StarCraftCZ.com
https://forum.starcraftcz.com:443/

Utocenie priskokmi
https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=33&t=2315
Stránka 1 z 2

Autor:  b0b0 [ pát 26. čer 2015 11:05:01 ]
Předmět příspěvku:  Utocenie priskokmi

Nejako to tu neviem najst. Viackrat som si vsimol v subojoch proti Terranom, ze ak utocila vacsia skupina M&M, tak utocili takymi priskokmi. Strelba, dva kroky dopredu, strelba, zase kusok dopredu, strelba. Ako keby som si pustil video a stale stlacal tlacitko PAUSE.
Brutalne silny ucinok. Neviem ako sa to naucit. Ked to robim myskou, tak sa skupina vzdy pohne smerom do bodu kde som klikol, co ma obera o cas ked marinaci nestrielaju ale len pobehuju.
Viete mi niekto poradit? Dakujem.

Autor:  BaronDevil [ pát 26. čer 2015 15:17:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Utocenie priskokmi

Mno... To patri do celkem zakladu hry.

Takze - kdyz kliknes jen pravym mysi, tak samozrejme jednotka pujde bez ohledu na okoli do bodu, kam jsi kliknul. Proto tenhle zpusob presunu (az na vyjimecne a specificke situace) nikdo nepouziva.

Mnohem lepsi je zmacknout "A" (attack) a pak kliknout levym. jednotka zautoci na vsechno, co po ceste potka, bez tvojid alsi reakce. tenhle zpusob pouziva vetsina hracu od te nizsi tridy az po tu lepsi.

Ti best hraci pak kdyz treba chteji zabit marinakem scoutujici scv/dronu/probu, to delaji takhle: Oznaci marinaka, zmacknou "A" (nebo kliknou pravym primo na toho scouta, ale to je ve vysledku pomalejsi) a kliknou levym ve smeru toho scouta. Tim padem marinak vystreli. Ale aby nemeli zbytecnou prodlevu mezi utokem toho marinaka (mezi kazdym utokem marinak chvili nestrili), tak hned potom kliknou pravym ve smeru k tomu scoutovi (aby ten scout zbytecne v ty pauze mezi strelbou neujel moc daleko - pripravili by se treba o jeden nebo dva vystrely - muze to rozhodovat o tom, jestli scouta zabije nebo ne) a hned zas zmacknou "A" a zas znova a znova. Ale to uz chce mit nejakej grif a solidni APM. Rada je nasledujici: Oznacit marinaka, "A", vystrel, presun ve smeru cile (cca 0.1 vteriny), "A", vystrel, presun ve smeru cile...

Ten samej zpusob je treba kdyz na marinaka utoci zealot, tam se ale samozrejme po vystrelu presouva smerem OD cile, nikoliv k nemu. Ale tam to chce jeste lepsi APM a micro.

Autor:  b0b0 [ stř 08. črc 2015 14:25:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Utocenie priskokmi

Vdaka za radu.
Skusal som to a miestami sa mi to aj darilo. Ale treba druhym dychom dodat, ze to nie je uplne jednoduche sa naucit. Nepatrim k najmladsim a mam aj ine povinnosti ako sa stale ucit hrat SC2. :-)

Autor:  garrett345 [ sob 01. srp 2015 14:18:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Utocenie priskokmi

b0b0 píše:
Vdaka za radu.
Skusal som to a miestami sa mi to aj darilo. Ale treba druhym dychom dodat, ze to nie je uplne jednoduche sa naucit. Nepatrim k najmladsim a mam aj ine povinnosti ako sa stale ucit hrat SC2. :-)


Je i jednodussi zpusob, stridani klavesy "S" (stop) a praveho kliknuti mysi.

Autor:  BaronDevil [ ned 02. srp 2015 6:45:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Utocenie priskokmi

Jednodussi ano, efektivni ne.

Kdyz zmacknes "s", tak se jednotka zastavi, takze tim vlastne popiras cely smysl tohohle utoku. Tenhle utok ma zarucit to, ze zautocis, popobehnes, zautocis, popobehnes a to v rychlym sledu za sebou. Tvuj zpusob zautoci a stoji, coz je sice rychly a jednodussi, ale nedela to to, co potrebujes.

Autor:  garrett345 [ pon 03. srp 2015 14:47:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Utocenie priskokmi

BaronDevil píše:
Jednodussi ano, efektivni ne.

Kdyz zmacknes "s", tak se jednotka zastavi, takze tim vlastne popiras cely smysl tohohle utoku. Tenhle utok ma zarucit to, ze zautocis, popobehnes, zautocis, popobehnes a to v rychlym sledu za sebou. Tvuj zpusob zautoci a stoji, coz je sice rychly a jednodussi, ale nedela to to, co potrebujes.


Popira cely smysl utoku.. hm dobre. Oba zpusoby jsou dost podobne, jediny rozdil je v tom jak se chovaji jednotky, ktere nemaji nepritele na dostrel. V pripade pouziti stopu se ty jednotky co nemaji nepritele na dostrel zastavi. V pripade a-move se vydaji ve smeru, kam jsi a-move kliknul, coz v pripade defenzivniho stutter stepu znamena, ze musis stridave klikat pravym tlacitkem ve smeru ustupu a davat a-move smerem k nepriteli, coz fakt neni nic jednoducheho, zvlast v zapalu hry.

Autor:  BaronDevil [ pon 03. srp 2015 15:10:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Utocenie priskokmi

garrett345 píše:
BaronDevil píše:
Jednodussi ano, efektivni ne.

Kdyz zmacknes "s", tak se jednotka zastavi, takze tim vlastne popiras cely smysl tohohle utoku. Tenhle utok ma zarucit to, ze zautocis, popobehnes, zautocis, popobehnes a to v rychlym sledu za sebou. Tvuj zpusob zautoci a stoji, coz je sice rychly a jednodussi, ale nedela to to, co potrebujes.


Popira cely smysl utoku.. hm dobre. Oba zpusoby jsou dost podobne, jediny rozdil je v tom jak se chovaji jednotky, ktere nemaji nepritele na dostrel. V pripade pouziti stopu se ty jednotky co nemaji nepritele na dostrel zastavi. V pripade a-move se vydaji ve smeru, kam jsi a-move kliknul, coz v pripade defenzivniho stutter stepu znamena, ze musis stridave klikat pravym tlacitkem ve smeru ustupu a davat a-move smerem k nepriteli, coz fakt neni nic jednoducheho, zvlast v zapalu hry.


Hm, dovolim si tvrdit, ze tenhle styl utoku (a nebo obrany) se pouziva v boji, nikoliv mimo boj. Mimo boj nema tenhle zpusob utoku zadnej smysl.

Navic jsi to popsal spatne. V defensivnim stylu se to pouziva jinak, nez jak jsi to popsal ty - nemusis davat a-move smerem k nepriteli, protoze jednotka, kdyz ma nepritele v dosahu, ignoruje smer, kterym jsi kliknul, kdyz jsi pouzil a-move a jednoduse utoci na nejblizsiho nepritele v dosahu, at stoji, kde stoji. Tudiz obrana je ve vysledku jednodussi, nez utok - klikas stale ve stejnym smeru (od nepritele), akorat to prokladas ackem.

Autor:  garrett345 [ pon 03. srp 2015 19:45:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Utocenie priskokmi

BaronDevil píše:
garrett345 píše:
BaronDevil píše:
Jednodussi ano, efektivni ne.

Kdyz zmacknes "s", tak se jednotka zastavi, takze tim vlastne popiras cely smysl tohohle utoku. Tenhle utok ma zarucit to, ze zautocis, popobehnes, zautocis, popobehnes a to v rychlym sledu za sebou. Tvuj zpusob zautoci a stoji, coz je sice rychly a jednodussi, ale nedela to to, co potrebujes.


Popira cely smysl utoku.. hm dobre. Oba zpusoby jsou dost podobne, jediny rozdil je v tom jak se chovaji jednotky, ktere nemaji nepritele na dostrel. V pripade pouziti stopu se ty jednotky co nemaji nepritele na dostrel zastavi. V pripade a-move se vydaji ve smeru, kam jsi a-move kliknul, coz v pripade defenzivniho stutter stepu znamena, ze musis stridave klikat pravym tlacitkem ve smeru ustupu a davat a-move smerem k nepriteli, coz fakt neni nic jednoducheho, zvlast v zapalu hry.


Hm, dovolim si tvrdit, ze tenhle styl utoku (a nebo obrany) se pouziva v boji, nikoliv mimo boj. Mimo boj nema tenhle zpusob utoku zadnej smysl.

Navic jsi to popsal spatne. V defensivnim stylu se to pouziva jinak, nez jak jsi to popsal ty - nemusis davat a-move smerem k nepriteli, protoze jednotka, kdyz ma nepritele v dosahu, ignoruje smer, kterym jsi kliknul, kdyz jsi pouzil a-move a jednoduse utoci na nejblizsiho nepritele v dosahu, at stoji, kde stoji. Tudiz obrana je ve vysledku jednodussi, nez utok - klikas stale ve stejnym smeru (od nepritele), akorat to prokladas ackem.


Nechapu, co chces rict prvni vetou, asi jsi neco spatne pochopil. A s tim a-movem nemas pravdu, pokud ustupujes napriklad pred zealoty a klikas movem i a-movem jenom ve smeru od nepritele, tak marinaci, kteri jsou vzadu a nemaji zealoty na dostrel zacnou pochodovat pryc ve smeru a-movu.

Autor:  BaronDevil [ pon 03. srp 2015 20:30:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Utocenie priskokmi

garrett345 píše:

Nechapu, co chces rict prvni vetou, asi jsi neco spatne pochopil. A s tim a-movem nemas pravdu, pokud ustupujes napriklad pred zealoty a klikas movem i a-movem jenom ve smeru od nepritele, tak marinaci, kteri jsou vzadu a nemaji zealoty na dostrel zacnou pochodovat pryc ve smeru a-movu.



Prvni veta reaguje na tohle: Oba zpusoby jsou dost podobne, jediny rozdil je v tom jak se chovaji jednotky, ktere nemaji nepritele na dostrel.

To znamena, ze kdyz nemaji soupere na dostrel, jsou mimo boj. Tam se ale bavis uz uplne o necem jinym, nez na co se autor ptal - utok "priskakovanim". Pokud mas nejaky jednotky vzadu mimo dostrel na nepritele, jedna se o jednotku mimo boj. Kdyby tam nebyla, nic by se nezmenilo. Tam uz se jedna ale o uplne neco jinyho, nez na co se ptal autor.

To bys mohl rozebirat asi tak miliardu moznosti, co vsechno by se teoreticky mohlo byvalo stat, kdyby se bylo byvalo stalo tohle nebo tamhleto... Situaci autor popsal celkem jasne - utok MM na nepritele. Tak jako tak, je zmacknuti "S" asi nejhorsim moznym provedenim, at uz cehokoliv v utoku. S jednotku zastavi a chvili NESTRILI (dostane CD na vystrel), proto je mnohem lepsi "A" move. pokud mas jednotky prilis vzadu a nestrili ti, je to o spatne provedenm engage (nabeh na soupere) a ne o tom, ze ti pomuze S nebo A nebo neco jinyho.

Pokud ustupujes pred zealoty (tebou popsana situace), chces pravdepodobne ustupovat, takze je v poradku, ze ti rinaci, kteri je nemaji prave na dostrel nekam vypadnou (nejlepe se stimem) a tech par vepredu se pokusi nadelat co nejvetsi skody, nez jim psi ostri lotiku projedou vnitrnostma, protoze speedlotum stejne neutecou. A pokud to nejsou speedloti, tak uz zas zalezi na poctech, jestli mas medicky... A to je prave to - dostavas se do ppopisovani urcitejch situaci, co nemaji zadnej smysl popisovat.

Zaklad je to, jak se spravne provadi tenhle zpusob utoku a to jsem popsal v mej prvni reakci.

Autor:  garrett345 [ pon 03. srp 2015 21:31:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Utocenie priskokmi

BaronDevil píše:
garrett345 píše:

Nechapu, co chces rict prvni vetou, asi jsi neco spatne pochopil. A s tim a-movem nemas pravdu, pokud ustupujes napriklad pred zealoty a klikas movem i a-movem jenom ve smeru od nepritele, tak marinaci, kteri jsou vzadu a nemaji zealoty na dostrel zacnou pochodovat pryc ve smeru a-movu.



Prvni veta reaguje na tohle: Oba zpusoby jsou dost podobne, jediny rozdil je v tom jak se chovaji jednotky, ktere nemaji nepritele na dostrel.

To znamena, ze kdyz nemaji soupere na dostrel, jsou mimo boj. Tam se ale bavis uz uplne o necem jinym, nez na co se autor ptal - utok "priskakovanim". Pokud mas nejaky jednotky vzadu mimo dostrel na nepritele, jedna se o jednotku mimo boj. Kdyby tam nebyla, nic by se nezmenilo. Tam uz se jedna ale o uplne neco jinyho, nez na co se ptal autor.

To bys mohl rozebirat asi tak miliardu moznosti, co vsechno by se teoreticky mohlo byvalo stat, kdyby se bylo byvalo stalo tohle nebo tamhleto... Situaci autor popsal celkem jasne - utok MM na nepritele. Tak jako tak, je zmacknuti "S" asi nejhorsim moznym provedenim, at uz cehokoliv v utoku. S jednotku zastavi a chvili NESTRILI (dostane CD na vystrel), proto je mnohem lepsi "A" move. pokud mas jednotky prilis vzadu a nestrili ti, je to o spatne provedenm engage (nabeh na soupere) a ne o tom, ze ti pomuze S nebo A nebo neco jinyho.

Pokud ustupujes pred zealoty (tebou popsana situace), chces pravdepodobne ustupovat, takze je v poradku, ze ti rinaci, kteri je nemaji prave na dostrel nekam vypadnou (nejlepe se stimem) a tech par vepredu se pokusi nadelat co nejvetsi skody, nez jim psi ostri lotiku projedou vnitrnostma, protoze speedlotum stejne neutecou. A pokud to nejsou speedloti, tak uz zas zalezi na poctech, jestli mas medicky... A to je prave to - dostavas se do ppopisovani urcitejch situaci, co nemaji zadnej smysl popisovat.

Zaklad je to, jak se spravne provadi tenhle zpusob utoku a to jsem popsal v mej prvni reakci.


OK stacilo napsat 'spletl jsem se' a nepsat dalsi snusku nesmyslu a blufu.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/