StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je ned 24. lis 2024 12:01:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 149 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: PvT - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: stř 08. pro 2010 15:46:15 
Offline
 Profil

Registrován: pon 06. zář 2010 17:17:08
Příspěvky: 320
Michals píše:
To co si napsal je holá pravda. Já sem nikdy neřekl že terrani sou OP. Ale problém je že terrani jsou až směšně jednodušší. Zkrátka MMMG ball a porazíš s tím uplne všechno.

Ty jsi asi za terrany nikde nehrál co?

_________________
Obrázek

Weezing.856


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: stř 08. pro 2010 15:57:47 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: ned 15. srp 2010 17:06:08
Příspěvky: 189
Michals píše:
teqini píše:
Michals píše:
problem je, ze terran muze ghosta udelat velice rychle a EMP nemusi ani zkoumat. Co me nejvic **** je, ze ghost pomoci EMP shodi i specialni stit immortala. De facto ghosti sou schopni sundat protoske armade cca 30-40% HP tim, ze jim zrusi stity.

A HT dokaze zabit 30-90% armady... :)


Jo to je super kdyz mu ghost vysaje vsechnu energii. Navíc ty terranský medivaky sou schopny behem par sekund obnovit zdravi pechoty zpet.

Stealman píše:
Jak může být Terranské makro ve vztahu k ekonomice nejtěžší když opak je pravdou. Kdo jako jedinej si může postavit CC v bezpečí základny a pak s ním někam odletět ? Jen a pouze Terran, kdo jako jediný si tudíž může expanzi na zlatě v případě nutnosti zvednout do vzuchu a zachránit ? Jedině Terran a nakonec to nejepší, kdo jako jediný si může přiletět na zlato s CC a naházet tam 4 MULE, který tam dohromady bez jakýchkoliv nákladů vytěží zhruba jako plně obsazené obyč krystaly ? Opět T. A navíc se tam ty MULE hodí okamžitě a neni třeba dlouhého času na to je stavět, takže je schopen během pár desítek vteřin splatit těch 400 krystalů, co ho to CC stálo, to opět nikdo jiný nemá. Když tohle vidím, tak rozhodně nejsem názoru, že by měl T těžké ekonomické makro, má ho samozřejmě opět nejlechčí, ale pravda je že zas ne o tolik o kolik má jednodušší zbytek hry, takže věřim, že z vnějšku se jeho makro může jako náročné jevit.


To co si napsal je holá pravda. Já sem nikdy neřekl že terrani sou OP. Ale problém je že terrani jsou až směšně jednodušší. Zkrátka MMMG ball a porazíš s tím uplne všechno.


Koukam ze vubec neznas silu HT... proti marinakum a marauderum.... medivak proti HT fakt nepomuze :)

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: stř 08. pro 2010 16:22:58 
Offline
 Profil

Registrován: stř 22. zář 2010 14:32:54
Příspěvky: 124
Stealman píše:
Jak může být Terranské makro ve vztahu k ekonomice nejtěžší když opak je pravdou. Kdo jako jedinej si může postavit CC v bezpečí základny a pak s ním někam odletět ? Jen a pouze Terran, kdo jako jediný si tudíž může expanzi na zlatě v případě nutnosti zvednout do vzuchu a zachránit ? Jedině Terran a nakonec to nejepší, kdo jako jediný si může přiletět na zlato s CC a naházet tam 4 MULE, který tam dohromady bez jakýchkoliv nákladů vytěží zhruba jako plně obsazené obyč krystaly ? Opět T. A navíc se tam ty MULE hodí okamžitě a neni třeba dlouhého času na to je stavět, takže je schopen během pár desítek vteřin splatit těch 400 krystalů, co ho to CC stálo, to opět nikdo jiný nemá. Když tohle vidím, tak rozhodně nejsem názoru, že by měl T těžké ekonomické makro, má ho samozřejmě opět nejlechčí, ale pravda je že zas ne o tolik o kolik má jednodušší zbytek hry, takže věřim, že z vnějšku se jeho makro může jako náročné jevit.


EDIT:
Priznavam sa ze ku koncu uz som sa zamotal takze posledne 2-3 odstavce mozte vynechat lebo hlavna myslienka je riesena v ostatnom texte.


Neviem od kedy je makro o tazeni mineralov, to ze budem mat 10 CC mi hru nevyhra.

Makro nie je len tazeni mineralov, to co sa snazim povedat je ze terran si musi dobre rozmysliet co ide stavat - tazba vs produkcne budovy.

Ak by som to rozpisal (urcite nezahrniem vsetko, takze pripomienky rad prijmem, ak chce niekto flamovat nech mi rovno napise ze som debil, ja sa neurazim, akurat si obaja usetrime kopu casu).
V makre su 3 podstatne veci ktore musia sediet aby bolo efektivne.
1. Tazba - mnozstvo vytazenych surovin a tiez pomer mineral:plyn
2. Pocet a diferenciacia produkcnych budov
3. vztah medzi 1 a 2 na -efektivne- vyuzitie zdrojov

nez budem pokracovat uvediem (aspon pre mna) najzakladnejsie rozdiely co sa tyka bodu 2.
Zerg - musi si spristupnit dany tech (to jest postavit prislusnu budovu a inak producne neni obmedzeny v pripade ze ma na to prislusne mnozstvo surovin)
Terran - na konkretny tech a mnozstvo vyrobenych jednotiek je limitovany konkretnou produkcnov budovou - to jest len budova/TL/Reactor.
Toss - medzi zergom a terranom, warpgates ma blizsie k zergovi a robo/stargate k terranovi s tym ze je tu este moznost chronoboostu, ktory je on demand a variabilny, neobmedzuje v type jednotky)

Terran je preto podla mna najnarocnejsi na bod 3, t.j. vztah medzi tazbou a efektivnou zostavou vyrobnych budov.

Zlozenie a "nastavenie" terranskych produkcnych budov musi byt v korespondecii s tazbou. V pripade, ze sa T rozhodne zmenit zlozenie armady, alebo vplyvom harrasu ci inych pricin pride k zmene v tazbe (najme v pomere plyn:mineral) terannske producne budovy stracaju na efektivite. U ostanych ras je to v podstate jedno aku jednotku vyrabaju, efektivne su rovnako.


K tej mule neni samospasna, na zaciatku je to pre terrana nevyhnutnost, inak nema sancu stihat Z ani P v tazbe (na zaciatku je prave mineral urcujucou komoditov, kym neskor je to plyn hlavne plyn). Na zaciatku je tazba u T pozadu o 2-3 pracantov, lebo nimi musi stavat budovy, pricom tieto scv nie len ze netazia ale aj zabeju supply, pricom aj v priebehu hry nie vsetky scv su k dispozicii pre tazbu).
To jest ak terran boostuje vyrobu pomocov mule stane na nich závislý, lebo jeho produkcne budovy s tym pocitaju, minimálne od doby kým vyrobí dost scv aby nahradili mule.

Dalej vychadzajuc z vyssie uvedeneho terran si moze za minerali dovolit (ked vela muluje a zisti ze ma nejak vela mineralov): barracks, CC, bunker, Turret, SD, a z jednotiek Marina a Hellion. Hellion vypadava lebo potrebuje dalsiu faktorku, za predpokladu ze tu co uz mame je vyuzita inak, alebo skratka nevyrobi sa ich viac ani ked ich dame 5 do rady. Jedna rozumna moznost je: vyrobit dalsi barack a cc mozno par turretiek (co nam vsetko zamestna scv). Co znamena ze terran sa vlastne len pripravuje ako ich minie (to jest efektivne vyuzitie mule treba naplanovat, inak je to len prebytok na konte). Z moze spravit to si postavi hatcheries, alebo urobi na seriu lariev mineralove jednotky - zergling/overlord (co ho stoji 40s), u P by sa prebytok mineralov asi riesil nastavanim dalsich warpgatov (co ale na rozdiel u T umoznuje protosovy vyrobit podstatne vacsi rozsah jednotiek, cize je na to oproti T lepsie, lebo aj v najhorsom pride je na tom lepsie ako terran, ktory si moze akurat vyrabat marinakov po jednom, nez opat nastavi a naplanuje vyrobu)

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: stř 08. pro 2010 16:28:46 
Offline
 Profil

Registrován: stř 22. zář 2010 14:32:54
Příspěvky: 124
Len by som dodal, ze predchadzajuci post neriesi vyhody/nevyhody, iba rozdiel a niektore faktory, ktoré som si u T všimol, nema riesit efektivitu jednotiek ani tazby. Iba Makro ako celok u Terrana ako ho vnimam ja a pripadne rozdiely medzi T a Z tak ako ich vnimam ja.

Za pochopenie dakujem.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: stř 08. pro 2010 16:32:52 
Offline
 Profil

Registrován: čtv 26. srp 2010 9:20:27
Příspěvky: 307
Nikdo nepopírá, že HT je dobrej na marinu, ale to je tak všechno, rozhodně storm neni nijak moc zabijáckej na maraudery (zaíbraj víc místa a maj moc hp) a proti stormu máš možnost se bránit. 1. utéct zní, 2. EMP templáře, 3. sestřelit templáře z dálky siege tankem. Toss se proti EMP nijak bránit nemůže, dalekonosnou jednotku nemá, utéct z něho nejde pač je instant .. to jsou rozdíly, které ty naprosto ignrouješ. Napsat jen, že storma je dobrá na marinu nic moc v kontextu celý hry neznamená. Zapomínáš taky na to, že Ghost s EMP je naprosto zničující ať má toss jakoukoliv armádu z jakýchkoliv jednotek, zatimco HT je platnej (tim myslim drsnej) jen a pouze proti MMM s převahou mariny. Tohle všechno jsou detaily který ve finále v celku působí tak, že má Terran jednodušší hru, prostě se nemusí moc starat o to co pojede nebo co jede soupeř, má prostě jednotky, který jsou víceméně dobrý proti všemu. Takže ano, pokud toss přesně ví co dělá terran, přesně namixuje armádu proti tomu a přesně v přesnej čas zaútočí, pak má šanci, problém je ale v tom, že T jí má bez toho aby musel splnit všechny tyhle podmínky.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: stř 08. pro 2010 16:40:20 
Offline
 Profil

Registrován: čtv 26. srp 2010 9:20:27
Příspěvky: 307
Souhlasim s tím, že naplánovat si příjem/utrácení je pro Terrana asi horší než pro ostatní, proti tomu nic nemám. Bohužel ale na druhou stranu je třeba si uvědomit, že přebytek minerálů nikdo tak efektivně nevyužije jako právě Terran, protože v jakýkoliv okamžik hry postavit mariňáka nikdy není chyba. Mariňák je naprosto univerzální jednotka, která se prostě zaplatí vždycky (někdy víc někdy míň) ale na rozdíl od lingů/lotů je mariňák jistota alespoň nějaké efektivity utracených surovin. Takže z tohodle pohledu zas to má T jednodušší. Protossovi je na nic 10 zealotů navíc, pokud je proti němu T za wallem a má siege a k tomu maraudersy s conc. shells. Takže sice jak řikáš, T má větší problém s variabilitou výroby, ale to je zase kompenzováno větší univerzálností jednotek (alespoň těch základních). Nikdo jinej nemá šanci v late game obstát jen se základníma jednotkama, Terran ano. Takže pokud má nějaký přebytky a postaví pár baracksů navíc, tak potom taky může snadno korigovat výrobu M&M podle momentálního stavu svých příjmů. A jakkoliv ta vlastní efektivita výroby může být nižší než u dlaších ras, tak o to vyšší je zase efektivita těch vyrobených jednotek.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: stř 08. pro 2010 16:42:24 
Offline
 Profil

Registrován: stř 22. zář 2010 14:32:54
Příspěvky: 124
Stealman píše:
Jak může být Terranské makro ve vztahu k ekonomice nejtěžší když opak je pravdou. Kdo jako jedinej si může postavit CC v bezpečí základny a pak s ním někam odletět ? Jen a pouze Terran, kdo jako jediný si tudíž může expanzi na zlatě v případě nutnosti zvednout do vzuchu a zachránit ? Jedině Terran a nakonec to nejepší, kdo jako jediný si může přiletět na zlato s CC a naházet tam 4 MULE, který tam dohromady bez jakýchkoliv nákladů vytěží zhruba jako plně obsazené obyč krystaly ? Opět T. A navíc se tam ty MULE hodí okamžitě a neni třeba dlouhého času na to je stavět, takže je schopen během pár desítek vteřin splatit těch 400 krystalů, co ho to CC stálo, to opět nikdo jiný nemá. Když tohle vidím, tak rozhodně nejsem názoru, že by měl T těžké ekonomické makro, má ho samozřejmě opět nejlechčí, ale pravda je že zas ne o tolik o kolik má jednodušší zbytek hry, takže věřim, že z vnějšku se jeho makro může jako náročné jevit.


A este k tomu ze T si moze zdvihnutiu budov (konkretne CC) 1. ked mu napadnes expand a on si zdvihne CC - misia splnena terran netazi na expe. 2. Oc vo vzduhu nerobi nic okrem toho ze stale pridava max supply. Ostatne budovy: bez tejto schopnosti by bola T base uplne sim city, Terran je absolutne najnarocnejsi na priestor, inak sa mu zle hybu jednotky po baze, preto aj si myslim supply depoty maju tu moznost sa stiahnut (to ze sa pouzivaju na rampe je v podstate jedno, priechod si terran urobi tak ci onak)

Co uplne uznavam je to priletenie na goldu a zoslanie maximalneho poctu mul.
To vsak tiez nie je len tak bez dosledkou, terran je na nejaky cas bez scanu (co ale asi vacsina ludi povie ze sa nahradi jedna OP vec druhou s cim nesuhlasim) a co sa tyka tych 400 mineralov tak len aby sme boli v obraze to si vie zaplatit OC aj inak - a to supply dropom co si myslim ze je dost podcenovana abilita najmä v mid-late game). V poslednom case skusam stavanie CC vzdy ked nestihnem poriadne minut minerali (kludne aj 2 naraz, bez toho ze by som mal v plane s nimi v dohladnej dobe expandovat)

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: stř 08. pro 2010 16:43:58 
Offline
 Profil

Registrován: pát 08. říj 2010 15:42:44
Příspěvky: 97
Ted to nekdo hral na KoTH13 nebo 12ted nwm ten posledni ctvrtek ale krasne tam pouzival feedback na ghosty a ti si ani nesrktli a pak stormy na MMM jsou smrtici

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: stř 08. pro 2010 16:49:32 
Offline
 Profil

Registrován: stř 22. zář 2010 14:32:54
Příspěvky: 124
Stealman píše:
Souhlasim s tím, že naplánovat si příjem/utrácení je pro Terrana asi horší než pro ostatní, proti tomu nic nemám. Bohužel ale na druhou stranu je třeba si uvědomit, že přebytek minerálů nikdo tak efektivně nevyužije jako právě Terran, protože v jakýkoliv okamžik hry postavit mariňáka nikdy není chyba. Mariňák je naprosto univerzální jednotka, která se prostě zaplatí vždycky (někdy víc někdy míň) ale na rozdíl od lingů/lotů je mariňák jistota alespoň nějaké efektivity utracených surovin. Takže z tohodle pohledu zas to má T jednodušší. Protossovi je na nic 10 zealotů navíc, pokud je proti němu T za wallem a má siege a k tomu maraudersy s conc. shells. Takže sice jak řikáš, T má větší problém s variabilitou výroby, ale to je zase kompenzováno větší univerzálností jednotek (alespoň těch základních). Nikdo jinej nemá šanci v late game obstát jen se základníma jednotkama, Terran ano. Takže pokud má nějaký přebytky a postaví pár baracksů navíc, tak potom taky může snadno korigovat výrobu M&M podle momentálního stavu svých příjmů. A jakkoliv ta vlastní efektivita výroby může být nižší než u dlaších ras, tak o to vyšší je zase efektivita těch vyrobených jednotek.



Jasne ale to com myslel ze to ze T si nevyrobi marinaka "naviac" - ano moze postavit viac baracksov, ale v tomto konkretnom pripade je to beh na dlhe trate a reakcia na momentalny nadbytok, nie na nadproduckiu mineralov. Neviem ci som to dobre vysvetlil ale otazka je ci to je pre terrana dobra volba postavat barrack "naviac".

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: stř 08. pro 2010 17:06:01 
Offline
 Profil

Registrován: stř 01. pro 2010 12:40:00
Příspěvky: 119
teqini píše:

Koukam ze vubec neznas silu HT... proti marinakum a marauderum.... medivak proti HT fakt nepomuze :)


Jako protoss silu HT znam. A vim jak silny je HT kdyz dostane EMP. Me slo o to ze tobe staci svihnout na templare EMP a pak utyct ten stormum ktery P stihne hodit pred EMP. Potom se diky medivaku a stimpacku drzi tva armada mnohem lip. Feedbacknout ghosty je skoro nemozne, protoze v te zmeti jednotek nad kterymi letaji medivaky se ghosti skoro ani nedaji nakliknout.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 149 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz