StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je čtv 28. bře 2024 13:28:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: PvP - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: ned 12. zář 2010 17:33:44 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: ned 11. dub 2010 23:23:34
Příspěvky: 110
Tieto thready zalozim, aby bolo zretelne jasne pre ktorych ludi je urceny a aby sa predislo diskutovaniu o tom, co je imba a OP a co nie je. Bolo by dobre zalozit jeden thread pre kazdu kombinaciu, aby v napr v threade PvT z pohladu P chodili hlavne protossi a radili si medzi sebou, pripadne nejaky terran, ktory im povie s cim ma problem v tomto matchupe a teda poradi protossom.

Takze:
Thread, kde mozete diskutovat o strategiach Protoss vs Protoss. Poprosil by som, aby ste zanechali nejaku formu tychto threadov. Zretelne davali nadpisy buildov, aby bolo jasne o ktorom hovorite, davali konkretne dotazy na ktore sa da odpovedat (nie: "co mam spravit ked nevyjde push"), a podobne ...


Aby to nebolo hned prazdne, tak, kedze hram protossa, sem nieco kratke napisem. Su to buildy ako ich hravam ja. Profesionalne sa mozno hraju inak a mozno mi prave niekto poradi, co sa da vylepsit :). Cakam, ze sa tu aj ja naucim nejaky novy build, ktory nepoznam.


Vseobecne
PvP sa u nas vacsinou hra stylom velkych utokov v pociatocnych fazach hry. Preto vacsinou nevidite v PvP zapasoch vela expandov, ale skor masovanie armad. Napriek tomu je expand dolezity a ak sa vam podari expand udrzat, kvoli tej pociatocnej strate 400 mineralov, tak mate oproti superovi obrovsku vyhodu. Preto treba expandovat pri vasich utokoch, pretoze pri utoku sa vacsinou pozabijaju obidve armady navzajom a teda sa nemusite bat okamziteho protiutoku. Samozrejme ak stratite celu armadu a jemu nezabijete skoro nic, tak pravdepodobne prehrate, tak ci tak.


Tech na Collosov - 2Gate Robo
Pomerne velky pocet hier sa hra s techom rovno na collosi. Znamena to, ze vytvorite dostatocne velku armadu gate jednotiek, aby ste sa dokazali na zaciatku ubranit a popri tom postavit Robotics Facility a nasledne Robotics Bay na collosov. Vela ludi hra PvP stylom, kto ma viac collosov vyhrava.


Tech na Immortalov - 2Gate Robo
To, ze vacsina protossov chodi build, ktory som pisal vyssie, sa da vyuzit vo vas prospech tym, ze pojdete tak isto pociatocnu armadu z dvoch gatov, ale po dokonceni Robotics Facility nedate stavat Robo Bay, ale zacnete vyrabat immortalov a gate jednotky. Po tom ako budete mat aspon dvoch immortalov a nejakeho observera, pojdete zautocit. Tym, ze vas super techuje collosov, bude mat maximalne jedneho bez range upgradu, pricom vy mate vyhodu immortalov, ktory collosus dokazu celkom lahko rozbit. Treba mat dostatocny pocet zealotov, lebo ak ich ma super viac, tak vas utok zlyha tym, ze jeho zealoti vyhraju a pobiju vasich stalkerov a immortalov. Tym stracate timing vyhodu a mate nevyhodu v techu.



Zatial staci toto. Neskor mozno napisem viac, alebo to moze dopisat niekto iny. Popisujem tie buildy len strucne. Doplnit sa to uz da konkretnymi dotazmi ostatnych.

4Gate
4Gate inbase warp
Blink Stalkers
Phoenix build

...

Tak isto ak niekto mate dobre videa, replaye, komentovane zapasy nejakych peknych netradicnych, ale aj klasickych buildov, tak sem nahadzte odkazy. Pripadne linky na zaujimave hry z aktualneho GSL a podobne..

_________________
Bnet profile link

Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvP - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: ned 12. zář 2010 21:33:25 
Offline
 Profil

Registrován: ned 15. srp 2010 18:42:41
Příspěvky: 19
klayman píše:
Tech na Immortalov - 2Gate Robo
To, ze vacsina protossov chodi build, ktory som pisal vyssie, sa da vyuzit vo vas prospech tym, ze pojdete tak isto pociatocnu armadu z dvoch gatov, ale po dokonceni Robotics Facility nedate stavat Robo Bay, ale zacnete vyrabat immortalov a gate jednotky. Po tom ako budete mat aspon dvoch immortalov a nejakeho observera, pojdete zautocit. Tym, ze vas super techuje collosov, bude mat maximalne jedneho bez range upgradu, pricom vy mate vyhodu immortalov, ktory collosus dokazu celkom lahko rozbit. Treba mat dostatocny pocet zealotov, lebo ak ich ma super viac, tak vas utok zlyha tym, ze jeho zealoti vyhraju a pobiju vasich stalkerov a immortalov. Tym stracate timing vyhodu a mate nevyhodu v techu.

Tu by som doplnil ze je velmi prospesne ak mate vyskumany blink u stalkerov.Ked na vas super zacne utocit s colosusmi a mate imo+stalkerov+zealotov. Tak stalkerov pekne blinknete ku superovym colosusom a rychlo vyradite a potom uz je to jednostranne (ak sa mu teda nepodari dako sikovno utiect s nimy :))

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvP - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: ned 12. zář 2010 21:40:57 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: ned 11. dub 2010 23:23:34
Příspěvky: 110
Tak jasne. Blink pomoze vzdy. Otazne je, ci sa oplati cakat na blink, co v podstate moze znamenat 1 Collosa naviac, kedze tvoj utok pride o nieco neskorsie. Ono jeden collosus zas taky damage zealotom stalkerom a immortalom nespravi. 2 Collosusi uz spravia damagu viac a je otazne, ci sa to vyrovna tomu blinku. Zalezi asi na situacii no.
Ja by som radsej neriskoval a isiel push co najskor ako sa da. Kedze ak ten push nevyjde, tak si pomerne dost pozadu.

_________________
Bnet profile link

Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvP - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: ned 12. zář 2010 22:29:05 
Offline
 Profil

Registrován: stř 18. srp 2010 12:05:39
Příspěvky: 304
K tomu buildu: čekat na blink je špatné. Tohle je timing push, který musí udeřit na soupeře nejpozději, když má 1 collosuse. Na stavení twilight council a research blinku nemáš čas, ani peníze (300/300).

Celkově se mi ale vůbec nezamlouvá :) když PvP neukončí na začátku zealoti, vyhraje ten, kdo má více collosusů. Proto bych řekl, že je tohle docela all-in, i kdyby ses stáhl a začal vyrábět collosusy, vždy budeš alespoň o 2 pozadu. Musíš tedy zaútočit, což znamená dostat se přes soupeřovu rampu nahoru, což znamená velký problém, pokud má soupeř sentry, jednak jimi rozdělí armádu, druhak -hlavně- si vytvoří čas na dostavění collosuse. Sice jsou dost náročné na gas, ale jestli je hráč dobrý a ví, že se na něj chystá push, 2-3 vytvořit dokáže.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvP - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: čtv 23. zář 2010 17:58:25 
Offline
 Profil

Registrován: stř 18. srp 2010 12:05:39
Příspěvky: 304
tak po patchi je PvP ještě horší než před ním :)

4 warp inbase zealoti už nefingují tak jako před tím, i když v nižších ligách snad jo, tady je kdyžtak build:
9/10 chrono proby
10/10 pylon (+scout, je stěžejní udržet probu v soupeřově bázi živou)
10/18 gateway + chrono proby, od této chvíle už chrono na nexus nepoužijete
13/18 gas - důležitá část: jakmile je gas hotov, dejte na něj 3 proby, jednu stáhněte když budete mít 44 gasu, druhou při 48 a třetí při 52.
15/18 cyber core - hned jak se dodělá, vyzkoumejte warpgate a nepřetržitě chronoboostujte
18/18 při 450 minerálech postavte naráz 3 gatewaye (samozřejmě první začnete stavět kolem 400)
18/18 jakmile vám to minerály dovolí, začněte stavět na krajích soupeřovy základny pylony, optimálně 4, když se je vydá zabíjet, můžete i 5.
18/XX warp 4 zealotů v soupeřově základně, poslat na proby, za chvíli warp dalších 4 zealotů, který by měl hru ukončit, třetí warp in už definitivně.

proti téhle strategii nebyla žádná obrana, jedině když jel na začátku soupeř 2 gatewaye, jelikož se ale staví gateway na 10/18, šlo to v pohodě ubránit a změnit strategii. V momentě, kdy soupeř postavil gateway na 12/18 a druhý gas, hra nešla nijak vyhrát. Tady jsou nějaké replaye (ještě při starém patchi) http://leteckaposta.cz/843902865
http://leteckaposta.cz/146219820

jak jsem řekl, patch tohle oslabil, ale stále by to mělo být v nižších ligách použitelné :)

build, který se mi momentálně jeví jako nejlepší a jediný hratelný, je gate +fast robo (colossus) + gas steal + druhá gateway. Když soupeř neudělá gas steal i vám (asi jediný counter?) má 3 možnosti:

1) 4-5 warpgate push: většinová volba, protože není tak náročná na gas, potřebujete dobrý scounting + timing abyste zavčas vyrobili sentry a blokovali rampu do doby, než přijde první colossus- http://leteckaposta.cz/324648408
2) 3 gate robo (colossus): i přes gas steal se vás soupeř bude snažit dohnat, při dobrém timingu na něj zaútočíte s 3 collosusy, přičemž on bude mít jen jednoho, takže gg - http://leteckaposta.cz/875272264
3) phoenix build: jste limitováni počtem stalkerů, takže phoenixové jsou asi nejlepší counter ze všech tří, než vytvoříte dostatečně velkou armádu (3 colossusy), můžou phoenixové harasovat proby, v boji pak zvedat stalkery. I tady je však soupeř limitován gasem.


upřímně mě v případě PvP nenapadá, co by měl blizzard udělat, aby z toho byl hratelný a zajímavý matchup. Zatímco v PvT jsou colossusy nepoužitelné, v PvP bez nich téměř nejde vyhrát. Možné řešení vidím v nerfu colossusů a nerfu vikingů (zmenšit jejich range tak, aby nemohli pálit přes půl mapy), otázka je, jaký dopad by to mělo na PvZ


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvP - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: čtv 23. zář 2010 18:02:31 
Offline
 Profil

Registrován: úte 27. dub 2010 7:04:40
Příspěvky: 1097
Super post, díky za něj, na replaye kouknu.

Problém Colossů v PvP je ten, že v podstatě nemají counter... Nicméně do jejich nerfování bych nešel, protože by to imho PvZ a PvT rozhodilo až moc.

_________________
Obrázek

Vlastní blog o SC2 - http://pralev-sc2.blog.cz/


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvP - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: čtv 23. zář 2010 19:16:59 
Offline
 Profil

Registrován: čtv 23. zář 2010 15:52:45
Příspěvky: 211
http://day9tv.blip.tv/file/4099940/ doporucuji na rozsireni moznosti pvp

_________________
transition into loosing the whole fucking base


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvP - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pát 24. zář 2010 8:42:54 
Offline
 Profil

Registrován: čtv 26. srp 2010 9:20:27
Příspěvky: 307
LoL .. nechápu co všichni máte s těma collosama v PvP .. já v PvP jedu zásadně VR a je to pro mě nejvíc výherní matchup. Soupeř většinou jede zealoty + stalkery a potom immo / coloss a z tohodle mixu stačí vyzobat stalkery a je vymalováno. Nabití VR dokážou zabíjet stalkery v poměru tak 1/3 a tolik jich skoro nikdo nemá pokud ty SG neobjeví což je základ aby se mu nepovedlo. Vždycky radši chvíli mlžim abych soupeře dostal do stavu kdy začne stavět robo a pak rozjedu VR a hotovo. Je to lepší než se přetlačovat s ptim kdo má větší pozemní armádu :)

Jedinej counter proti VR je observer .. nebudu to dál rozepisovat ale je to prostě tak. Ale jinak pokud zaútočí soupeř, stačí se nabít na svojí budově = win, pokud zaútočíte první vy, stačí jít ze strany kde zrovna nemá armádu, nabít se na jeho budově = win .. docela jednoduchý.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvP - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pát 24. zář 2010 18:38:43 
Offline
 Profil

Registrován: pát 20. srp 2010 15:55:36
Příspěvky: 287
pokud jedes stargaty znamena to ze te porazi kazdy 4 gate nemas dostatek jednotek abys to odrazil i kdyz to pomoci nekolika mala void rayu odrazis tak pozdeji stalkery s blinkem void rayeme proste nepretlacis staci aby mel malej mapcontrol

_________________
Obrázek
Pokud Vás Aklain argumentuje pralesní ligou, tak mu připomeňte tuhle hru http://www.uloz.to/8782895/aklain-vs-zasz-3-sc2replay


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvP - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pát 24. zář 2010 18:49:07 
Offline
 Profil

Registrován: úte 27. dub 2010 7:04:40
Příspěvky: 1097
Zenedar píše:
pokud jedes stargaty znamena to ze te porazi kazdy 4 gate nemas dostatek jednotek abys to odrazil i kdyz to pomoci nekolika mala void rayu odrazis tak pozdeji stalkery s blinkem void rayeme proste nepretlacis staci aby mel malej mapcontrol


Přesně tak.

_________________
Obrázek

Vlastní blog o SC2 - http://pralev-sc2.blog.cz/


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz