StarCraftCZ.com
https://forum.starcraftcz.com:443/

2 Rax vs. Protoss
https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=33&t=1608
Stránka 1 z 2

Autor:  Pralev [ pát 19. srp 2011 15:45:35 ]
Předmět příspěvku:  2 Rax vs. Protoss

Nedávno jsem na svém blogu rozepisoval klasické terranské build ordery. Jedním z nich byl i agresivní 2 Rax proti tossovi, který na blogu popisuji takto:

pralev-sc2.blog.cz píše:
2 Rax (vs. Protoss):

10 Supply Depot
12 Barracks
13 Refinery
15 Orbital Command
15 Marine (na zahnání nebo zabití soupeřova scoutujícího workera)
16 Barracks
16 Reactor u prvního raxu
17 Supply Depot
Po dostavění druhého raxu okamžitě Tech Lab, po dostavění Reactoru prvního raxu konstantní produkce Mariňáků po dvou
Po dostavění Tech Labu okamžitě výzkum Concussive Shells (a po něm Stimpacku) nebo rovnou Stimpacku, v raxu konstantní produkce Marauderů
Jakmile máte cca. 2-3 Maraudery a příslušný počet Mariňáků, jdete do útoku a oběma raxům nastavíte rally pointy před soupeřovu základnu (případně vezmete i všechna nebo skoro všechna SCV a jdete all-in)

Toto je naprosto jiný build než předchozí 2 Rax! Počítá totiž s addony u obou raxů a smyslem není soupeře ekonomicky zbrzdit, zatímco vy expandujete, nýbrž provést silný early MM Stimpack push, kterým chcete expandujícího nebo fast techujícího Protossa úplně zabít. Není vhodný pro cross pozice na obřích mapách. Pozor dejte rovněž na přestimpackování, o kterém jsem již psal v předchozím díle této série a které je velmi častou chybou u nezkušenějších Terranů provádějících early MM push.

Doporučuji tento build umět a nacvičit si ho, protože na slabší soupeře (nebo příliš riskující silnější soupeře) může být devastující. Přesto na něj nedoporučuji spoléhat - jakmile budete hrát proti zkušenějšímu tossovi, který umí používat Force Fieldy, rozpůlí vám armádu ve vhodném místě a rozkrájí vás.


Jedním z komentujících bylo záhy poznamenáno, že na TL to popisují jinak, a sice u prvního raxu Tech Lab a u druhého Reactor. Při psaní článku jsem TL popravdě používal pouze ke kontrole, ale jinak jsem buildy popisoval na základě x shlédnutých a uložených replayů top hráčů. Většina z nich (hlavně Korejců) zahajovala Reactorem, proto jsem to tak v článku i napsal.

Poslední dny mi TvP fakt nejde a zkouším pilovat tenhle build, protože tím jde jednak velice snadno vyhrát proti fast expandujícímu nebo fast techujícímu Protossovi, jednak jsem zjistil, že z toho jde kupodivu i v případě odražení přejít do macro hry, kde mám obvykle výhodu já (protože jsem mu tou agresí způsobil větší škody). Samozřejmě nejedu all-in variantu s SCV.

Zajímala by mě ale nějaká argumentace, zda opravdu jet nejprve Reactor (více mariny, která lépe counteruje Zealoty a Sentry, ale mnohem později Stim) nebo první Tech Lab (a v tom případě v jakém pořadí zkoumat Stimpack, Concussive Shells a štíty - u některých Korejců jsem už viděl i variantu Marine heavy se štíty jako prvním upgradem).

Prosím o reakce Diamant nebo Master Terrany (nebo Randomy). Nechci znít arogantně, ale theorycraft z Bronzu je pro mě ztráta času.

Autor:  Boffinek [ pát 19. srp 2011 16:07:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: 2 Rax vs. Protoss

Já teď také často zkouším 2 rax do protosse. Protože mi zatím moje 1 rax command centrum nějak nevychází.
Občas jedu tech lab, někdy zas reactor jako první addon. Co je lepší, těžko říct.
Na reactoru se mi libí, že mám fakt hodně marináků a tím pádem i dps. Na techlabu je zas fajn, že pracujes na upragdech pro pěchotu hned od startu.

Autor:  Shibberius [ pát 19. srp 2011 16:59:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: 2 Rax vs. Protoss

mam rad stim first, ked idem do agresie, v tom tvojom build ordri mam trocha chaos... ak ides tech lab druhy a este chces aj robit CS pred stimom je utok pri 2/3 marauderoch nerealny zo stimom.... ani pri najvacsich mapach...

ja hram iba teamovky... rychly stim je podla mna lepsi ako cs... mozes skor utocit.

Variantu by som vybral podla mapy a volby upgradov.

Tech lab first - utocis o nieco skor a spoliehas sa na stim ze ti pomoze prekonat odpor.
Reactor - utocis neskor s vacsov army a upgradami na bio, riskuje sa tu stret s ovela vacsov army aj vacsim poctom prob, v tejto variante je vhodne podla mna zobrat par scv navyse a zvysit tak sance na uspech najme pri fast expe...

Autor:  Weezing [ pát 19. srp 2011 17:04:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: 2 Rax vs. Protoss

S reaktorem 1. máš víc dps, možnost zničit expu (doporučuju vzít 2 scv a dělat bunkry když deš do pushe proti fe). 2 rax s techlabem se skoro vůbec nejezdí, když už tak jed 1 rax expu s techlabem a udělej reapera na scout (např tarson na iem to dělal, tak se koukni). Problém s 2 rax techlab first je, že void rush (+3 gate) je strašně těžké odrazit. Taky fe se špatně ničí.

Autor:  Weezing [ pát 19. srp 2011 17:22:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: 2 Rax vs. Protoss

Shibberius píše:
mam rad stim first, ked idem do agresie, v tom tvojom build ordri mam trocha chaos... ak ides tech lab druhy a este chces aj robit CS pred stimom je utok pri 2/3 marauderoch nerealny zo stimom.... ani pri najvacsich mapach...

ja hram iba teamovky... rychly stim je podla mna lepsi ako cs... mozes skor utocit.

Variantu by som vybral podla mapy a volby upgradov.

Tech lab first - utocis o nieco skor a spoliehas sa na stim ze ti pomoze prekonat odpor.
Reactor - utocis neskor s vacsov army a upgradami na bio, riskuje sa tu stret s ovela vacsov army aj vacsim poctom prob, v tejto variante je vhodne podla mna zobrat par scv navyse a zvysit tak sance na uspech najme pri fast expe...

Bo je správně. On nechce jít do útoku se stimem. Jde o to zabít fe, budeš mít 2 mara a 8 marine (nvm přesně marine count). Stim děláš až do midgame po cs.

Autor:  ondik [ pát 19. srp 2011 20:07:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: 2 Rax vs. Protoss

Nehraju za terrany, takže nevím, co je lepší, ale při těchto early atacích, kdy jsou armády obou slabé, daleko raději uvidím o pár mariňáků víc, za předpokladu že bude míň marauderů s CC.

Jestli se chceš podívat jak dobře counterovat FE, doporučuji stáhnout replaye z groupstage právě probíhajícího IEM, kdy SeleCT vyhrál proti Killerovi 2-1, a všechno byly myslím 15 nexus -> terranský allin/agrese.

Kdybys chtěl někdy tyhle varianty vyzkoušet, tak mi napiš na bnetu, 16 nexus je můj nejoblíbenější opening na Taldarim a Shakuras.

Autor:  Pralev [ sob 27. srp 2011 14:48:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: 2 Rax vs. Protoss

Tákže lehce oživuju téma - poslední dobou se mi s tímhle buildem extrémně daří (i několik Master skalpů), nejvíc se mi vyplatilo Reactor first a Concussive shells first.

Autor:  LaFinkVI [ ned 28. srp 2011 15:56:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: 2 Rax vs. Protoss

Pralev píše:
Tákže lehce oživuju téma - poslední dobou se mi s tímhle buildem extrémně daří (i několik Master skalpů), nejvíc se mi vyplatilo Reactor first a Concussive shells first.

Ahoj, proc se ti najednou dari? Hrajes ten 2rax ted nejak jinak..?

Autor:  Yarin [ ned 28. srp 2011 16:10:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: 2 Rax vs. Protoss

dari se mu proto, ze vsichni tossove jsou ted posrany z Destiny Cloud Fist buildu (1-1-1) a ten se dá ubránit jedine rychlou expanzí, a jelikož je 2rax counter na rychlou expanzi tak se uz v early game dostane do takove vyhody ktera mu vyhraje hru ;)

Autor:  Pralev [ ned 28. srp 2011 16:11:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: 2 Rax vs. Protoss

Ne, jen jsem si ho prostě líp vybrousil. Ten Stimpack není při prvním útoku nutnej, mnohem lepší je mít víc mariny na větší dps (ale rozhodně Concussive shells na zpomalování přicházejících lotů a utíkajících raněných Stalkerů). Lepší micro, žádné chyby v buildu, lepší multitasking, lepší timing, expa a přechod na Medivaky ve správnou chvíli, takže i když se hra protáhne, jsem na tom celou dobu ekonomicky líp. Hrají se mi s tímhle agresivním buildem daleko lepší macro hry, než když jsem hrál 1 rax FE, kdy jsem často nějakou jeho agresi (3 gate VR, 3 gate Blink Stalkery apod.) vůbec nebyl schopnej rozchodit, protože za Bunkry hodil FF, aby nešly opravovat, a kromě nich jsem toho měl prostě v danou chvíli ještě moc málo.

Edit: Yarin to napsal docela správně :)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/