Necromancer píše:
jerryNBK píše:
do platiny neni potreba scoutovat :). Takze na tomto zacnu pracovat. Chtel bych prilozit dva zaznamy, ve kterych vas pak zadam o rady ... Prvni bude ze hry proti terranovi, kde on jede 3 barrack rush a ja se snazim o fast expu, zajima me, jestli jsem ho mohl s touhle taktikou porazit a jestli ano, tak kde jsem udelal chybu (makro). Druhy bude hra proti tossovi, kde jsem ubranil zealot rush, ale pak me neskutecne vyndal ... Zajima me, jestli jsem krome toho zmineneho scoutingu a map kontrolu delal i jine obrovske chyby ktere me staly vitezstvi
na to, že není potřeba scoutovat, rovnou zapomeň. Nedostatečný mapcontrol a scouting byly tvojí Achilovou patou v obou hrách a také to byl hlavní důvod tvých proher. Jen tak dle mého Silver Toss skillu : pokud nespěcháš na Robo, dělej aspoň Forge kvůli Photonu do těžby.
V první hře jsi měl dělat robo hned po CC. Kdyby jel Banshee, nebo drop, tak tě dodělá. Nepochopil jsem, proč děláš Robotics Bay, když nevidíš jeho tech.
V druhé hře jsi zajímavě čachroval s těmi Zealoty. Proč neblokneš s nimi rampu? O to horší po tom oponentově pushi, který jsi dronami odrazil. Proč pořád syslíš jednotky v mainu? Efektivnější je, pokud bereš expu, posunout je na rampu u expy. Tam ti poté tvůj oponent krásně seděl a ty, vidíc jen 2 stalkery, vyběhl jsi na smrt. Mimochodem, v této hře jsi naprosto s mapcontrolem selhal. Oponent měl snad 4 expanze a ty, když jsi opětovně bral naturálku, pořád jsi o něm skoro nic nevěděl.
Chápu, že tě 4Gate nebaví. 7minutová hra není dlouhodobě to pravé, ale máš s ní větší šanci na výhru. Časem se dostaneš i k tomu, když ti 4gate nevyjde a protivník to odrazí, aby jsi mohl vzít expanzi. Pak ta hra má i 20minut. Ale radši vsaď na výhry, než na délku hry ;)
NE A NE A NE!!
Scouting v gold-(gold included):
Co se musí zjistit 1. scoutem(TZ probe po pylonu, P po gateway s tím, že zkontroluješ sejrovací pozice):
- pozice
- sejruje? (cheese buildy)
Protože jsi v bronze, tak se nedá spolehnout na to, že když má Protoss 1 gas, cyber, gateway a hromadu(3/4) chrona, tak pojede 4gate. On totiž může být mizerný hráč a jenom nechronoboostuje(takoví jsou i v platině, btw právě maník, který na mě zkoušel DT rush měl na konci všechny bary chrona plné na 100 % ;)).
Následující minuty jsou putna, protože je to bronze a je to jako vsadit si na to, která myš projde 1. bludištěm ;)(tzn. místo scoutu si hoď kostkou, protože stejně z toho build nepoznáš, maximálně cheese BO)
Nicméně pár bodů co bys měl vědět "map controlem":
- expanze(opět, jsi v bronze, počítej s tím, že maník bude ninja expandovat na naprosto debilních a idiotstkých pozicích, prozradí ho třeba vláček SCV z rampy)
EDIT: - stačí vědět, že MÁ expanzi. není nutné vědět KDE ji má. T, že má expanzi, poznáš snadno. Má víc jednotek, než si může dovolit z aktuálního počtu základen :-)
- armáda vyrazila "někam" - observer na rampě
- okolo 7. - 8. minuty zjistit "co asi" má za armádu, tech choice. Immortal army nebude vhodná na VR atp. ;)
- ideálně vhodně umístěnými pylony kontrolovat dropy
4gate nebrat! 4gate je all in, nic se jím nenaučíš. Vytáhneš se vysoko a když ti ho někdo bez větších ztrát odrazí, tak končíš! Jsi v tak obrovské ekonomické ztrátě, že to vyhraješ jedině tak, že tě protivník nechá ;) Nauč se radši 4gate bránit :o)
Pokud jedeš robo po Cyber Core, pohoda. Banshee ani drop to neohrozí, když je to dobře převedené na 2(3) gate robo. Necro, jak může banshee rush ohrozit robo(tzn. rychlý observer a scout) opening? Stargate tech ano, tam cloaked banshee nadělá bordel, ale u roba? I když pravda je, že replay jsem neviděl :o)
Zapni si zobrazování na mapě tak, aby tys byl zeleně, alíci žlutě a protivníci červeně(tuším 1. klikátko u mapy). Má to tu výhodu, že na mapě vidíš červené fleky, cool věc :o) (hlavně pro dropy) Ulehčuje to sledování mapy :o) I když na ladderu je protivník tuším dycky červený... hmm, lepší to mít zaplé(třeba pro tréninkové custom hry je to supr na 100 % :D)
PvP
- 4gate - easy, force field na rampě blokuje většinu 4gate spolehlivě. Stejně je naprosto nutné umět házet dobře FF, takže cajk. Pokud je protivník bedna, tak si po 1. kole warpování uvědomí, že je v hajzlu a expanduje. Pokud je blbec, warpuje dál. Drž FF na rampě, on se ekonomicky zničí sám - v podstatě po 2 minutách má obrovskou armádu a ty bys měl mít colossa(prostě projdeš), případně warp prism u něj v mineral line, abys ho donutil zaútočit(rozkouskovat armádu) nebo couvnout(ty expanduješ nebo útočíš). Mrkni do Protoss topicu, Aklain to tam rozebral a tohle se nemění.
- stargate opening - pár stalkerů do těžby, expandovat(nexus nejde zvednout), napumpovat ekonomiku, jet ze začátku hlavně GW jednotky(blbě se zvedají, resp. není to taková výhoda jako zvednout immortala ;)) Ideálně charge loty. Nicméně v bronze si takovouhle suicide taktiku vybere jen blbec. Moc klikání na APM bronze hráče.
- DT rush - easy, snadno se scoutuje(buď mu chybí 3. pylon a staví tech mimo bázi nebo jej má v bázi - hlavním znakem je kolik má plynů)
- zbytek je standard a odráží se robo hrou, cajk. Případně chargelot/archon kombo all in. V pozdější hře přihoď k těžbě cannon nebo 2, DT/zealot dropy atp.
PvT
- x-rax rush - nepoznáš, vypadá to stejně jako 1rax expand(v podání platina-). Nicméně s pár FF a GS pohoda na odražení, protivník nemá gas jednotky a stalkeři to umicrují :o)
- 1-1-1 - hustodémonský build, v zásadě má depot, 1x rax a cca s 50 - 60 % raxů začne stavit 1. gas a na rampě má pouze mariňáky. Já to odrážím rychlým robem(potvrzení buildu) a fast expanzí, hromada lotů funguje spolehlivě. Technik na odražení je několik, nutná je detekce v každé těžbe(a hlavně, potvrzení, že jede 1-1-1) a pár stalkerů tam(2 pokud má 1 banshee, pokud jich má víc, tak víc :)). Pokud to není idiot a má ravena, tak hódně štěstí, PDD je zlo :o) Doporučuji TL, IMO tohle je jak immortal sentry all-in v PvZ, tohle jde prohrát jenom tak, že to T pokazí(chytneš ho při přesunu tanků)
- helion opening, pohoda, fast expand, pumpovat ekonomiku, zablokovat helionům vstup k mineral line, zablokovat následný drop. Začátek vypadá to stejně jako 1-1-1, bomba, co? :) ( většinou má na rampě rax u kterého nestaví techlab, ale jiný addon ;))
- 2 - 3 rax timing push - má depo, 1rax a plyn kolem 50-60 % raxů :D Na rampě bude techlab. Pokud protivník není idiot, tak tam má jenom mariňáky, abys nemohl scoutnout, co přesně jede.
Tyhle všechny buildy řeší fast robo a observer, což je pro tebe obrovská ztráta(protože protivník může jít pomalejší 1rax expand s reaperem na scouting), rozhodně expandovat až po scoutnutí observerem, aby ses nedivil :-)
- 1rax expand - expanduj taky, pár colossů, expanze, chargelot archon kombo, při 3/3 útok, demolice terrana, pohoda. Guardian shield je must have, force field optional :-)
- dropy - pohoda, na přístupovém místě máš pár stalkerů, abys sestřelil medevac birds ;) U toho je nutné sledovat mapu, protože pokud poletí jinou trasou, než ty máš stalkery, je to průser :) Ideální je rozmístit stalkery tak, aby byl pokryt dost velký prostor, i 1 sestřelný náklad automatickým útokem v bronze stačí(ze 2).
PvZ -> team liquid, nádherná guide
Obecně vzato stačí mít lepší macro a nebýt úplně mimo a vyhraješ :o)