StarCraftCZ.com
https://forum.starcraftcz.com:443/

Replaye slabších hráču - poučení?
https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=34&t=732
Stránka 7 z 42

Autor:  77white [ pon 01. lis 2010 23:14:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Replaye slabších hráču - poučení?

Ucit se countery a podle nich planovat hru neni dobre. Rozhoduje totiz nejen slozeni, ale i mnozstvi! Marinaci jsou v malem mnozstvi decimovani zerglingy, ale pokud jich je vic a drzis je v chumlu a idealne pobliz zdi, tak jsou velice smrtici. Samozrejme ze proti kolosum nebezim s mass marine, ale snad chapes pointu :)
Makro vyhrava hru:)

Autor:  satik [ pon 01. lis 2010 23:23:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Replaye slabších hráču - poučení?

kdyz bude mit super makro a bude jednotky trochu mixovat, tak countery na bronze/silver/gold urovni v podstate nemusi resit, vyhrava makro, jak tu uz jini psali :)

Autor:  Skylleer [ úte 02. lis 2010 2:38:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Replaye slabších hráču - poučení?

Ja bych za sebe jen doplnil, ze samotna znalost counteru je k nicemu pokud se neumi vyuzit tak aby jako counter fungovala .

ue je tank counter na pechotu - ano pokud neni slozenej a neriti se na nej ze dvou stran skupinka po peti .. tim nechci rict ze znat counter je spatne , ale pokud clovek uz nema trochu zaziti odhad (kolik ceho asi tak dana jednotka "da" ) tak je mu to k nicemu .. mit od kazdy jednotky jednu a vedet ze mam counter na vse ale pak to spatne poslat je horsi nez chvili nestavet scv-cka.

Takze pokud se uz chcete ucit countery doporucuju dat si ktomu par mikro fightu nebo sledovat z replayu jaky armady porazi ktery.

V boji je proste nejdulezitejsi vedet nebo aspon priblizne do jakyho fightu se kdy kde a jak pustit.
mit kombo MMM je pekny , ale kdyz nekdo posle medivacy napred ktery mu popadaj jeste nez tam napochoduje gestapo je k nicemu :)

Autor:  Stoky [ úte 02. lis 2010 4:33:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Replaye slabších hráču - poučení?

Balty: Ja mel s TOP hraci na mysli jinou vec. Kdyz hrac ktery nezvlada zaklady makra/mikra a strategie, tak mu TOP replay spis vezme. Samozrejme ze lidi od golden, nebo spis platinum, kteri zaklady (makro/mikro strategii) jakz takz zvladaji muzou pochytit nejaky ten trik, ale clovek, ktery za 30 minut udela 30SCV najednou zacne hrat "6rax midgame", ale nebude mu to fungovat, hrac ktery nescoutuje, nikdy nezahraje BC rush, protoze nebude mit optimalni obranu (bud moc malou nebo moc velkou). Clovek ktery nezvladne jakekoliv mikro pohori s dropem, protoze marauderi nebudou schopny zabit zealoty. Nema se jak z TOP replayu poucit protoze flow jeho hry je uplne jine...ale cim vys hrac je tim bliz je hre profiku, samozrejme porad nebude mit ten multitasking, ten cit pro hru apod. ale bude schopny zahrat rush ktery TOP hrac da v 7:00, tak tenhle clovek ho da v 7:05. Proste pro low hrace aby se soustredil na nejake specialni triky nema smysl. Je to pro ne opravdu spis zalezitost zabavy a ne game-improvementu.

Osobne si myslim ze se clovek nejvic nauci z toho ze si vybere jeden BO (treba jeden pro kazdy MU) a ten se snazi pilovat. Zjisti z osobni zkusenosti co vsechno ho muze "prekvapit" a jak se na to da zareagovat, ale kazdou hru, zvlaste prohranou, musi clovek vedet proc prohral a rict si to (ne nejaky alibismus, ale opravdu zavazna vec kterou si rekne ze na ni bude pracovat). Pokud to nevi hned po hre, nebo si neni jisty, tak kouknout na replay a zjisti "Aha, tady jsem to projel protoze na me postavil colosy a ja nevedel ze prijdou, priste budu vic scoutovat v midgame" nebo "Mel vetsi armadu...byly chvile kdy mi raxy staly naprazdno...jak to vylepsit...stavim neustale SCV?...atd." nebo "Podivam se souperovi do baze a vidi ze muj BO je dost silny na utok v 8. minute, ale nevyuzil jsem toho" ale to jsem tu uz psal, jak se daji rozebirat jednotlive situace ve hre.
Pak urcite pomuze nekolik dilu Day9 daily (#132 #168 #170 #184) uvedomit si nektere veci. Ve chvili kdy clovek chape zaklady a je schopny je implementovat do hry, tak muze zacit delat triky (drop thora do roachu apod.). Zkratka daleko vic udela lepsi makro nez to ze postavim rax-rax-factory misto rax-factory-rax.

Weezing: Jsem rad ze to tu uz par lidi trosku popsalo, ale smyslem counterovani neni vedet ze Viking > Colosus. Counterovani znamena, ze ve chvili kdy souper pojede kolosy ja neudelam 40 vikingu na dva colosy (mozna trosku prehnane, ale je veliky rozdil i mezi 2 a 4 vikingy, kde kazdy viking mohl byt medivac a je rozdil jestli mas v MMM 2 medivaky nebo 4). Samozrejme hra je o counterech, ale neni to tak markantni meritko. Counter pro me znamena ze budu delat MM 3:1 misto 1:1, protoze jede v mixu voidraye (nebudu pro tu chvili delat zbytecne vikingy), ale kdyz pojede nej voidraye, tak zas udelam vikingy.

Autor:  Shagrath [ čtv 04. lis 2010 22:43:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Replaye slabších hráču - poučení?

Prikladam svou TvP hru
Ucim se pouzivat EMP a rozdil je fakt videt

http://files.uloziste.com/ce8becf0f71a1ace/

PS:Vim ze je to vyhra ale v prohrach whinuju tak je sem nemuzu dat :)

Autor:  Balty [ pát 05. lis 2010 12:35:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Replaye slabších hráču - poučení?

Shagrath píše:
Prikladam svou TvP hru
Ucim se pouzivat EMP a rozdil je fakt videt
http://files.uloziste.com/ce8becf0f71a1ace/
PS:Vim ze je to vyhra ale v prohrach whinuju tak je sem nemuzu dat :)


V terranske hre se moc nevyznam, takže to spíš vemu z všeobecného hlediska.
1) od 2:30 se ti začínají hromadit minerály, scv i marínu děláš správně plynule, takže tohle byla doba, kdy už jsi měl začít stavět druhé raxe a gas. Gas i ty druhý raxe stavíš až o minutu později v 3:50, kdy máš už nahromaděných skoro 400 minerálů, v téhle době jsi už mohl jet výrobu ze dvou raxů a možná i začít pomalu dělat první maraudery. Takže utrácej minerály hned jak to je možný, vždy si řekni tohle, když se ti začnou kupit minerály: "vyrábím pořád scv? jo" - "dělám jednotky z raxů a factorek? jo" - "musim postavit další výrobny, abych mohl vše utratit" a reaguj na ty hromadící se minerály ihned.
2) Supply "blok" v 7mé minutě na 34/35, v raxech jedeš maraudery, tak nejdříve asi jasný, že vůbec blok neměl být :) , ale pokud jsi měl 34/35 dej vyrábět scv nebo mariňáka, něco čím aspoň trochu to pozdržení zkrátíš.
3) Od cca 6:50 jsi přestal asi na minutu vyrábět scv, opět, nikdy nepřestávej s výrobou scv, dokud nemáš 3 expy a cca 90 scv. ;)
4) Cca 11 minuta, děláš správně expu a jdeš během toho útočit, což jde rozhodně dobrej tah, soupeřovi zničíš expu, ty sám svou zakládáš, perfekt, ALE neprodukuješ SCV, expa ti stojí, nikdo tam netěží a hlavně, nauč se armádu stahovat HLAVNĚ při úspěšném útoku, měl jsi výhodu obrovskou, zničil jsi mu expu a zbylo ti cca 4marauderi, nějaká marína a dva ghosti, v tuhle chvíli on nemá expu, ty jo a ještě máš army, takže stáhnout se z5 doplnit více jednotek, rozjet druhou expu a poté znova zaútočit ještě silnějším útokem, budeš mít obrovskou výhodu, útok na jeho main base je v tuhle chvíli velká chyba, celá army ti tam pochcípala a v podstatě jsi tím nic nezískal.
5) 16tá minuta, jdeš další útok, projdeš skrz obranu a soupeř teď nemá nic, v čem myslíš, že tady byla chyba?? :) Útočíš na budovy, ničíš tam pylon, kterým nedostaneš soupeře ani do supply bloku a dokonce ani neodpojíš od energie žádnou výrobu, máš malou armádu na ničení budov, takže v takových situacích se vždy vyplatí jít po ekonomice, vlastně vždy útoč na ekonomiku soupeře ne přímo na něj, čili zde jsi měl jít rovnou po probech a zabít jich co nejvíce. Ano možná by stihl zatím udělat pár jednotek, colose atd a tenhle tvůj malej útok odrazil (což nakonec stejně udělal tak jako tak), ale tím hra končí, nemá proby, nemá income a tím pádem nemá další army, dalším útokem ho už na 100% dorazíš. Takhle jsi mu tam vlastně zničim jeden pylon a factorku, ale minerály těží dál, takže pořád může dělat army a pořád má šanci a popravdě, kdyby nestavěl znova další RF ale naboostoval ty 4 gateways co měl a jel stalkery + zealoty + sentry a rychle šel countra, tak tě možná i dal.

Použití ghostů jinak parádní, házíš emp kam se jen dá, ale je třeba říct, že soupeř nejel ht, tam teprve to je skutečný boj pro ghosty, protože musíš dát emp na správné místo a včas, ale hra jinak pěkná a určitě bych tě netipoval na silver, ale spíš gold, takže se ještě nauč nepřestávat vyrábět scv, saturovat hned expanzi a mazej z toho silveru vejš už ;)

Autor:  Stoky [ pát 05. lis 2010 14:22:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Replaye slabších hráču - poučení?

Shagrath píše:
Prikladam svou TvP hru
Ucim se pouzivat EMP a rozdil je fakt videt

http://files.uloziste.com/ce8becf0f71a1ace/

PS:Vim ze je to vyhra ale v prohrach whinuju tak je sem nemuzu dat :)


Obecne muzu rict, ze ta hra je z tvoji strany docela dobra, nedelas zadne giganticke chyby, a urcite s tim porazis i top gold hrace. Puvodne jsem si rikal, ze se objevi nejaka "klasicka chyba", jako nejaky nesmyslny build. Nebo pokus napodobit nejakeho slavneho hrace apod. Ale ty predvadis "klasickou" hru MMG ktera je proti tossovi velice ucinna. To co tu pise Balty je vsechno pravda, jen bych to doplnil. Nejdulezitejsi bude ale az potom...

U jednicky: zkus si udelat nejaky BO ktery pojedes prvnich rekneme 5 minut. Ty sice postavis 3rax s addonama a orbital, ale jde to udelat rozhodne efektivneji. Napriklad kdyz vezmu ze delas 11rax, tak u tech mas sdrzeni 15 sec jenom proto, ze nemas zazity nejaky obvykly postup. Kdyby si ho mel tak to SCV tam dojede daleko driv (obvykle kdyz mas kolem 100 mineralu, zalezi na mape...tahle ma rampu daleko tak klidne na 75-80). Z cehoz vyplyva dalsi vec a to STAVEJ BUDOVY POD SCV (alespon v early game, kde zalezi na kazde vterine). To znamena, ze i kdyz si poslal SCV k rampe pozde davno si mohl udelat dalsi SCV a kdyz stavitel dojel k rampe tak by si mel presne 150 mineralu na 12rax. Proto se ti zacnou hromadit mineraly, protoze samozrejme kdyz postavis pozdeji raxy a nemas plan co dal, tak nemas kde utracet...
U dvojky: SUpply block je chyba, ale shit happens
Trojka: to bych klidne zduraznil, a baltyho lehce opravim (nikoliv logicky ale fakticky), od toho casu 6:50 (dejme tomu 7. minuty) si do 13. minuty, kdy se ti dodelala expanze vyrobil presne 1 SCV (v case cca 8:00) a i potom si produkoval jen z te expanze.
Ctyrka: Souhlas, podtrhuje trojku.
Petka: ok, ale to je uz vyssi divci.

NEJDULEZITEJSI ceho jsem si vsimnul je, ze nepouzivas hotkeys. Mas je nabindovane tak je POUZIVEJ. Vim, ze uz takhle je to muj klasicky wall of text (nejak neumim psat strucne), ale u tohohle bych se zastavil. To je jedna z veci, ktera te nepusti do vyssi nez zlate ligy. Psal jsem to tu v topiku Day[9] - Idea worth spreading. Zase je to trosku jiny rozsireny pohled na pouzivani hotkeys, ale cim driv to clovek zacne pouzivat tim rychleji pujde nahoru. Ve zkratce jde o oddeleni hry ocima a mysi, kde koukas kam mas kliknout, a rukou. Ale i bez toho, kdyz budes hrat "klasicky", tak se pokus si navyknout na to delat vsechno pres hotkeys. Chci postavit marinaky 3 AA, maraudery 2DD (jen doporuceni, nepotrebujes mit kazdou budovu zvlast, klidne si dej raxy vsechny na jedno cislo, pak ti staci zmacknout treba 3 a kdyz budes chtit postavit marinaky tak das AA a oni se, po patchy asi pred dvema mesici, budou prioritne stavet v raxu s reaktorem, a kdyz zmacnes DD tak se postavi marauderi v tech-lab-raxech, a podobne to muzes udelat s CC). Doporucuju se snazit v mistech kdy nic nedelas (v replay to poznas podle current APM kolem 10-20) tak si kontrolovat kolik mas penez a snazit se penize utratit. Treba posles nekam armadu a koukas na ni jak jde (treba jen poslednich par kroku) a pri tom si muzes zmacknout 3 kouknout jestli vyrabis, 4 kouknout jestli vyrabis, a zpatky na armadu apod. Ale hlavne ty hotkeys pouzivej i kdyz treba budes na tu budovu koukat tak je vzdycky rychlejsi ji oznacit pres hotkey nez na ni dojet mysi a kliknout. A dalsi hodne dulezita vec mej oznacenou alespon hlavni amradu pod hotkey...je vzdycky snazsi udelat double click jednicky nez sjet pohledem na minimapu, najit tam kde armada je, dojet nad minimapu mysi, kliknout, dojet pohledem doprostred obrazovky, dojet doprostred mysi a oznacit armadu (tohle sem nerozepisoval aby to bylo dramaticke, ale je potreba si uvedomit ze kazdy pohled provazi nejakou mozkovou cinnost a clovek se musi zorientovat a jsou to cenne setinky a desetinky, ono se to da logicky jeste rozeprat dal, ve chvili kdy kouknu na minimapu, tak musim zjisti, ktera jsem barva, kde zhruba armada je abych ji nehledal, najit kurzor aby byl na spravnem miste...atd.). A udelej si nejaky tobe pohodlny hotkey setup, aby si kdykoliv vedel ze treba pod 4 mas raxy (to mam ja) a pod 7 CCs. Az si na tohle navyknes tak budes o hromadu rychlejsi, me se to v SC2 jeste treba 100% nepovedlo...potrebuju nad nekteryma hotkeys premyslet, ale hral jsem 5 let Wow a je to podobne, proste sem hral ability a "nemackal" klavesy (je to jako kdyz treba ridis auto, kdyz chces zabrzdit tak nepremyslis cim se brzdi, ale automaticky slapnes na brzdu...neni to tak ze chces pouzit brzdu, ale chces zabrzdit, a podobne nechces zmacknout 4AA, ale chces postavit 2 Marinaky). To je co se tyka uvahy o hotkeys.

A posledni vec, uz jen "drobnost" a da se rict high level play, ale prece jen mi to neda...v dobe prvniho ghost pushe si hodil naproto neuveritelne EMP a chytil tak celou armadu, vysal stity a obe sentry, ale o dve vteriny pozdeji si hadzel dalsi EMP, mohl to byt missclick whatever. A druha daleko zasadnejsi vec, kdyz jsi pushoval main kolem 16. minuty, tak ti tam nakonec zbyli dva ghosti a jeden marauder. Marauder umrel a ty si ty dva ghosty proste "left behind" i kdyz meli spoustu casu na ustup. Kdyz to tak vezmes, tak to je 600 surovin (a polovina z toho gas), je to jako tam jen tak zahodit 12 marinaku. Snaz se vzacne jednotky zachranit a pouzit znovu s dalsi vlnou (zase rada od Day9, ktery pouziva hotkeys tak ze ma prave "vzacne" jednotky na jedne klavese, takze zmackne 3 a vzdycky se dostane k tomu ceho si v armade nejvic ceni a co nejvic stoji za zachranu - Ghosti, infestori, tanky, void raye atd.)...Tohle byli rady z kategorie, to co delam v zasade neni spatne, ale da se to udelat lepe.

Pokud si se dostal az sem gratuluji, ale jinak chci rict, ze mas SC2 hlavu a staci si osvojit par navyku a vystrelis raketove do platiny nebo diamondu...

Autor:  Shagrath [ pát 05. lis 2010 16:07:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Replaye slabších hráču - poučení?

Balty a Stoky:
Dik za rady budu se snazit zlepsit ;)

Autor:  seefik [ pát 05. lis 2010 20:29:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Replaye slabších hráču - poučení?

for satik etc...

http://files.uloziste.com/1321a2a5dd304473/

Autor:  HelmutStein [ sob 06. lis 2010 16:01:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Replaye slabších hráču - poučení?

Mohu poprosit zkušené (ideálně Z playera)o rady? Přikládám jeden z replayů na shlédnutí. Pokud se najde někdo zkušený, kdo mi těch několik desítek minut věnuje a poradí, tak budu opravdu moc rád. Jsem gold zerg (nový u SC - hral jsem W3 od jeho vydani az do jeho "smrti"). Pokud se nikdo takový nenajde, nic se neděje. Pokud ano, budu mu vděčný.

Zde je zminovaný replay - jedná se o ZvT
http://files.uloziste.com/c625255d8ac726cf/

Stránka 7 z 42 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/