StarCraftCZ.com
https://forum.starcraftcz.com:443/

TvP - strategie, buildy, countre
https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=33&t=574
Stránka 7 z 33

Autor:  Stealman [ úte 08. úno 2011 0:00:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

Noall: Vysvětli mi prosím matematicky .. proč by tě měl přejet ten v sedmé kvůli tomuhle ? To že ve třetí místo 2 zealotů postavíš kanon se projeví v 7 minutě tak že budeš mít o dva zealoty míň .. nebo o tři .. ale ten kanonek tam místo nich pořád bude. A ačkoliv sám o sobě není nic extra, tak narozdíl od zpomalených zealotů po dobu boje prostě dává slušné damage. A hlavně ranged, což v týhle fázi není na škodu řekl bych. Jako znávam, zavallovat se je blbost, ale nemyslim si, že v tý tebou zmíněný 7. minutě je to ten kanon co rozhodneo tom jestlise ubráníš nebo ne.

Autor:  Jeremiasz [ úte 08. úno 2011 0:01:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

kdyz uvidim, ze toss cannonuje, mam vzdycky radost, protoze pak me nikdy neodrazil MM mezi sedmou a osmou minutou, ale kdyz vidim, ze jede sentry, mam problem. shield a FF jsou praseciny, pak to chce ghosta, ale podle me zkusenosti to proste nestiham, s bidou se ghost nabije na jeden EMP nez tenhle push dorazi, nehlede na to, ze to stoji strasne moc gassu, takze tech marrauderu si taky moc neudelam (o stimpu nemluve) a pak je to o dobrym mikru ze strany terrana (sorry, ale prijde mi to v tehle fazi za tosse na to mikro krapet min narocny)

btw ten cannon mozna pomuze na zacatku, ale jinak udela prd, protoze proti stimpnutym MM padne driv nez si potreti vystreli

Autor:  Stealman [ úte 08. úno 2011 0:04:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

Jde o to co myslíš tim "canonuje" jasne že zadělat se 6 kanonama je sebevražda .. ale pokud máš jeden tak, abymohl střílet na rampu,ale zároveň aby se na něj nedalo střílet zespoda .. tak si myslim že to neni tak uplně marný .. a částečně může z jedný strany vykrývat i eventuelního reapera - nebo později může znepříjemnit útok pomocí banshee .. podle mě za tu cenu je to věc která se prostě může hodit. Jasně proti konkrétně třeba tomu MM se dá najít lepší řešení ale nikdy nevíš přesně co ten T udělá. Bez scannu se do prvního observera můžeš jen domnívat. A připravit si skupinku chargelotů a sentry proti MM když pak přiletí dvě banshee s cloakem je docela průser ne ?:)

Autor:  Jeremiasz [ úte 08. úno 2011 0:11:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

no nevim, pokud uz terran vytasi reapera, tak s nim asi ten cannon bez problemu obejde.
jinak matematicky ti to vysvetlit nedokazu, ono to je asi nejakym mindsetem v me mizerne lize, ze kdyz jede cannony, zkousi vymejslet pycoviny s blahovou predstavou, ze se pres cannon nedostanu. Jinak receno, jak vidim cannony, je 90% sance, ze souper bude behem early game defenzivni (a snazi se vytlacit VR nebo DT) a me se tak otevira kratky okno, kdy ho proste muzu prejet.

Autor:  Jonas [ úte 08. úno 2011 0:18:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

400+100 to v úvodních minutách je prostě znát a stojí tě to víc jednotek, klidně 4 jednotky.. tam pak stačí aby terran stál dole a hlídal si aby si ty nemohl expandovat, máš mín vojáků a na větší ploše prostě nemáš šanci, navíc sis sám zbrzdil tech takže všechno máš později.. takže terran v pohodě expanduje a ty nemáš jak ho ohrozit, takže tě prostě průměrnej terran přejede o pár minut později.. no upgrade je fajn ale musíš mít nejdříve co upgradovat.. vlepšit 2 zaeloty a 1 stalkera se ti moc nevyplatí.. kanóny dělam taky ale jen v případě nějakého harasu v minerál lajně, abych se o to nemusel nějak výrazněji starat.. popřípadě proti zergovi jsem viděl i masivní kanonování u expanze atd..

edit, pak mu stačí 2-3 tanky zasieguje se na dostřel toho kanonu, udělá si jedny proxy raxy a udělá si tím vision(nejsem si jistej tou terminologii) a vykosí tě z dálky, ani si neštrejchneš..

Autor:  Stealman [ úte 08. úno 2011 0:25:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

Teď s tebou souhlasim .. plno lidí dělá chybu žese zacanonují celí .. já stavím jen jeden max dva a to hlavně když mam v plánu stavět rychlej +1 armor. A ohledně toho reapera ano .. obejde, ale bude se mu rozhodně hůř manévrovat a páchat škody na dronách když tam ten kanon je .. a občas se prostě stane že mu vběhne do range .. a stává se to i hráčům výš než v bronzu že nemikrujou na políčko přesně. Jinak ano.. větší počet kanonů je blbost s tim souhlasim. Ale stojim si zatim, že jeden dva když se umístí dobře můžou pomoct .. i proti věcem jako výsadek ..donutí vysadit dál, nebo banshee nebo já nevim co. Pro nic za nic tu budovku snad nemáme ne :)

Autor:  Stealman [ úte 08. úno 2011 0:26:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

Jonas: Kde jsi vzal 400 + 100 ?

Autor:  Jonas [ úte 08. úno 2011 0:28:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

150 forge 150 canon 100+100 upgrade(nejsem si jistej tou cenou, ale myslím že to je tekhle), z matiky jsem 1 neměl ale tak nějak počítam že jsem to sečetl dobře..

Autor:  Stealman [ úte 08. úno 2011 0:36:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

Joo sorry, já jsem nevěděl že počítáš ten upgrade :) Je to dost .. ale proti MM s převahou mariny se to podle mýho vyplatí .. eventuelně si nechat do boje alespoň jeden GS .. a mariňákům to damage slušně zredukuje. Jen je pitomý T bio je rychlejší a když vidí GS tak se jen na chvíli stahne a v klidu počká až dojde:(

Autor:  saltazar [ úte 08. úno 2011 0:41:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

Problém v počátečních nebo i pozdějších přehnaných investicích do cannonů, turetů a podobně je v tom, že je použijete jen v případě napadení vaší báze. To má jeden veliký háček, soupeř vám na ně musí zaútočit. Obecně když vidím že se soupeř takhle deffuje tak místo těch surovin co on investuje do cannonů já mohu investovat do expanze a prostě ho macro převálcovat. Do konce hry na něj nemusíte ani zaútočit, prostě si stoupnete před jeho bázi a co on udělá, může si s těmi cannony jít někam. :)

Co se týče scoutu, proti terranovi nejdřív jezdím standart probou, pak pokud nejedu třeba lehký proxi gate rush jen na zdržení nebo něco podobného ale standart 3 gate robo s první gatou na 12 supply, tak první stalker je chronoboostován a hne běž ísoupeři na rampu, zjistíte co jede, když tam budou jen marináci tak by jste se měli obávat banshi či nějakého dropu, když tam už bude i pár marauderů tak to znamená nějaký ten push, možností jsou spousty. Následně pokud terran nejede něco fatk rychlého stavím observera následně nesmrtelného. :)

Co se týče takhle brzkých upgreadů, už tu o tom byla kdysi debata, jeden hráč tuším balty to byl, prosazoval zde na foru tuhle upgreadovací strategii, nakonec ho tady pár zasvěcených přesvědčilo o jeho omylu, nechtějte aby se to tu rozjelo znova. :D

Stránka 7 z 33 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/