StarCraftCZ.com https://forum.starcraftcz.com:443/ |
|
Replaye slabších hráču - poučení? https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=34&t=732 |
Stránka 16 z 42 |
Autor: | raybit [ čtv 23. pro 2010 19:44:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Replaye slabších hráču - poučení? |
Ahoj, stale se ucim a tohle je muj druhy placement, takze nulta liga ![]() Hra je ZvP, zde je replay. http://rapidshare.com/files/438923676/ZvP.cannonStuck.SC2Replay Protoss me pekne zabednil cannonama, coz je pekna taktika a je jenom moje chyba, ze scoutovani mi moc nejde. Tesim se na kritiku a doufam, ze nakemu hraci pomuze, ze protihrac muze vyslat zakernou probu pred 10 supply. ![]() P.S. Urcite bude kritika s creepem. Spamovani creep tumoru mi celkem de a zvladnu ho dostat aspon ke sve expanzi, ale cannon/warpgate blokada me dost prekvapila:) |
Autor: | teqini [ čtv 23. pro 2010 23:39:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Replaye slabších hráču - poučení? |
raybit píše: Ahoj, stale se ucim a tohle je muj druhy placement, takze nulta liga ![]() Hra je ZvP, zde je replay. http://rapidshare.com/files/438923676/ZvP.cannonStuck.SC2Replay Protoss me pekne zabednil cannonama, coz je pekna taktika a je jenom moje chyba, ze scoutovani mi moc nejde. Tesim se na kritiku a doufam, ze nakemu hraci pomuze, ze protihrac muze vyslat zakernou probu pred 10 supply. ![]() P.S. Urcite bude kritika s creepem. Spamovani creep tumoru mi celkem de a zvladnu ho dostat aspon ke sve expanzi, ale cannon/warpgate blokada me dost prekvapila:) Tohle neni ani na kritiku ![]() ![]() |
Autor: | raybit [ pát 24. pro 2010 0:47:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Replaye slabších hráču - poučení? |
Videjka koukam poctive, ja to uploadnul, aby se lamky jako ja poucili, ze maji scoutovat bazi. Chyby vsechny jsem si z toho urcil a potom jsem mel i lepsi hry ale chce to trenovat.) Presto diky za odpoved zkusim odehrat nakej lepsi na konstuktuvni kritiku ![]() |
Autor: | iDC [ pát 24. pro 2010 1:42:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Replaye slabších hráču - poučení? |
Robinn píše: Chcem pridat replay, na ktorom jasne vidiet niektore moje chyby. (absenci ghostov - nerobil som ich lebo ani super netlacil templarov, malo harasu, zli timing attaku a ine). Super bol diamantovy protoss a nebolo to lahke. Ani pre mna nie, lebo mi priatelka pobehovala za zadkom a snazila sa upiect kolac. ![]() ![]() http://download.hellshare.sk/lost-templ ... y/2086390/ Inac kritike a radam som otvoreny, aj ked som si vedomy svojich chyb. Bola to celkom pekna hra, tak sa z nej poucte. Dost velke problemy mi robila kombinacia colossus - mass stalker - zealot - immortal. Nebol som dost pohyblivy a nestacil som niekedy defence. Citelne mi chyba absencia ground defence budovy. Na replay koukam, jen z tveho pohledu (nesleduji tvoji kameru), abych mel stejne mnozstvi informaci jako ty.. Ve zkratce, hodne spatne makro, malo produkcnich budov, podrobneji to mas nize -tank siege pred tanky neni idealni -supply block 43/43 je skoda, pak dve supply depa najednou a produkce zastavena -on te scoutenul observerem (ktery si sestrelil, gj), ale on vedel co ty jedes a ty jsi naopak vubec nevedel co jede on (kdyby jel 4gate tak jsi prohral, protoze si mel sice upgrade armoru, siege tech, ale nemel jsi temer zadnou armadu a myslim ze rampa by ti nestacila - kdyby focusoval immortaly tanky a nenechal je strilet do marinaku tak by si v 10minute prohral, rekl bych, ze to bylo ztratou armady kvuli zadnemu scoutu ![]() - 11minuta, nahazujes naslepo armory, kdyby jel collosaie, tak myslim, ze by te ukitoval - 12minuta, naslepo jsi nahodil 6 missile turretu, pokud si se bal DT's, tak ti stacila s dobrou pozici 1, ale spise 2 az 3, 6 je kvuli strachu z DT overkill a pokud ses bal airu, tak si mel hodit scout a stalo by te to jednu mulu (~300mineralu) a ne 900mineralu, nebo si mohl jit zkusit lehce pushnout a podivat se, cim bude defovat - 12:50, mas tri tanky velmi blizko u sebe a blizko cliffu, s immortalama by ti je mohl focusnout ze zdola i s jejich 5 range a sestrelit ti je, je lepsi je trochu rozdelit (tohle je extremni detail) - chce to pokryt idealne celou base nejakyma budovama (supply depa / turrety) pro jistotu, mohl ti udelat warp prism dropy a pak te napadnout i ze predu, tyhle utoky jsou neprijemne, protoze musis delit armadu a soustredit se na vice veci - 15:25 vytlacil si ho domu, dobra prace s tim nahanenim, ale chce to predem zvazit jestli udelas vetsi skody, nez kolik ztratis HP (pokud nemas medivaky - zbytecne nestimovat), kdyz ses vracel, obsad idealne xel'nagu jednim marinakem, mohl jsi dojit rozbit gold kameni pro pripadne dalsi expanze (mel si v ten moment 1760mineralu), malo produkcnich budov na 2expa a expa nestavis, celkove ti v tuhle dobu hodne uteklo makro(nahodil si to o minutu pozdeji, chapal bych kdyby predtim byl boj, ale nic se nedelo ![]() - 22:00 stale malo produkcnich budov - 27:07 siegnul si na miste, ktere nedava absolutne smysl, mohl te obehnout (nepravdepodobne), ale u te xel'nagy by to bylo mnohem lepsi, zaroven by ti dala vizi - 27:18 10000mineralu, 2500gasu a nemas 200/200, mas upgrady (gj), ale mas JEN 2 raxy, 1 factory a 2 starporty.. to je opravdu WTF ![]() - 29:00 minuta, kdyby mel ten toss mozek tak te porazil v tuhle chvili.. to, ze nedela upgrady neutoci atd nekomentuju, on neni clenem fora |
Autor: | Robinn [ pát 24. pro 2010 11:38:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Replaye slabších hráču - poučení? |
iDC píše: Robinn píše: Chcem pridat replay, na ktorom jasne vidiet niektore moje chyby. (absenci ghostov - nerobil som ich lebo ani super netlacil templarov, malo harasu, zli timing attaku a ine). Super bol diamantovy protoss a nebolo to lahke. Ani pre mna nie, lebo mi priatelka pobehovala za zadkom a snazila sa upiect kolac. ![]() ![]() http://download.hellshare.sk/lost-templ ... y/2086390/ Inac kritike a radam som otvoreny, aj ked som si vedomy svojich chyb. Bola to celkom pekna hra, tak sa z nej poucte. Dost velke problemy mi robila kombinacia colossus - mass stalker - zealot - immortal. Nebol som dost pohyblivy a nestacil som niekedy defence. Citelne mi chyba absencia ground defence budovy. Na replay koukam, jen z tveho pohledu (nesleduji tvoji kameru), abych mel stejne mnozstvi informaci jako ty.. Ve zkratce, hodne spatne makro, malo produkcnich budov, podrobneji to mas nize -tank siege pred tanky neni idealni -supply block 43/43 je skoda, pak dve supply depa najednou a produkce zastavena -on te scoutenul observerem (ktery si sestrelil, gj), ale on vedel co ty jedes a ty jsi naopak vubec nevedel co jede on (kdyby jel 4gate tak jsi prohral, protoze si mel sice upgrade armoru, siege tech, ale nemel jsi temer zadnou armadu a myslim ze rampa by ti nestacila - kdyby focusoval immortaly tanky a nenechal je strilet do marinaku tak by si v 10minute prohral, rekl bych, ze to bylo ztratou armady kvuli zadnemu scoutu ![]() - 11minuta, nahazujes naslepo armory, kdyby jel collosaie, tak myslim, ze by te ukitoval - 12minuta, naslepo jsi nahodil 6 missile turretu, pokud si se bal DT's, tak ti stacila s dobrou pozici 1, ale spise 2 az 3, 6 je kvuli strachu z DT overkill a pokud ses bal airu, tak si mel hodit scout a stalo by te to jednu mulu (~300mineralu) a ne 900mineralu, nebo si mohl jit zkusit lehce pushnout a podivat se, cim bude defovat - 12:50, mas tri tanky velmi blizko u sebe a blizko cliffu, s immortalama by ti je mohl focusnout ze zdola i s jejich 5 range a sestrelit ti je, je lepsi je trochu rozdelit (tohle je extremni detail) - chce to pokryt idealne celou base nejakyma budovama (supply depa / turrety) pro jistotu, mohl ti udelat warp prism dropy a pak te napadnout i ze predu, tyhle utoky jsou neprijemne, protoze musis delit armadu a soustredit se na vice veci - 15:25 vytlacil si ho domu, dobra prace s tim nahanenim, ale chce to predem zvazit jestli udelas vetsi skody, nez kolik ztratis HP (pokud nemas medivaky - zbytecne nestimovat), kdyz ses vracel, obsad idealne xel'nagu jednim marinakem, mohl jsi dojit rozbit gold kameni pro pripadne dalsi expanze (mel si v ten moment 1760mineralu), malo produkcnich budov na 2expa a expa nestavis, celkove ti v tuhle dobu hodne uteklo makro(nahodil si to o minutu pozdeji, chapal bych kdyby predtim byl boj, ale nic se nedelo ![]() - 22:00 stale malo produkcnich budov - 27:07 siegnul si na miste, ktere nedava absolutne smysl, mohl te obehnout (nepravdepodobne), ale u te xel'nagy by to bylo mnohem lepsi, zaroven by ti dala vizi - 27:18 10000mineralu, 2500gasu a nemas 200/200, mas upgrady (gj), ale mas JEN 2 raxy, 1 factory a 2 starporty.. to je opravdu WTF ![]() - 29:00 minuta, kdyby mel ten toss mozek tak te porazil v tuhle chvili.. to, ze nedela upgrady neutoci atd nekomentuju, on neni clenem fora Dakujem za konstruktivnu kritiku. Budem sa snazit z chyb poucit. |
Autor: | iDC [ pát 24. pro 2010 12:09:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Replaye slabších hráču - poučení? |
neni zac ![]() ![]() |
Autor: | Dagoon [ pát 24. pro 2010 16:17:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Replaye slabších hráču - poučení? |
Zdravím všechny. Před nedávnem mi přišel Starcraft 2 a po dohrání kampaně jsem se ihned vrhnul na Multiplayer. Přeskočil jsem "Tréningovou ligu", pač jsem si jako bývalí hráč W3TFT naivně myslel, že to budu v poho dávat. ![]() ![]() http://files.uloziste.com/a96f824a57505558/ Moje poslední hra ZvP- Hru jsem začal openingem 7RR (který se mi tuto hru úplně nepovedl) s expanzí a techem na lair. Udělal jsem spire a začal tlačit muty, což Protoss, který jako odpověd začal dělat Colossy + Immortaly, nečekal a jako odpověď začal massovat stalkery. No a dál se mi hra více-méně vymkla z rukou. Nedokázal jsem dostatečně rychle odpovídat na jeho pushe, takže mi pomocí Colossů, Immortalů + stalkerů a sentries zničil hlavní bázi + většinu expanzí. Naštěstí i on dělal hromadu chyb, takže mi nevyscoutoval moji poslední expu, odkud jsem pak pomocí Nydus worma poslal do jeho základny hromadu zerglingů a tím hru vyhrál. Jinak jsem v Bronzové lize a byl bych vděčný za jakékoliv rady. Díky předem a Šťastné a Veselé všem! ![]() |
Autor: | raybit [ pát 24. pro 2010 19:18:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Replaye slabších hráču - poučení? |
Stastne a vesele ![]() Jsem zacatecnik stejne jako ty, proto ber me rady s nadhledem a snad me pokrocili hraci neukamenuji, ale ja jsem odehral presne totoznou ZvP hru jako ty a pres me dlouhe analyzovani, co jsem udelal blbe krom klasickeho makra problemu a APM (ucim se te rychlosti ucim). Tak ti snad usetrim starosti s analyzou, protoze me to trvalo hodne dlouho nez jsem na to prisel. Pred stavbou mutalisku sis postavil dva extractorya nenaplnil si je a proto sis nemohl vytvorit vic mutalisku ktere by rozdrtili jeho push a ziskal by si kontrolu nad mapou diky nim pripadne i vyhral. Jestli chces poslu ti muj replay pres PM, aby si uveril, pripadne si vymenime nicky a cisla, muzem spolu natrenovat ZvZ ![]() |
Autor: | Dagoon [ pát 24. pro 2010 21:31:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Replaye slabších hráču - poučení? |
Jo, díky upozornění, ten extractor mě vážně málem stál hru. ![]() ![]() -plno blbejch chyb jako zapomenutí naplnit druhej extractor (což mi jak si řekl nedovolilo postavit víc Mutů), dát dronům rally point do minerálů, zaplnit další expanze apod. -na začátku jsem zapomněl dát stavět lair, a celkově jsem expandoval dál až docela pozdě, nemluvě o tom, že sem téměř neupgradoval -v prostřední fázi hry jsem zapomínal využívat queeniny plivance, a makro celkově stálo za nic -pozdě sem reagoval na to, že mi de na natural expu ze zhora (bylo to očividný, měl sem kolem overlordy, asi sem byl slepej)...crawlery v bázi sem nevyužil na maximum ato mě stálo moji Lair na tom APM tasky musím zapracovat, připadá mi, že šlo dělat 1000 dalších věcí zatímco sem dělal úplné h**no ![]() Protoss si myslel, že už to má v kapse a už dál neexpandoval, nejspíš díky tomu sem ho nakonec porazil ![]() Ten replay mi pošli, rád se kouknu. ![]() ![]() |
Autor: | iDC [ pát 24. pro 2010 22:33:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Replaye slabších hráču - poučení? |
v Zergovi se temer nevyznam, takze se radam radeji vyhnu. Ale mel bych pro vas obecny tip, zvysovat bezucelove APM nema smysl, spise si napiste na papir (ulozte v mozku) co vsechno musite delat a pak se to snazte co nejrychleji delat.. To, ze stihnete kliknout s dronem na move 15krat, misto 5krat vasi hru temer nezlepsi.. (pokud nepocitame prokrveni prstu, uvedeni mozku a rukou do stavu pohotovosti a nasledne rychlejsich reakci) Rozumny postup je, napsat si jakysi obecny seznam veci (podrobnost necham na vas) co chcete stihat.. Ve zkratce neco takoveho.. 1) mam hodne surovin - musim je utratit - upgrady / jednotky / vic eka 2) mam jednotky - delam s nima neco? 3) co dela nepritel 4) vyuzivani potencialu me rasy na maximum (larvy, chronoboost, OC (muly) atd..) dalsi a dalsi, porad tim seznamem projizdet dokola a dokola a delat vse co delat mate, pak se to snazit delat rychleji a rychleji - takhle ma smysl zvysovat APM..* * pokud nemate nejake onecmocneni, ktere vam neumoznuje delat vic nez urcity pocet akci za minutu, pak ma asi smysl trenovat i samostatne bezucelove spamovani.. |
Stránka 16 z 42 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |