StarCraftCZ.com
https://forum.starcraftcz.com:443/

TvP - strategie, buildy, countre
https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=33&t=574
Stránka 6 z 33

Autor:  Jonas [ pon 07. úno 2011 15:19:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

hoď sem ten rep..

Autor:  Jeremiasz [ pon 07. úno 2011 15:33:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

Stealman píše:
Joo to by se mi docela líbilo vidět nějaký "učebnicový" video jak se bránit proti MM pushi v rozahu kolem 6 marauderů a 12 mariňáků (stimpack). To je pro mě nejkritičtější .. stejně jako mass marines když přijdou dřív než se udělá coloss, nebo storma.

6 mara + 12 mariny = 24 supply + adekvatni pocet SCV = cca 4-5 supply depot
6 mara + 12 mariny, to je cisty cas min 3 minuty nato, aby je nasyslil + cas potrebny k presunu
6 mara + tech + react + conclusive + stimp = 150 + 25 + 50 + 50 + 100 = 375 gass

suma sumarum, nez na tebe dorazi tohle, nemuzes mit problem mit nad rampou adekvatni counter (odhadem nejdriv kolem 7. minuty)

osobne si myslim, ze toss ma vetsi problem s drivejsim utokem mensi skupiny (pokud je slusne mikrovana) nez s pozdejsim pushem velke grupy

Autor:  saltazar [ pon 07. úno 2011 15:44:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

Noall píše:
saltazar píše:
... Opening je jen v případě že teran nejde ten svinácký rush s 2marinaky a marauderem.


jo tak presne tohle se mi stalo tedkom dvakrat po sobe...1 marauder s conclusive shells a jeden marinak, ja v te dobe jen jednoho zelota...toho mi sundal, aniz bych se o neho jenom otrel...stavil sem stalkry ve dvou GW, v teto dobe samozrejme bez warpu, stahoval proby z mineralu a zase je posilal zpatky, mezitim prichazeli dalsi a dalsi MM...nakonec sem to se ztratama ustal jen proto, abych napsal gg o pet minut pozdejc...jedina moznost tady asi sentry, jenze je to 100 gasu, a FF trva jen 15 sekund - a to v teto chvili neni moc...tak bych rad, kdyby nekdo vedel, co s tim - teda, nerikam, ze sem to zahral kdovijak dobre, urcite to jde odrazit, spis by se mi hodilo vedet, co udelat jinak (treba chronoboostovat sentry?)... ;)


Základ je pro obranu před tímhle útokem scoutovat scoutovat scoutovat. Když to včas odhalíš není žádný problém mít jen s jednou gatou hotového zealota a stalkera minimálně. Důležité pokud to nescoutnete a máte jen 1 zealota jak tu kolega říkal, tak ani náhodou nesmíte honit ty 2 micrující vojáky, i kdyby jste měli zealotů 5 tak se za nimi nežeňte, o to jim jde. Pokud nemůžete rychle nasadit jednotku na dálku, tak nejvhodnější řešení je nasadit pár prob, třeba 5, ty nejdou umicrovat protože mají vyšší rychlost, vhodné je těmi probami ty 2-3 jednotky obklíčit a pak přijde na řadu váš zealot.

Autor:  Zenedar [ pon 07. úno 2011 16:17:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

Noall píše:
saltazar píše:
... Opening je jen v případě že teran nejde ten svinácký rush s 2marinaky a marauderem.


jo tak presne tohle se mi stalo tedkom dvakrat po sobe...1 marauder s conclusive shells a jeden marinak, ja v te dobe jen jednoho zelota...toho mi sundal, aniz bych se o neho jenom otrel...stavil sem stalkry ve dvou GW, v teto dobe samozrejme bez warpu, stahoval proby z mineralu a zase je posilal zpatky, mezitim prichazeli dalsi a dalsi MM...nakonec sem to se ztratama ustal jen proto, abych napsal gg o pet minut pozdejc...jedina moznost tady asi sentry, jenze je to 100 gasu, a FF trva jen 15 sekund - a to v teto chvili neni moc...tak bych rad, kdyby nekdo vedel, co s tim - teda, nerikam, ze sem to zahral kdovijak dobre, urcite to jde odrazit, spis by se mi hodilo vedet, co udelat jinak (treba chronoboostovat sentry?)... ;)


pokud otviras standartne coz znamena zealot tak na 18tce hned potom co das cyber core tak se ti zealot dodela priblizne stejne co cora a pak okamzite delas stalkera a stihnes mit obe jednotky a v pohode odrazis pokud si nejak failnul a nestihas vem 3 proby a na pohodu odrazis

Autor:  Noall [ pon 07. úno 2011 17:04:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

...tak kouknul sem tedkom na ten replay znova a je fakt, ze sem to dobre neudel...resp. po zelotovi, sem chvili nestavel nic, chtel sem jet rychle na robo...s tim zealotem sem se snazil poodbihat a setrit cas, ale dopadlo to spatne...po case mi pak uz ruply nervy (hlavne sem tusil, ze budu dost pozadu) a pokusil se to ukoncit vsim co mam...no chtel sem prilozit replay, ale nejak mi to nechce povolit - "pripona sc2replay neni povolena" ;)

Autor:  Noall [ pon 07. úno 2011 17:09:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

Jeremiasz píše:
Stealman píše:
osobne si myslim, ze toss ma vetsi problem s drivejsim utokem mensi skupiny (pokud je slusne mikrovana) nez s pozdejsim pushem velke grupy


mam presne opacny problem - v pripade stretu mensich armad, pokud teda jsou aspon trochu vyrovnane, tak si pohlidam, aby mi immortal palil na marodery a colosus na marinaky, ale kdyz je to vic, hlavne v late game, tak proste nestiham a je to pak trochu loterie...proto nemam late game rad :D

Autor:  Stealman [ pon 07. úno 2011 17:22:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

Já bych řekl, že na tenhle rush jednim marauderem a jednim nebo dvěma mariňáky bohatě postačí jeden cannon ne ? Celkem s rezervou řekl bych. Forge se přece proti T stejně hodí na armor upgrade a 150 minerálů zas není tolik "vyhozených peněz" vezmeme li v potaz že při bránění probama a zealotem ty proby netěží, nějaká může chcípnout, nebo chcípne zealot .. tak ta ztráta je tu tak jako tak také. A forge se prostě neztratí a ten kononek taky ne.

Autor:  Jonas [ pon 07. úno 2011 20:33:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

doufal jsem že tu bude reagovat někdo zkušenější, ale tak už mi to nedá...

nechápu jak to myslíš s tou forge a kanónem.. pokud na tebe běží rush, tak začneš dělat forge a nebo otevřeš rovnou forge? to je možná právě to proč pak na ten push později prohraješ, protože snad každej když vidí kanón a má jen 3 vojáky tak se otočí, navíc je potřeba to asi dávat někam na rampu, nicmeně už žes takhle otevřel si pozadu s techeam a musíš prohrát.. když si to přepočítáš na vojáky tak forge+kanon + jeden upgrade je 400+100 takže jeden imortal a 1,5 zaelota, co by se ti určitě hodilo při obraně expanze.. většinou se forge dělá až po tom co vezmeš expu a proti zergovi s tim děláš wall..

Autor:  Noall [ pon 07. úno 2011 21:50:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

...ja se nechtel vyjadrovat ze stejneho duvodu :)...stavit forge pri rushi je uz pozde a otvirat forgem a kanonem se mi tak nejak ze zasady nelibi...navic nemuzes pocitat 150, ale 300 (kanon + forge)...forge se ti samo muze hodit, ale az pozdeji, takze ti najednou lezi ladem 300 mineralu, protoze terran skrz kanon nezautoci (tedy ne s 3 vojaky)...a 300 je na zacatku docela dost...takze sice zabranim MM pushi ve 3ti minute, ale prejede me ten v 7me :D

Autor:  Stealman [ pon 07. úno 2011 23:51:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: TvP - strategie, buildy, countre

Tak samozřejmě .. každej řekne že kanon = prohra, protože to obecně lidi vnímaj jako lameřinu mít kanon. Já ho taky nedělam vždy, ale nestydim se za to že ho semtam postavim když to zavelí inutice. A ne vždy jsem toho litoval. On tam prostě je, neztratí se a ani se nezkazí. Ale pokud je podle vás lepší bránit útočící malý MM pomocí dron, tak jsem asi holt noob no, se omlouvam, ale myslim si, že +armor je proti teran bio docela dobrá věc. A dva zealoti navíc taky nejsou v další fázi buhví co, když i bez concussive shellů jsou pomalejší než cokoliv co má terran :)

Stránka 6 z 33 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/