StarCraftCZ.com
https://forum.starcraftcz.com:443/

Kríza terranskej taktiky
https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=33&t=1522
Stránka 10 z 16

Autor:  Jeremiasz [ čtv 28. črc 2011 10:06:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

ok, tak ted uz jsme opravdu daleko od puvodniho tematu a uprimne se omlouvam, ze jsem svym komentarem jeste vic rozdmichal flame (ackoliv za vsim, co jsem tu napsal si stojim)

takze k veci a treba se podari vratit topic do puvodnich koleji.

Uprimne jsem se nad podstatou tohohle problemu zamyslel (a ano, bolelo to) a zaver je nasledujici - terran neni v krizi, pokud mate problemy v mid a late game, jednoduse na terrana nemate (sebekriticky jsem si priznal, ze na nej nemam ani ja) Proc? protoze terran potrebuje vysoky APM jako prase drbani.

Myslim si, ze pro prumernyho hrace je idealni protoss. ne proto, ze by byl OP ale proto, ze do urcite urovne se snaze ovlada a umoznuje hrat reaktivne. jak uz jsem napsal driv, jak se terran zakope, ma vymalovano, u tosse to tak neplati.

dalsi vec - Terran tzv OP MMM. Uprimne - pro tosse je tahle taktika zvladnutelna mnohem snaze. Co musi udelat terran? postavit sanitku, natrenovat marinu, udelat stimp, oscoutovat kde je mozny potencialni drop, doletet, vysadit, zapnout stimp, ramcove mikrovat, v pripade nebezpeci nalozit a odletet.
toss - prism, warp a jedem (zjednoduseno, redakcne kraceno).

Terran obecne co jednotka to sekundarni abilita na tlacitko. Toss ma v ballu co? sentry? ok. mozna templare na storm.
Takze terran precvakava subgrupy, cloak na ghosta, stimp na marinu, siege na tanky, mikrovat sanitku, at nedoleti nad nepratelsky ball aby mu ji nesestrelili, snipe, EMP. proste akci jak sra*ek. Toss? zealoti, stalkeri, colossi, sentry. pri attack move co to udela? zealoti dobehnou, stalkeri se serazd za nema, colossi v bezpeci uplne vzadu. hrac tosse potrebuje jediny sekundarni tlacitko na storm (nebo potencialne FF).

posledni vec, proc protosse doporucit pro hrace nizsich lig s horsim MikroMakrem a APM - ubranit se dropu resp. harrashi je pro tosse diky warpum relativne snadne (pokud ma dost warp gates) a to jak na mainu tak na expach. Terran potrebuje mnohem vic zkusenosti a pozicovani.

takze asi takhle - operovat s tim ze mas malo neceho, ze nemas ghosty a ze terran je OP, coz tu podle me ti zkusenejsi (co maji pravo od boha drbat bronzaky) delaji nema pro novase nebo jednodusse horsiho hrace zadny vyznam. Ja bych zopakoval - proste na terrana (zatim) nemate (nemame), jdete trenovat na tossech a jak se vam to dostane pod kuzi, zakladni akce se vam zautomatizuji a budete mit zakladni makro v maliku, muzete se vratit k terranum.

prosim, ted me muzete upalit, vic k tomuhle teamtu asi nemam co rict.

Autor:  Aklain [ čtv 28. črc 2011 10:31:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

zkus si zahrat protose... jeste lip na nejaky vyssi urovni.. a uvidis ze vsechno co tu tlachas je presne opak ;)

Autor:  Jeremiasz [ čtv 28. črc 2011 11:20:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

diky, to byl velmi konstruktivni prispevek.
a) jsem psal, ze tosse doporucuju nizsim ligam, zacinajicim, lidem s horsim makrem, duvody jsou za techto podminek naprosto platne, protoze na nizsich ligach jsou naroky na hru diametralne odlisne
b) muzes mit pravdu, ale nenapsal jsi jediny relevantni duvod, proc to co rikam je uplna blbost. Presne o tom jsem mluvil predtim - pro vas machry (lepsi jak 80-90% republiky) je casto jedina odpoved ve stylu - jsi kreten, co rikas je totalni kravina.

priklad, proc si myslim, ze to co pisu neni kravina. bezny prubeh bronzove, stribrne a zlate hry toss vs terran

toss - zealot, sentry, observer, stalker, coloss (+ warp, termal lancer)
expandovat, stavet nepretrzite proby, utracet (nemusim moc premyslet, staci tlacit stalkery, pokud nemam moc cas se zamyslet nad nejlepsi strategii).
pokud zapomenu stavet nepretrzite jednotky a neco nekde zahori, nawarpuju naraz kde je potreba.
attack move push, o vic se nestaram, ramcove warpuju k armade, pokud si pobliz postavim pylon nebo prism

terran - vojcly, mara, conclusive, stimp, MUSIM postavit fabriku a letiste, musim postavit sanitky a vikingy, hodi se stavet (extremne drahe) ghosty, kteri mi jsou uplne k prdu, pokud je nemikruju paralelne ke sve hlavni army + opatrne stavet budovy, obrnovat expy, hlidat si, kam postavim expu, aby se mi k ni vcas dostala obrana, pokud je napadena.
+ hazet muly, hazet scany, mikrovat scouting, harrashit.
attack move push selze pokud nemikruju, nehazu stimpy, netrefuju EMP, nemikruju vikingy, pokud mam tanky tak jeste siege mode, optimalne defense drony tzn jeste prepinat na ravena, nehlidam si zada a zaroven nedavam v predstihu stavet dalsi armadu (pokud mozno bez fronty) budovy (vesmes co budova, to jeden SCV, zatimco protos to zvladne jednim probem a budovy se stavi zaraz, paralelne - pokud mam horsi APM nahazet s jednim probem x pylonu mi usetri hafo (v kontextu s chapanim ve casu ve SC) vic casu, nez vybrat SCV namackat nechat postavit a poslat zpatky tezit).

garantuju, ze pokud maji souperi podobne mikro, makro a AMP a pokud se terranovi nevydari nejaka prasarnicka, protossacky hrac ma zasadne vetsi sanci vyhrat.

a znovu, plati tak do zlate ligy nicmene s mensima narokama na zvladnuti se za protosse lip naucim zvladat zakladni mikro/makro mechanismy hry.

pokud se pletu, rad prijmu konstruktivni kritiku meho postu , odmitam irelevantni reakce typu "ve vyssich ligach toto neplati"

drobna blbost - pylon volne na mape vs supply depot volne na mape. co ma vetsi potencial zatopit prumernemu terranovi, resp. tossovi vic?

Autor:  Scarface [ čtv 28. črc 2011 12:46:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

Nemam tady chuť rozepisovat něco delšího, ale cítim silnou potřebu chránit všechny, kteří si čtou posty zdejšího fóra.

Přečtěte si Jeremiaszovo posty, zasmějte se nad nima a pak je hodně rychle zapomeňte, jelikož vám akorát hodně uškodí, jsou totiž mimo realitu.

Dávat tu argumenty nebudu, imho to totiž nemá žádnou cenu.


PS: Pokud nejste v masteru a chcete se zlepšit, vemte všechny vaše názory a označte je za chybný. Vemte si jednu rasu, jeden build do každého matchupu a drťtě ho, dokud v masteru nebudete. Běžte na teamliquid a hltejte všechny informace o vaší rase. Sledujte streamy a replaye TOP hráčů a nenechte si od nikoho, kdo má stejný skill jako vy radit, akorát vás to bude brzdit. Až se vám tohle povede, tak je čas rozvíjet další strategie a věřte, že vás to bude proti lepším hráčům více bavit.

GL HF


K tématu

Terran je smutnej, protoss a infestor je imba. Snad nás nerfnou. :mrgreen:

Autor:  Zenedar [ čtv 28. črc 2011 14:44:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

Budzogan píše:
Zenedar píše:
diskutovat muze samozrejme kazdej otazka zni kdyz to analogujes na hospodu koho si ten manazer u stolu necha cloveka co o tom skoro nic nevi nebo cloveka kterej tomu v porovnani s tim druhym rozumi dost dobre pokud se chces samozrejme neco dozvedet pokud chces jen pobrecet co je op a nechat si poradit neco co nefunguje tak je pak volba jasna



Tak nech Vám vytvoria sukromnu skupinu a nahodte sa tam all diamat a all master a grandmater. gl v diskutovani...
edit.: teda pokial je to pre niekoho taky obrovsky problem a nevie prekusnut, že ma niekto tiež zaujem niečo okomentovať k teme a vyjadriť svoj nazor. :)


obrovskej problem vznika kdyz se te slabsi hrac zepta co mam delat priklad v PvP na 4gate a jinej slabsi mu rekne ja to ubranil carrierama jj rekl svuj nazor ja mu to neberu ale vznika tim absolutni nesmysl kvuli kterejm my radoby masteri kterym to stouplo do hlavy rikame ze je fakt vyborny kdyz slabsi hrac se snazi poradit protoze dost casto poradi spatne

Autor:  Jeremiasz [ čtv 28. črc 2011 15:17:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

Scarface píše:
Vemte si jednu rasu, jeden build do každého matchupu a drťtě ho, dokud v masteru nebudete. Běžte na teamliquid a hltejte všechny informace o vaší rase. Sledujte streamy a replaye TOP hráčů a nenechte si od nikoho, kdo má stejný skill jako vy radit, akorát vás to bude brzdit. Až se vám tohle povede, tak je čas rozvíjet další strategie a věřte, že vás to bude proti lepším hráčům více bavit.

challenge accepted. Dej mi sem prosim build pro terrana, ktery kdyz nadru tak se se svyma cca 120 efektivnima prumernyma APM dostanu aspon do diamantu

imho ucit se z replaye top hrace, ktery ma APM hrube nad 250 je blbost bo kdyz mam ja polovicni APM mam mnohem horsi prehled o mape a reakcni cas.

Autor:  77white [ čtv 28. črc 2011 15:28:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

jestli ti prijde, ze 120 je malo, tak jsi na omylu ;)
edit: a build si najdi sam, TL znas. Kdyz si myslis, ze na drop play nemas, nauc se build, ktery je zalozen na necem jinem. Jestli neumis sledovat minimapu, je cas se to naucit, v otazce mechaniky neexistuje lepsi rada nez jen trening, trening a trening...

Autor:  Pralev [ čtv 28. črc 2011 15:30:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

Wtf? Já mám pod 100 a v klidu jsem v Diamantu.

Autor:  WhiteCroW [ čtv 28. črc 2011 15:35:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

Nechapu jak nekdo kdo hraje P muze byt vlastne v bronzu,kdyz vlastne tak jednoducha rasa musi byt kazdy v masteru,tak proc ji nehrajes at se to naucis jak jsi rekl,neber to jako urazku,ale jako radu aby jsi se posunul podle toho co jsi psal,nejak jsem nepochytil v jake lize jsi ty a jak s APM 120 nemuzes byt v diamant lize :-) asi klikas zbytecne nekde kde nemas,ani nevim jake mam APM ja,ale urcite pres 100 nepujde,musim kouknout a asi to potvrzuje tvoji teorii,ze je to rasa kde se vlastne vsechno dela samo, ja na to jen koukam a fandim tem pobihajicim panackum v ruzovym triku :D

Autor:  Yarin [ čtv 28. črc 2011 15:45:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

Jeremiáši...

Tebe si pamatuju jeste pred svoji velkou pauzou hrani, Ty jsi ten clovek co byl uplne mimo a tvrdil ze zealot rush je nehorazne OP a marauderama se spomalenim se to neda kitovat. Koukam zes moc moudra od te doby nepobral.

Opravdu proc nehrajes Tosse kdyz je to tak jednoducha rasa? Tohle co rikas je degenerace, aneb moje rasa chce skill ostatni vyhrajou pres A-move. Kdyby to tak bylo tak by se hra mohla prejmenovat na ProtossCraft protoze by je hral kazdej, nicmene tomu tak neni.

Tvrdis ze ma Toss jednoduche ovladani? Pravda v early game ano, tam vicemene mackas ''W'' a eventualne mas jeste robo nebo starport na nejakem ciste, nicmene nechapes jednu zasadni vec a to ze toss je micro rasa. Jeho jednodussi ovladani je vynahrazeno ubohosti GW jednotek, cela Tossova existence po vetsinu hry spociva v dobre hozenych FF, jedna chyba a koncis. (nemluvim o situacich kdy ja mam mass 3/3 blink stalkeru a zerg napr. mass 1/1 roach)

Opravdu zkus si Tosse zahrat a pak si povime kolik her si vyhral A-movem (podminka je ze nesmis hrat proti naprostym kretenum ktery by prejela i moje babka)

Abych to shrnul... no radsi nic ;)

Stránka 10 z 16 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/