StarCraftCZ.com https://forum.starcraftcz.com:443/ |
|
3. Učíme se hrát Zergy - kapitola třetí - poznej nepřítele! https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=32&t=770 |
Stránka 1 z 6 |
Autor: | MaHi [ pon 08. lis 2010 11:51:47 ] |
Předmět příspěvku: | 3. Učíme se hrát Zergy - kapitola třetí - poznej nepřítele! |
Zdar lidi Po dlouhé době jsem opět tady s další kapitolou... Možná se ptáte proč jsem tak dlouho nic nenapsal a celá příručka tak stagnovala. Inu, pravda je taková, že i když to tak původně nevypadalo, Patch 1.1.2 zamíchal s playstylem jednotlivých ras celkem podstatným způsobem... Některé strategie jsou teď v podstatě úplně mrtvé ( reapers ) a některé naopak nabyly na síle ( roaches ), což je zrovna v této kapitole dost podstatné. Proto jsem nejdříve chtěl odehrát nějáké hry a zjistit co a jak, abych Vás nemystifikoval ![]() Tato kapitola se tedy bude věnovat různým strategiím, které na Vás mohou jednotlivé rasy v průběhu hry použít. Budeme se zabývat problematikou early/mid/late gamu proti každé rase a volbě správných jednotek. Bohužel to bude asi delší, takže si to pěkně rozdělíme... Dneska tedy budeme mluvit o ZvT Pojďme tedy na to ![]() Zerg VS Terran : Early game : ZvT se po patchi asi nejvíce změnilo. Dá se říct, že na všech mapách ( kromě Stepes of war ) je teď bezpečné jet 14 hatch, 14 pool. Terran defacto přišel o svůj nejsilnější nástroj pro harras ( reaper ), takže je teď v situaci kdy na Vás v early může jet buď Mass marine all-in anebo reactor double hellions. Se správným scoutováním však ani jedno není žádný problém a opravdu by se Vám nemělo stát, že o Expu příjdete. Helliony : S těmi se setkáte asi nejčastěji ( aspoň teda já je potkávám nejčastěji ). Jak poznáte, že jsou na cestě? Jednoduše... Scoutem ![]() Jak reagovat : Proti hellionum jsou absolutně stěžejní roachové a blokování rampy! Pokud víte, že Heliony jsou na cestě, doveďte queenu z mainu i z expy na rampu před Váš main a postavte aspoň 3 roache... Tak málo stačí k tomu aby byl hellion harras naprosto zastaven. Helliony jsou především mobilní takže když nemá možnost abusovat přejíždení z expy do mainu ( blokujeme rampu queenama, víme ? ), ze zadu do nich šijou roachové ( s rangem 4 a na creepu relativně rychlý ) a celá těžba utíká na vrch rampy ( stačí kliknout na minerály v mainu a droni projdou queenama jako kdyby tam nebyly ) jsou Hellioni špíš pro smích ![]() Mass Marines : Tohle je v poslední době daleko větší problém, ozvlášť když je druhý barracks proxy, nebo schovaný. Základem je opět scouting! Vy prostě - jakožto Zerg - musíte vědět co čekat, aby jste se na to mohli správně připravit! Pokud uvidíte 2 raxy a zvětšující se množství mariňáků, zevlujících na cliffu je třeba okamžitě reagovat! Je stěžejní mít pod rampou aspoň jednoho linga a druhého někde na cestě k vašemu Mainu ( to proto abyste věděli, že je to opravdu push a ne jen výběh ze základny s cílem donutit Vás stavět jednotky ! ). Já osobně řeším mass marines speedlingama s banelingama s jednou/dvěma věžkama. Podstatné je mít rozdělenou armádů na dvě části. Jedna by měla být buď nahoře na rampě, nebo v minerálech expy a druhá by měla být někde mimo Vaší základnu ( s tím, že při jeho útoku flankujete jeho Mariny ze zadu a zepředu, tudíž nemá kam utéct ). Musíte si uvědomit, že ten push má za cíl nenechat Vás těžit z expy ( případně Vás zabít ![]() Mid Game : Za midgame považujme vše, co se odehrává po prvotních pushích/rushích a podobně, časově dejmetomu od 8-10 minuty. Terran má velkou výhodu přehazování techlabu a reactoru, takže bez scoutu je velmi těžké odhadnout co se chystá. Je časté ( ale rozhodně to není pravidlo!!! ), že po hellionech přichází banshee, zatímco k marinum se přidávájí maraudeři, tanky a medivaci. Tak jako tak je nesmysl hádat co se chystá... Proto vemte kolem 8 minuty overlorda nejblíž jeho mainu a jděte se podívat ( i za cenu toho overlorda ) co se dějě! Tentokrát si rozebereme co můžete vidět a co to nejspíše znamená. 3-5 rax : Nejspíš můžete očekávat masivní bio push ( marines marauders ) přesně v tom poměru v jakém je množství techlabů a reactorů. Samozřejmě to může být i mass reapers, jenomže ve chvíli, kdy je bude mít máte creep po celém mainu i expě a jelikož to čekáte tak i pár roachů, kteří si s reapery poradí jako nic! rax, factory s techlabem ,starport : Nejspíše čekejte MM+siege+medivacs často v kombinaci s expou. Terran se pokusí rozjet si expu chráněnou tankama a bunkrama, zatímco vám bude dropovat main a expu medivacama s MM... Je důležité mít po mapě overlordy aby jste dokázali včas reagovat na drop. Vždy je lepší mít armádu v místě dropu dříve než později! Problém můžou být double dropy ( i když to se bavíme o úrovni diamond kolem 1500 a výš ), takže nemějte armádů na jednom místě... mějte trochu v mainu, trochu v expě a trochu po mapě! I malá armáda zabrání jeho dropu do doby než dorazí vaše kavalérie ![]() starport s techlabem : připravte se na cloaked banshee! protože to je jedna z mála věcí, která - za předpokladu že nejste připraveni - vyhrává hru! Cesty jsou dvě, buď techujete a tudíž není problém mít ve chvíli kdy banshee dorazí overseera a 3-4 královny, anebo jste pořád na tieru 1 a massujete drony ( což se může stát ) a je tudíž pro vás lepší postavit evolution chamber a spore colony k těžbám! Tak jako tak je banshee silná jen když překvapí! starport s reactorem : buď rychlé medivacy ( připravte se buď na drop anebo push ) anebo Vikingové - hned jak to půjde upgrade rychlosti overlordů a rychle s nimi do bezpečí! Vikingové mi nepříjdou moc silní a běžně je zabíjím massmutas... Myslím, že tady není co řešit Armory : Znamená vždy jen jedno ![]() ![]() ![]() ![]() 2-3 factory s techlabama, posléze i víc a místy reactor : Očekávejte mech play - to znamená Helliony s modrým plamenem, Thory a tanky... Tohle je velmi silná kombinace a je celkem těžké s ní cokoliv udělat... Fakt je takový, že na efektivní produkci mass mechu potřebuje Terran 4 plyny, takže je stěžejní nenechat ho v klidu těžit, případně těžit o 1 až 2 základy více než on... Bitvy v tomhle případě bývají dlouhé a složité, protože on má svými třemi druhy jednotek pokrytou celou vaší armádů ![]() ![]() Late Game : Late game je fáze, ve které jsou zabrány všechny, nebo alespoň většina expanzí, hráčí mají stabilní obrovské příjmy a snaží se toho druhého dostat do pozice bránícího, ve které udělá chybu, která mu prohraje hru... Problém s Terrany v této fázi je ten, že zatímco si v bázi můžou budovat velmi silnou armádu v prakticky jakémkoliv složení, jsou stále schopni v podstatě "zadarmo" dropovat Vaše těžby, čímž Vám působí značné problémy! Pro Late game VS Terran platí několik pouček : 1)Jeho jakékoliv expě máte reálnou šanci zabránit přesně do chvíle než se z ní stane Planetary Fortress! Pokud má dobrou saturaci ( = hodně SCV ) a rychlé reflexy, je téměř nemožné standardním způsobem PF zabít! Fungovat může mass baneling bust, ale ani to nemusí vyjít a navíc se cena tohoto útoku pohybuje v extrémních množstvích plynu, který byste radší využili na ultralisky... 2)Hoďte si 1-3 spine crawlery ke svým expám ... Jako vždy damage velký neudělají, ale dokážou relativně zpomalit drop dokud se tam nedostanete s armádou 3)Používejte Nydus Wormy! Ne jenom ofenzivně, ale i jako instantní transport mezi expami/frontou a mainem 4)Stavte Ultralisky! Pokud máte třeba 8 ultralisků, doplněných lingama a infestorama, je Vaš Armáda v Late game velmi silná... Problém je dostat se tak daleko a přežít neustálý tlak ze strany Terrana 5)Nebojte se útočit... Za předpokladu, že máte dostatek Hatchery a velký příjem, je lepší působit škodu a doplňovat armádů, než sedět s 200/200 armádou 10 000 minerálů na zadku a nic nedělat! 6)Nezapomínejte na upgrady!!! Vím, že je to logické, ale i top hráči zapomínají na upgrady. Viděl jsem teď hru od Dimagy ( jeden z nej nonkorean Zergů ), který hrál celou hru heavy roach build. Hru nakonec prohrál s přebytkem xxxx minerálů a xxxx plynu, nicméně za celou hru neupgradnul Burrow a Regeneraci Roachů... Neříkám, že by mu to hru vyhrálo, ale když máte tak ohromné množství minerálů a plynu navíc, je nesmysl neotevřít si pro danou jednotku všechny možnosti! -Je těžké psát jednotlivé varianty Late Gamu... Zapamatujte si, že Infestoři jsou největší kámoši! Když se je naučíte správně používat, ulehčí Vám spoustu práce. -Jediné jednotky, které mají smysl proti rozjeté namasované Terranské armádě jsou Ultra/Bling/Sling/Infestor/roach pokud možno dohromady a z více směrů ![]() -Pokud Terran kempí a dává vám prostor postavte Broodlordy... to je opravdu ultimátní zbraň a pokud nemá opravdu masivní armádu vikingů, jste schopni mu tím udělat obrovské škody jak v těžbě tak na produkčních budovách Tohle bude pro dnešek asi vše... Doufám, že je to srozumitelné a pokud by byly nějáké dotazy, pokusím se je zodpovědět... Do té doby čau a příště v ZvP ![]() |
Autor: | satik [ pon 08. lis 2010 12:37:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola třetí - poznej nepřítele! |
Mozna bych jeste upozornil na thor push, ktery na vas vyrazi cca v 6 minute a krom thora a par marinaku jeste obsahuje nekolik SCVcek, ktere jednak thora opravuji, ale hlavne mu delaji stit, takze zerglingove s attackmovem se k nemu nedostanou, behaji kolem a nechaji se v klidu postrilet. Branit se proti tomu da bud predem tim, ze terranovi vezmete gas a jinak napr. banelingama, kteri se postaraji o SCV a marinaky a roachove/zerglingove pak dokonaji zbytek. A pokud banelingove selzou a zbydou vam jen lingove, tak se v prvni rade pokuste pomoci focus fire zabit SCVcka! |
Autor: | alieno [ pon 08. lis 2010 12:57:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola třetí - poznej nepřítele! |
Heliony (~2) se daji zabit i speedlingama (na creepu Vas nestihnou dostatecne zabit + 2queeny min.). Modry plamen znamena babay speedi... Jinak u neupnutych helionu se moc bat nemusite (pri poctu 2), pri 4 uz je to problem (IK). Na mapach (cti scarp station), kde se da cekat air, delejte mraky queen ![]() |
Autor: | LemanRuss [ pon 08. lis 2010 18:16:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola třetí - poznej nepřítele! |
Co dodat, jako vždy perfektní článek ![]() Jen je škoda, že tady nejsou podobné návody pro jiné rasy. |
Autor: | GoRum [ úte 09. lis 2010 15:35:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola třetí - poznej nepřítele! |
LemanRuss píše: Co dodat, jako vždy perfektní článek ![]() Jen je škoda, že tady nejsou podobné návody pro jiné rasy. To bude asi tim ze za ne to neni tolik potreba, makro Terranu a tossu je tak hodne podobne seriim C&C (tezebni barak, kasarna a faktorka) ze vetsina lidi to zvlada +- a za ty zergy je to tak hodne originalni netradicni system ze bezny hrac to nedava tak aby s tim byl schopen fungovat v multiplayeru. |
Autor: | Kenny [ úte 09. lis 2010 19:03:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola třetí - poznej nepřítele! |
velmi zajmave v net multi playru se nespecializuju..a tak spousta výrazů je mi cizí kde bych našel komplet slovnik net slengu???????diky moc za odpověd. |
Autor: | GoRum [ úte 09. lis 2010 19:34:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola třetí - poznej nepřítele! |
Kenny píše: velmi zajmave v net multi playru se nespecializuju..a tak spousta výrazů je mi cizí kde bych našel komplet slovnik net slengu???????diky moc za odpověd. Urcite bude na web strankach co patrej k tomuto foru. |
Autor: | HonziQue [ stř 10. lis 2010 10:35:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola třetí - poznej nepřítele! |
marine rush je asi muj nejvetsi problem, snazim se rozjizdet makro a pool stavim az pred prvnim OL a pak najednou sotva vyleze queena a prvni ctyri lingove tak tam mam prvnich sest marinaku a dalsi na ceste, to nestihnu ani natezit gas na baneling nest :/... ubranim se jedine kdyz terran ceka a vybehne az o neco dyl, pak to pomoci spine crawleru a par banelingu uz v pohode ubranim, udelam par roachu a je hotovo. Kazdopadne to je ale nuda :/ |
Autor: | julinQa [ stř 10. lis 2010 11:27:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola třetí - poznej nepřítele! |
HonziQue píše: marine rush je asi muj nejvetsi problem, snazim se rozjizdet makro a pool stavim az pred prvnim OL a pak najednou sotva vyleze queena a prvni ctyri lingove tak tam mam prvnich sest marinaku a dalsi na ceste, to nestihnu ani natezit gas na baneling nest :/... ubranim se jedine kdyz terran ceka a vybehne az o neco dyl, pak to pomoci spine crawleru a par banelingu uz v pohode ubranim, udelam par roachu a je hotovo. Kazdopadne to je ale nuda :/ az pred prvnim overlordem je 10 pool to snad nemuzes mit 6 marinaku v bazy ani kdyby si mel v bazy 3 raxy ![]() |
Autor: | Kenny [ stř 10. lis 2010 20:30:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola třetí - poznej nepřítele! |
zkuste za infestory ovladnout probe...lze stavět i nexus..lol |
Stránka 1 z 6 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |