Par rad rekl bych docela zkuseneho terrana (i kdyz sem se za diamant nikdy nepodival). Je videt ze se vcelku soustredis na makro, aspon kdyz se nemusis soustredit na nic jinyho
. Coz je dobre protoze aspon vidis jeho dulezitost. Zadne uplne hrube chyby ve hre nemas, ale mam tu spis nekolik veci na zamysleni pro tebe a uz je na tobe jak s tim nalozis, a nekolik rad. Na zamysleni:
1.) Mel jsi v 10. minute 1000plynu a nic kde by si mohl utratit. Je treba si uvedomit, ze kazdy plyn co nemuzes utratit mohli byt mineraly.
2.) Proc si scoutoval? (a necham cas na rozmyslenou) Jaky byl duvod tveho scoutovani v cca 3. minute? (zase necham trosku casu) Kdyz scoutujes, tak pro to mej duvod a taky toho duvodu vyuzij. Scout by ti mel poskytnout nejakou informaci, protoze ty za toho scouta platis (kazdy scout SCV, te stoji cca 40mineralu/min...jako jeho usla prace). Jinak tim duvodem myslim treba: zjistit vcas jeho pozici, zjistit jestli nerushuje, pozdeji zjistit jakou cestou se vydava apod. (nekteri i profi hraci v uvodu vubec nescoutuji, protoze pro to nemaji dostatecny duvod)
3.) Sila helionu v TvZ. Helioni, vis proc se hraji hodne helioni v TvZ? (opet cas cas cas) Protoze zerg ma zpocatku (v dobe helionu) jen dva druhy jednotek (kdyz nepocitam 2-3 queeny): Drony a zerglingy. Helioni maji na zacatku jasny cil, zabit co nejvic dron a maji vyhodu ze se dokazou pekne branit lingum. Podivej se na cas 8:45! Stacili dve az tri salvy do dron a souper by prisel minimalne o 22dron (a to nepocitam ze by ses driv dostal do mainu a mohl nicit dal), kdyz by o ty drony prisel, tak by si ho tim posunul o cca 3 minuty zpatky. A ber to tak jaky je rozdil 3 minuty hry..je to vlastne skoro jako kdyby on zacinal az v tvoji treti minute...da se rict ze je to uz vyhrano.
A ted konkretni rady:
1.) Prohral si protoze souper mel lepsi ekonomiku, vem si ze on mel expanzi postavenou v 4.minute, ty v 12.minute. Na tohle prave slouzi helioni aby si zbrzdil zergovu ekonomiku a tim smaznul ekonomicky rozdil. Uz je to asi moc advance rada (ale nevim, mozna ne). Ale mysli na to tak, ze se ho snazis porazit ekonomicky. Mas prakticky dve moznosti, bud budes expandovat driv nez on a dokazes se mu ubranit, a nebo pozdeji, ale musis jeho zpomalit. Treti moznost se nazyva rush a jeho logika je jasna nevyhrat ekonomicky, ale vojensky (se slabou ekonomikou ho zastihnout na zacatku nepripraveneho). Takze proto se uvod s helionama hraje tak ze stavis heliony a hned jak mas moznost tak expandujes a snazis se zabit, co nejvic dron.
2.) Tvoje makro zacalo pokulhavat kdyz si zacal myslet na mikro. Snaz se vzdycky kdyz mas v boji chvilku (jako treba kdyz si vybil ty lingy) si zvyknout zmacknout hotkey budov a utratit co jen pujde. Cas zjistis, ze kdyz jsi na jedne bazi tak ze uzivis nejaky pocet budov (treba 3 raxy s addomana, nebo 6 bez addonu, nebo 1/1/1 pripadne i 2/1/1 apod.) a penize se ti takhle kupit nebudou.
3.) Co se tyka provedeni, tak se to da zahrat trosku jinak a lip. Schvalne jsem to zkousel (nic nauceneho, jek jak mi to bude vychazet) a ty si mel v 7 minute 2 heliony, -20sec na CC a 5 marinaku. Ja sem mel uz 30sec CC i s OC, 8 hellionu a 5 marinaku. Hlavni figl je v tom ze sem nechal aby mi rax postavil reactor. Jinak me to vychazelo pekne, ze 9.SCV slo stavet depot, jak melo hotovo tak rax, jak melo hotovo tak dalsi depot, a jak melo hotovo tak factory, to znamena ze sem mohl zacit stavet CC jeste pred prvnim helionem. Hned jak sem mel 50 gasu, tak sem zacal s reactorem na raxech (stihl sem jen jednoho marinaka, ale to vetsinou staci).Pak prohodit rax s factorkou a zacal sem heliony. Pokud bys chtel jeste vyssi rychlost, tak stoji za uvahu na chvili prestat tezit plyn, ale ja sem ho tezil a vyslo mi to stejne.
Ale nejdulezitejsi je mit v hlave tu myslenku vyhrat nad souperem ekonomicky, protoze ty vypadas ze to dokazes casem vyuzit. Je tam ale pak tenka cara vyhrat akonomicky a neprohrat na armadu (ale k tomu ma terran bunkry, turrety a hlavne marinaky se stimem
), jinak sry za Wall of text, ale snad k necemu bude.