovnakymi vysledkami. Pri tvorbe tej svojej som sa ale uplne snazil ignorovat blizzard body, ktore by boli asi uplne v poriadku, keby tam nedaju bonus pool. Blbi tam urcite vsetci nie su, ale s bonus poolom nemaju tie body ozaj ziadnu hodnotu. |
Autor: | Skylleer [ pát 10. zář 2010 15:57:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ESL CZ & SK BNet Ranks - klayman's index |
No tak patent mas ty nebudu ti teda do toho kecat, jen se mi zdalo lepsi pokud by to treba skoro navazovalo kdyz si vemes hrac tesne pred promotem a nebo demotem tak klidne mohou byt v tabulce skoro nastejno ( nejlepsi platinak vs nejhorsi diamant ) proste se mi nezda uplne nejlepsi kdy po vzstupu do platiny se ti ten index skokove zvedne o sedminasobek jen protoze je najednou v diamantu ikdyz v platine dostavas poslednich treba deset her jen diamantaky. zkousel sem do ty tabulky nahodit do toho vzorce namisto deleni jsem tam hodil nasobeni a takhle se mi to zda hodne ok, ale necham to jak rikam na tobe no. semtam se nejakej hodne dobrej platinak muze dostat do spodku diamantu je to se mi zda i celkem realny uz jsem taky od platinaky dostal diamant 1 platina 7 atd .. diamant 1 platina 0,5 gold 0,25 silver 0,125 bronze 0,0625 |
Autor: | klayman [ pát 10. zář 2010 16:13:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ESL CZ & SK BNet Ranks - klayman's index |
jj tie ligy som uz upravil a zhodou okolnosti presne ako ty . Akurat som to tam este nereuploadol (uz to tam teraz je). Akurat ze ja ich delim /1 /2 /4 /8 /16, co je teda to iste. Ja som to takto aj povodne mal, problem bol pri tom, ze napr najhorsi diamand bude 25:25, vtedy by mal index 2,4 nieco. A 2,4 mohol bez platinovy hrac predbehnut, uz so score 36:14. Kazdopadne necham to zatial takto. V realnych datach by sa vela pripadov typu score 36:14 vyskytovat nemalo a ak hej, tak by bol hrac este limitovany delenim podla lig, ktore spominal GoodWill. |
Autor: | mortalbombat [ pát 10. zář 2010 18:45:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ESL CZ & SK BNet Ranks - klayman's index |
tak jsem se koukal na ten tvuj zpusob kdyztak zkus tenhle =((E2-F2)/5)/(ABS(LOG(G2))) pocita s diferenci W/L a % prakticky resi ten problem s <50(v tomhle pripade by ten tvuj index byl nepouzitelnej). Nepocita to s celkovym poctem her protoze mi to pride k nicemu. Mozna ten muj zpusob je blbej, netestoval jsem to az zas tak moc, jen na ty mnozine co si mel v tom xls. Jedinej problem, problem na kterej jsem narazil jsou ty typi lidi, co hrajou abuse 0:40 >100:50, ale takovyhle lidi do diamondu nepostoupej. Pak by se jeste muselo pocitat s tim tvym 1/2/4/8/16 zpusobem pro vsechny ligy. top 5 PredY Jarax fehir meinhold nebudsnek |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |