1) Především, ať už to bude jakkoliv, věřím, že to vývojáři k celkovému vyvážení ras udělají dobře. Sám si nejsem úplně jistý. Ať tak či onak, ať se staví normálně ve stargate, např. po vynalezení ve fleet beacon, ale hlavně ne další speciální budova jako v C&C Temple of Nod apod. To podle mne do SC nepatří.
Pro jedinečnost mluví původní záměr ultimátní a silné jenotky, která by měla něco dokázat. Pokud bude jedinečná, mělo by to však za to stát, ne jen ultimátní cena, ale také HP a štíty (obojího více než kterákoliv jiná jednotka ve hře), a také ultimátní schopnosti, jako např. Black Hole. Proti více kusům také vede skutečnost, že by to byla "jen další obyčejná letecká jednotka", což si myslím, že by byla škoda.
Na druhou stranu ultimátnost je také ve většině her synonymem pro nedostupnost či naopak nezbytnost. Oby tyto extrémy mi připadají špatné.
Nedostupnost = potřebujete mít už postavenou většinu ostatních budov, nelze tedy vsadit jen na MS, ale musíte mít vybudované vše ostatní. A v té chvíli už jaksi ztrácí smysl stavět MS, protože máte kapacity, jak postavit smíšenou armádu z čehokoli, co v součtu bude jistě silnější a přizpůsobivější. K tomuto bych byl radši, kdyby byla MS omezena hlavně obrovským množstvím surovin a "farem", ne technologií - aby ji mohl hráč přivést relativně brzo jako sázku na jedinou kartu, po speciálním vývoji jejím směrem, ale kvůli nerozvinutosti jinými směry pak měl velký problém, když by mu tato sázka nevyšla.
Nezbytnost = jednotka natolik nepostradatelná, že vždy skončíte u ní. Jiné cesty, ale stejný výsledek, nemůžete se bez ní obejít a musíte ji nakonec stavět ať chcete nebo nechcete, neboli omezení více cest na jediný cíl. Aby pak hra za protosy, byť třeba jen v singleplayeru, neztrácela na různorodosti.
Další důvod proti jedinečnosti také vidím v existenci ultimátní terranské jednotky - Thora, který může být masován. Terrani by tak měli dvě ultimátnosti (atomovka a Thor), každou můžou mít několikrát a protosi proti nim jen jednu jedinou mothership? Výsměch!
2) Planet Cracker je jasný (ano). Time Bomb v původním smyslu (ale taky ano). Black Hole každopádně, pokud bude MS jen jedna - při jejím možném masování ne (dle situace). Cloaking Field mi pro MS přijde hodně divný. Tahle schopnost mi k ní prostě nesedí a už vůbec ne jako zapínatelná. Pokud nějak, tak pasivně a napořád jako u Arbitera, ale radši vůbec. Ať to dají jiné jednotce. (takže ne)
3) Tenhle bod je asi rozebrán v těch ostatních dvou, že?