StarCraftCZ.com
https://forum.starcraftcz.com:443/

Kríza terranskej taktiky
https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=33&t=1522
Stránka 6 z 16

Autor:  w0chtulka [ pát 22. črc 2011 7:27:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

Na tenhle topic mam jen 2 vety: Naucte se to hrat. Archon OP.

Autor:  LemanRuss [ pát 22. črc 2011 8:15:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

Pralev píše:
Výrazné změny v neprospěch Terrana proběhly a je hodně mystifikující prohlašovat jakoby mimochodem, že neproběhly...

Namátkou buff Infestorů proti Terranovi jak prase, změna map poolu v podobě odstranění terranských map a přidání obrovských macro map s velkými prázdnými plochami (imho nejdůležitější změna vůbec, která zároveň ukazuje výrazné slabiny základních kamenů návrhu všech 3 ras), nerf Reapera do kulaté krychle, nerf Stimpacku...

Na druhou stranu odstranění amuletu u HT byl dost velkej nerf tossů v PvT.


Topic Terran je OP vznikl až po nerfu reapera, takže tuhle změnu bych vůbec nebral v úvahu.
Nerf strimpacku - ovlivnil early game, ne late game, o které se tady bavíme.
Obrovské makro mapy - neměli by se zde ještě víc projevit hlavní zbraně OP terrana - muly a dropy ?
Jedině buff infestorů byla změna, která se projeví v late game. Takže souhlasím, tahle změna byla důležitá.

Ale nejdůležitější věci terranovi zůstaly - emp, muly, dropy. Hlavně jimi se dokazovala nevybalancovanost hry. Tak proč je najednou terran slabý ? Hlavně proti protossovi, který navíc přišel o amulet, takže dropy by měli být ještě smrtelnější.

Autor:  ondik [ pát 22. črc 2011 9:12:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

Jestli se nějaký terran cítí v krizi, měl by se inspirovat u korejců.

V top25 GM ladderu je tam 24 terranů a 1 protoss.

Autor:  Pralev [ pát 22. črc 2011 9:13:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

Předně - já vůbec nehodnotím, zda teď Terran je nebo není OP nebo UP. Pouze jsem říkal, že změny, které hru silně ovlivnily, nastaly.

LemanRuss píše:
Topic Terran je OP vznikl až po nerfu reapera, takže tuhle změnu bych vůbec nebral v úvahu.
Nerf strimpacku - ovlivnil early game, ne late game, o které se tady bavíme.


Nečetl jsem celej tenhle topic a nevěděl jsem, že myslíš jeden konkrétní Terran OP topic. Sorry.

LemanRuss píše:
Obrovské makro mapy - neměli by se zde ještě víc projevit hlavní zbraně OP terrana - muly a dropy ?


MULy ano, ty jsou stále OP a designově špatně. Získávají Terranovi ale jen minerály, což znamená ještě větší nátlak na hráče dělat po celou hru MMM (nenáročné na plyn) místo jiných jednotek (náročných na plyn), což je jeden z důvodů, proč Terrani i ve 40 minutové hře jedou MMM až do zblbnutí.

Dropy byly imba na starých mapách, kde se nedaly snadno zachytávat - hodně "vody" (tím myslím propasti, vesmír apod.), cliffů a dalších překážek v terénu. Na současných mapách typu Tal'Darim Altar, Shattered Temple apod., které jsou jedno velké prázdno, po kterém v pohodě chodí pozemní jednotky a sestřelují dropy, je situace značně jiná. Mimochodem, jedna změna, kterou jsem nejmenoval, byl i nerf rychlosti Medivaců. Další výhoda terranských dropů byla možnost naložit celou MM armádu do Medivaců a přeletět nějakou překážku (cliff), místo aby musel jít okolo po rampě. Nové obří prázdné macro mapy opět tenhle prvek potlačily.

Takže ne, na obrovských macro mapác se projevuje především OP warpu (o kterém jsem psal na blogu už někdy v říjnu loňského roku) a mobilita zergských Mutalisků (i o té jsem na blogu tenkrát psal). Opět se omlouvám, že to vztahuju ke svým "cry" článkům na svém blogu a ne k Terran OP topicu tady.

LemanRuss píše:
Ale nejdůležitější věci terranovi zůstaly - emp, muly, dropy. Hlavně jimi se dokazovala nevybalancovanost hry. Tak proč je najednou terran slabý ? Hlavně proti protossovi, který navíc přišel o amulet, takže dropy by měli být ještě smrtelnější.


EMP - viz můj post o něco výše, kde říkám, že v souboji Ghostů a HT mi pořád Ghosti přijdou lepší :)

Co se týče amuletu vs. dropy - já měl vždycky dojem, že HT na odražení terranských dropů se používal pro Feedback na Medivac a ne pro bouřku na drop. A to jde stále, i bez amuletu má čerstvě warpnutej Templář energii na Feedback. Jinak já ve svých TvP a PvT vždycky jako problém terranských dropů (a vůbec harassu na tosse) viděl v možnosti tosse reaktivně kdykoli nawarpovat do kterékoli základny jednotky na obranu a ne v HT.

Autor:  Robinn [ pát 22. črc 2011 9:33:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

To LemanRuss:

1, "Topic Terran je OP vznikl až po nerfu reapera, takže tuhle změnu bych vůbec nebral v úvahu."

Reaper je skrátka okrem early scoutu sakra nepoužiteľný.

2, "Nerf strimpacku - ovlivnil early game, ne late game, o které se tady bavíme"

Stimpack nie je podľa mňa problém.

3, "Obrovské makro mapy - neměli by se zde ještě víc projevit hlavní zbraně OP terrana - muly a dropy ?"

Nie nemali. Ako sa prosím ťa prejaví výhoda mule na makro mape, keď terran viac ako 3 base proste neubráni. Nijaký terran nehrá na viac ako 3 saturované base. Veľkosť mapy je rozhodne nevýhoda. A dropy? No tu sa taktiež mýliš, pretože drop terrana je kapacitne obmedzený a nijaký teran nepôjde dropovať z viac ako 2 medivakmi, pretože tým oslabí main army. Plus ak si dá hlavne protoss, ale aj zerg ku každej base aj pár (min. 3) cannonov, tak je drop dosť neúčinný. Na proti tomu drop protossa je z následným varpom kritický, pretože teran nemá možnosť ground static defence. Iba PF, ale ak sa súper sústredí na budovy, ktoré produkujú jednotky, tak tam samozrejme PF nie je.

4, "Ale nejdůležitější věci terranovi zůstaly - emp, muly, dropy."

Tak prečítaj si úpne prvý príspevok, v tomto topicu. Je tam popísaná (+replay), konkrétna situácia TvZ - začiatok je standard, potom veľa mutas, broodlords a následný svitch na ultraliskov. Kde v prosím ťa využijem emp, muly, dropy???

Autor:  Zenedar [ pát 22. črc 2011 10:02:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

tahle polemizace je fajnova a prej jedina razatni zmena byl infestor skuste se zeptat terranu co si mysli o Archonovi kterej se tedko neda zpomalit a ma vetsi range

Autor:  saltazar [ pát 22. črc 2011 11:21:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

No to že delší výzkum stimpacku neovlivňuje late game je dost spekulativní. To že terrran má později stimpack posouvá jeho timing push na pozdější dobu a nemůže tedy napáchat soupeři takové škody v early game jako dříve. Tím pádem terran má těžší diktování tempa hry v early game a nemá již takovou výhodu jako předtím. Tím pádem se více her posouvá do late game než dříve kdy terrani díky tomu často někoho zabili. Tím si nechci nějak stěžovat, nikdy jsem se balančními změnami moc nezabýval a přijímám co je. :) Jestli se pletu sorry, ale stojí to za úvahu.

Autor:  Pralev [ pát 22. črc 2011 11:23:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

saltazar píše:
No to že delší výzkum stimpacku neovlivňuje late game je dost spekulativní. To že terrran má později stimpack posouvá jeho timing push na pozdější dobu a nemůže tedy napáchat soupeři takové škody v early game jako dříve. Tím pádem terran má těžší diktování tempa hry v early game a nemá již takovou výhodu jako předtím. Tím pádem se více her posouvá do late game než dříve kdy terrani díky tomu často někoho zabili. Tím si nechci nějak stěžovat, nikdy jsem se balančními změnami moc nezabýval a přijímám co je. :) Jestli se pletu sorry, ale stojí to za úvahu.


+1

Autor:  WhiteCroW [ pát 22. črc 2011 11:46:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

To saltazar: tak k tomu snad ten patch smeroval ne,aby Teran nemel takovy vyhody v early game na P,protoze late game se malo kdy mohl dockat a pro to mu byl odebran amulet aby nebyl v late game tak OP stormy na bio ktere Terani jedou od prvnich min az do konce hry. Tak samo beceni ze infestor je moc imba na Terany,ghosty na temlare uzivat umite,ale na Zergy ne? WTF? :o

Autor:  saltazar [ pát 22. črc 2011 11:58:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kríza terranskej taktiky

WhiteCroW píše:
To saltazar: tak k tomu snad ten patch smeroval ne,aby Teran nemel takovy vyhody v early game na P,protoze late game se malo kdy mohl dockat


Já to vím, jen tu reaguji na lidi co tvrdí že prodloužení stimpacku nemělo vůbec žádný vliv na late game o které se mluví. Prakticky si mi dal za pravdu, ale předtím než na něco konkrétně reaguješ je dobré přečíst si pár posledních příspěvků o čem je vůbec řeč.

Stránka 6 z 16 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/