Stealman píše:
Jak může být Terranské makro ve vztahu k ekonomice nejtěžší když opak je pravdou. Kdo jako jedinej si může postavit CC v bezpečí základny a pak s ním někam odletět ? Jen a pouze Terran, kdo jako jediný si tudíž může expanzi na zlatě v případě nutnosti zvednout do vzuchu a zachránit ? Jedině Terran a nakonec to nejepší, kdo jako jediný si může přiletět na zlato s CC a naházet tam 4 MULE, který tam dohromady bez jakýchkoliv nákladů vytěží zhruba jako plně obsazené obyč krystaly ? Opět T. A navíc se tam ty MULE hodí okamžitě a neni třeba dlouhého času na to je stavět, takže je schopen během pár desítek vteřin splatit těch 400 krystalů, co ho to CC stálo, to opět nikdo jiný nemá. Když tohle vidím, tak rozhodně nejsem názoru, že by měl T těžké ekonomické makro, má ho samozřejmě opět nejlechčí, ale pravda je že zas ne o tolik o kolik má jednodušší zbytek hry, takže věřim, že z vnějšku se jeho makro může jako náročné jevit.
EDIT:
Priznavam sa ze ku koncu uz som sa zamotal takze posledne 2-3 odstavce mozte vynechat lebo hlavna myslienka je riesena v ostatnom texte.
Neviem od kedy je makro o tazeni mineralov, to ze budem mat 10 CC mi hru nevyhra.
Makro nie je len tazeni mineralov, to co sa snazim povedat je ze terran si musi dobre rozmysliet co ide stavat - tazba vs produkcne budovy.
Ak by som to rozpisal (urcite nezahrniem vsetko, takze pripomienky rad prijmem, ak chce niekto flamovat nech mi rovno napise ze som debil, ja sa neurazim, akurat si obaja usetrime kopu casu).
V makre su 3 podstatne veci ktore musia sediet aby bolo efektivne.
1. Tazba - mnozstvo vytazenych surovin a tiez pomer mineral:plyn
2. Pocet a diferenciacia produkcnych budov
3. vztah medzi 1 a 2 na -efektivne- vyuzitie zdrojov
nez budem pokracovat uvediem (aspon pre mna) najzakladnejsie rozdiely co sa tyka bodu 2.
Zerg - musi si spristupnit dany tech (to jest postavit prislusnu budovu a inak producne neni obmedzeny v pripade ze ma na to prislusne mnozstvo surovin)
Terran - na konkretny tech a mnozstvo vyrobenych jednotiek je limitovany konkretnou produkcnov budovou - to jest len budova/TL/Reactor.
Toss - medzi zergom a terranom, warpgates ma blizsie k zergovi a robo/stargate k terranovi s tym ze je tu este moznost chronoboostu, ktory je on demand a variabilny, neobmedzuje v type jednotky)
Terran je preto podla mna najnarocnejsi na bod 3, t.j. vztah medzi tazbou a efektivnou zostavou vyrobnych budov.
Zlozenie a "nastavenie" terranskych produkcnych budov musi byt v korespondecii s tazbou. V pripade, ze sa T rozhodne zmenit zlozenie armady, alebo vplyvom harrasu ci inych pricin pride k zmene v tazbe (najme v pomere plyn:mineral) terannske producne budovy stracaju na efektivite. U ostanych ras je to v podstate jedno aku jednotku vyrabaju, efektivne su rovnako.
K tej mule neni samospasna, na zaciatku je to pre terrana nevyhnutnost, inak nema sancu stihat Z ani P v tazbe (na zaciatku je prave mineral urcujucou komoditov, kym neskor je to plyn hlavne plyn). Na zaciatku je tazba u T pozadu o 2-3 pracantov, lebo nimi musi stavat budovy, pricom tieto scv nie len ze netazia ale aj zabeju supply, pricom aj v priebehu hry nie vsetky scv su k dispozicii pre tazbu).
To jest ak terran boostuje vyrobu pomocov mule stane na nich závislý, lebo jeho produkcne budovy s tym pocitaju, minimálne od doby kým vyrobí dost scv aby nahradili mule.
Dalej vychadzajuc z vyssie uvedeneho terran si moze za minerali dovolit (ked vela muluje a zisti ze ma nejak vela mineralov): barracks, CC, bunker, Turret, SD, a z jednotiek Marina a Hellion. Hellion vypadava lebo potrebuje dalsiu faktorku, za predpokladu ze tu co uz mame je vyuzita inak, alebo skratka nevyrobi sa ich viac ani ked ich dame 5 do rady. Jedna rozumna moznost je: vyrobit dalsi barack a cc mozno par turretiek (co nam vsetko zamestna scv). Co znamena ze terran sa vlastne len pripravuje ako ich minie (to jest efektivne vyuzitie mule treba naplanovat, inak je to len prebytok na konte). Z moze spravit to si postavi hatcheries, alebo urobi na seriu lariev mineralove jednotky - zergling/overlord (co ho stoji 40s), u P by sa prebytok mineralov asi riesil nastavanim dalsich warpgatov (co ale na rozdiel u T umoznuje protosovy vyrobit podstatne vacsi rozsah jednotiek, cize je na to oproti T lepsie, lebo aj v najhorsom pride je na tom lepsie ako terran, ktory si moze akurat vyrabat marinakov po jednom, nez opat nastavi a naplanuje vyrobu)