Teď to nemyslím nijak proti tobě konkrétně, spíš obecně o tossech, co potkávám - běžně hraju s Diamantama 3000+, kteří o hře očividně neví skoro nic, jen masují Stalkery a Colosse a při critical mass attack movem vyrazí. Smutné.
Každopádně k tvým dalším otázkám:
Ten odhad přijde jen zkušenostmi, tj. hrami a nakoukanými replayi. V tomhle asi nejde moc radit, to musí přijít samo. To, že mu zničíš cokoli a má to ve vteřině zpět, je opravdu jen tvůj dojem
Pokud má fakt dobře rozjeté macro a převahu, tak jednu zničenou vlnu rychle nahradí druhou, tohle udělá tak 2x a končí
Jenže ty jako toss pořád děláš v Nexusech Proby (zatímco on může dronovat jen na úkor armády, drtivá většina Zergů moc nedronuje, když na ně tlačíš, resp. vůbec nedronuje), s Force fieldama můžeš dávat i přesilu a nepustit ho na další expy. Tuhle konkrétní hru ti prohrálo to, že ses ho moc bál a moc jsi ho nechal.
Výměna zlaté expy za jeho modrou expu je samozřejmě blbost, jenže jednak zlatou expu bys ztratit nemusel vůbec (kdyby jen zaútočil lingy), protože když máš u expy 3-4 kanóny a v případě útoku lingů tam nawarpuješ třeba 6-10 lotů, lingové musí okamžitě utýct nebo umřou. No a kdyby zaútočil plnou silou (i blingy), tak o zlato možná přijdeš, jenže ty by ses po jeho zničené levé nestahoval zpět domů, ale útočil na jeho natural - takováhle věc Zerga donutí se vrátit zpátky, base trady si opravdu nemůže v takové situaci moc dovolit
A armádou jsi měl převahu, čili v ten moment bys vyhrál hru.
Jinak obecně - na harass výborně fungují kanóny. Jasně že se každému bronzákovi radí "nekanónuj a neturtluj", ale při 2 expách si ke každé mineral line dát 3-4 kanóny je hrozně důležitý, protože to jednak malej harass úplně odradí a jednak proti většímu harassu ti to dá možnost tam něco nawarpovat nebo se vrátit zpět.