StarCraftCZ.com
https://forum.starcraftcz.com:443/

6.Učíme se hrát Zergy - kapitola šestá - Základy naposled!!!
https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=32&t=1368
Stránka 13 z 15

Autor:  Deimos547 [ stř 30. lis 2011 16:15:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: 6.Učíme se hrát Zergy - kapitola šestá - Základy naposle

Timpa píše:
satik: jo tím mě taky parkrát sejmul jako víš ale pro mě je rozdíl když vidím že ma protoss armádu a haže force fileldy a rozbije mě větší a silnější armadou tak si řeknu moje blbost musím si dávat pozor a GG. ---> mě se to povede ubránit rychlí rouche + sunkenky občas dostanu tímto dost na frak.

Ale za Protosse když vidím že mám mega army a on mě dostane massem rouchu přitom tam ja dělám vysadky mám T3 bojuji micruji jak o život a on mě porazí jenom masem rouchu -> tak chytnu rapla potom si říkám že se uklidním chytnu větší vztek seru na GG to ať si strčí někam :) raději nic nepíšu a leavnu.

Proto mě zerg šetří nervy v klidu - pohodička :)



Přesně, mě nejvíce za Protosse s prominutím se*e že musíš stavět tech, observera, collose, archona, ht ( popřídadě phoenixe/voidy) aby jsi mohl někoho zabít, nebo musíš jít nějaký mega mass gate, all in, jinak prakticky no chance. Terran si v klidu zustane 8-10 minut na Biu, ( T1) pak musí rozjet ty medivaky( tam nevím, myslím že T2 -T2,5) a k tomu viking/ghost( T2/T3) a Zerg jede roache/slingy nebo muty( což je teď fakt s trochou micra/brainu jediny co je treba). Takže Protoss musí techovat jak blázen, Collos - První T3 jednotka, Void (T 2-2,5, problém je ve stavbě další budovy techu) a archon/HT je další T3 a další tech tree, takže potřebuje postavit pomalu vsechny budovy.
Ale nejhorší můra je podle mě je poznat jestli jede roach nebo mutas, člověk neví zda robo/stargate popripade void/phoenix. Kamenujte :D
Deimos

Autor:  saltazar [ stř 30. lis 2011 17:03:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: 6.Učíme se hrát Zergy - kapitola šestá - Základy naposle

Deimos547 píše:
Timpa píše:
satik: jo tím mě taky parkrát sejmul jako víš ale pro mě je rozdíl když vidím že ma protoss armádu a haže force fileldy a rozbije mě větší a silnější armadou tak si řeknu moje blbost musím si dávat pozor a GG. ---> mě se to povede ubránit rychlí rouche + sunkenky občas dostanu tímto dost na frak.

Ale za Protosse když vidím že mám mega army a on mě dostane massem rouchu přitom tam ja dělám vysadky mám T3 bojuji micruji jak o život a on mě porazí jenom masem rouchu -> tak chytnu rapla potom si říkám že se uklidním chytnu větší vztek seru na GG to ať si strčí někam :) raději nic nepíšu a leavnu.

Proto mě zerg šetří nervy v klidu - pohodička :)



Přesně, mě nejvíce za Protosse s prominutím se*e že musíš stavět tech, observera, collose, archona, ht ( popřídadě phoenixe/voidy) aby jsi mohl někoho zabít, nebo musíš jít nějaký mega mass gate, all in, jinak prakticky no chance. Terran si v klidu zustane 8-10 minut na Biu, ( T1) pak musí rozjet ty medivaky( tam nevím, myslím že T2 -T2,5) a k tomu viking/ghost( T2/T3) a Zerg jede roache/slingy nebo muty( což je teď fakt s trochou micra/brainu jediny co je treba). Takže Protoss musí techovat jak blázen, Collos - První T3 jednotka, Void (T 2-2,5, problém je ve stavbě další budovy techu) a archon/HT je další T3 a další tech tree, takže potřebuje postavit pomalu vsechny budovy.
Ale nejhorší můra je podle mě je poznat jestli jede roach nebo mutas, člověk neví zda robo/stargate popripade void/phoenix. Kamenujte :D
Deimos


Za tohle by si se měl jít pověsit, kamenování je málo. :) Podstatou tosse je na první pohled technologická převaha, tak je asi jasné, že se bude techovat. :) Podstatou poražení zerga je nenechat ho v klidu, pokud ho necháš bez útoku dojít na muty a nedejbože je namassovat tak se pak nediv.

Autor:  deacon [ stř 30. lis 2011 17:06:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: 6.Učíme se hrát Zergy - kapitola šestá - Základy naposle

Deimos547 píše:
Timpa píše:
satik: jo tím mě taky parkrát sejmul jako víš ale pro mě je rozdíl když vidím že ma protoss armádu a haže force fileldy a rozbije mě větší a silnější armadou tak si řeknu moje blbost musím si dávat pozor a GG. ---> mě se to povede ubránit rychlí rouche + sunkenky občas dostanu tímto dost na frak.

Ale za Protosse když vidím že mám mega army a on mě dostane massem rouchu přitom tam ja dělám vysadky mám T3 bojuji micruji jak o život a on mě porazí jenom masem rouchu -> tak chytnu rapla potom si říkám že se uklidním chytnu větší vztek seru na GG to ať si strčí někam :) raději nic nepíšu a leavnu.

Proto mě zerg šetří nervy v klidu - pohodička :)



Přesně, mě nejvíce za Protosse s prominutím se*e že musíš stavět tech, observera, collose, archona, ht ( popřídadě phoenixe/voidy) aby jsi mohl někoho zabít, nebo musíš jít nějaký mega mass gate, all in, jinak prakticky no chance. Terran si v klidu zustane 8-10 minut na Biu, ( T1) pak musí rozjet ty medivaky( tam nevím, myslím že T2 -T2,5) a k tomu viking/ghost( T2/T3) a Zerg jede roache/slingy nebo muty( což je teď fakt s trochou micra/brainu jediny co je treba). Takže Protoss musí techovat jak blázen, Collos - První T3 jednotka, Void (T 2-2,5, problém je ve stavbě další budovy techu) a archon/HT je další T3 a další tech tree, takže potřebuje postavit pomalu vsechny budovy.
Ale nejhorší můra je podle mě je poznat jestli jede roach nebo mutas, člověk neví zda robo/stargate popripade void/phoenix. Kamenujte :D
Deimos

Já to řeším tím, že phoenix se nikdy neztratí. Hydry jsou light, mutalisky to škrtá rovnou a přihodí map control a roache jde taky zvednout, když na to přijde :-). Ale chce to celkem psycho apm ve srovnání s a-move... protože je zapotřebí pozvedat jednotky, naházet FF, naházet stormy - pak pozvedat další jednotky, do toho management blinku(kvůli případné detekci), couvání, přeskupování, merge archonů. Jo, je to sranda :)

Autor:  Deimos547 [ stř 30. lis 2011 17:16:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: 6.Učíme se hrát Zergy - kapitola šestá - Základy naposle

deacon píše:
Deimos547 píše:
Timpa píše:
satik: jo tím mě taky parkrát sejmul jako víš ale pro mě je rozdíl když vidím že ma protoss armádu a haže force fileldy a rozbije mě větší a silnější armadou tak si řeknu moje blbost musím si dávat pozor a GG. ---> mě se to povede ubránit rychlí rouche + sunkenky občas dostanu tímto dost na frak.

Ale za Protosse když vidím že mám mega army a on mě dostane massem rouchu přitom tam ja dělám vysadky mám T3 bojuji micruji jak o život a on mě porazí jenom masem rouchu -> tak chytnu rapla potom si říkám že se uklidním chytnu větší vztek seru na GG to ať si strčí někam :) raději nic nepíšu a leavnu.

Proto mě zerg šetří nervy v klidu - pohodička :)



Přesně, mě nejvíce za Protosse s prominutím se*e že musíš stavět tech, observera, collose, archona, ht ( popřídadě phoenixe/voidy) aby jsi mohl někoho zabít, nebo musíš jít nějaký mega mass gate, all in, jinak prakticky no chance. Terran si v klidu zustane 8-10 minut na Biu, ( T1) pak musí rozjet ty medivaky( tam nevím, myslím že T2 -T2,5) a k tomu viking/ghost( T2/T3) a Zerg jede roache/slingy nebo muty( což je teď fakt s trochou micra/brainu jediny co je treba). Takže Protoss musí techovat jak blázen, Collos - První T3 jednotka, Void (T 2-2,5, problém je ve stavbě další budovy techu) a archon/HT je další T3 a další tech tree, takže potřebuje postavit pomalu vsechny budovy.
Ale nejhorší můra je podle mě je poznat jestli jede roach nebo mutas, člověk neví zda robo/stargate popripade void/phoenix. Kamenujte :D
Deimos

Já to řeším tím, že phoenix se nikdy neztratí. Hydry jsou light, mutalisky to škrtá rovnou a přihodí map control a roache jde taky zvednout, když na to přijde :-). Ale chce to celkem psycho apm ve srovnání s a-move... protože je zapotřebí pozvedat jednotky, naházet FF, naházet stormy - pak pozvedat další jednotky, do toho management blinku(kvůli případné detekci), couvání, přeskupování, merge archonů. Jo, je to sranda :)


Právě to je na tom strašný, v těhle strategiích ( 1/1/1, roach push, 2 gate apod.) je to jen o A-move, a platina a méně to prakticky neodrazí protože nemají dostatek micra. Ale pak samozřejmě tohle jedou taky.
Edit: ono ty fenixové se neztratí, ale já ted chci prozkouset 2gate forge FE( shattered temple, metalopolis mam zatim prozkouseny) kde se to dá na čtverec přesně( trocha architektury :D ) s tim, že 2 gatem se dá odrazit 6pool a dát nějaký push mezitím rozjet expu, canony(1-2 podle potřeby) a rozjet rychly 2 stargate- 2 voidy a mass fenix - voidy do roachu a fenixe do mutu.

Mě teď strašně překvapilo, že Diamondi jsou ti, co jedou macro hry, ale Master hráči jsou cheeseri allineri - prakticky 70% cheese 30% all in/macro za to Diamond naopak

Autor:  saltazar [ stř 30. lis 2011 17:21:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: 6.Učíme se hrát Zergy - kapitola šestá - Základy naposle

Deimos547 píše:
Mě teď strašně překvapilo, že Diamondi jsou ti, co jedou macro hry, ale Master hráči jsou cheeseri allineri - prakticky 70% cheese 30% all in/macro za to Diamond naopak


To je snad jasný z logiky věci. :) V masteru jsou ti, co jsou fakt dobří a nebo noobi co umí dobře rushe a all iny. :)

Autor:  Deimos547 [ stř 30. lis 2011 17:24:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: 6.Učíme se hrát Zergy - kapitola šestá - Základy naposle

saltazar píše:
Deimos547 píše:
Mě teď strašně překvapilo, že Diamondi jsou ti, co jedou macro hry, ale Master hráči jsou cheeseri allineri - prakticky 70% cheese 30% all in/macro za to Diamond naopak


To je snad jasný z logiky věci. :) V masteru jsou ti, co jsou fakt dobří a nebo noobi co umí dobře rushe a all iny. :)


No jo, ale čekal bych že prostě je to zase vyhodí dolů ty allinery, nebo že alespoň budou někde dole, ale když ti top 25 master dá 2gate tak to je trochu fail ne? Navíc to nutí ostatní jet také alliny( cheesy nebo jak to chcete nazvat).

Autor:  DURiN [ stř 30. lis 2011 18:41:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: 6.Učíme se hrát Zergy - kapitola šestá - Základy naposle

Tak mě osobně se za zergy dobře brání hodně se mě líbí jeho koncepce už od bety jsem hrál za zergy lépe než za ostatní rasy ale popravdě kdo by chtěl hrát za nějaký hnusný brouky :D když tu máme takovou srdcovku jako jsou Protosové :D

Ono je to kouzelný ZERG -> vidím jak někdo jede push tak tam dovalim zerglingy a banelingy a hodně mu to oslabím nebo zníčím a když to odrazí a jde pořád ně mě tak než ke mě dojde mám tam už nachystanou další mega army.
- je pravda že se mě stává občas že za zergy moc tlačím na pilu a nedronuji pořádně a potom už stačí dorazit nepřítele poslední vlnou Kau ale já nemám z čeho :) -> tam je to macro hodně řešit no :)

problém je ze za tosse se pořádně neumím bránit když to klape dobře tak se to dá ale jak se něco objeví nahleho tak reakce obrany za tose jsou blbé přijde te o army a GG tos nedokaže tak rychle namasovat. Terran na mě udělá All In 40scv - 15 marines - 2 banche - 1 raven a 2 sige (jak mám sakra vědět že pojede all in si tam stavím zealoty - imortaly - stalkery - sentry -> scv dělají štít takže mi tam umře šileně zealotu stalkeri jsou k hovnu když tma nahaže defense drone a je to v kýblu.

-> já třeba teď nadávám na tossy ale někomu to zase vyhovuje si myslim že to ani tak není o tom kdo chce co hrát ale spíše o tom která rasa si ho vybere že mu sedne princip hraní dané rasy. I když vyhrávám za tossy moje hra je strašně stresující pak tam začnu plašit když zjistím že Zerga pěkně micruji a dělám mu škody ale a kontě 2tisice :D APM 110 (panika) a hned stavení hned armady další robo + uprade + warpy honem další expa

pro mě jsou hry za protose stresující že i po vyhrané hře se člověk pomalu bojí hrát další jak to dá zabrat a má v sobě takoví adrenalín a strach :D no jo asi jsme v tomhle moc velký stresař :D

Autor:  Zenedar [ stř 30. lis 2011 19:46:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: 6.Učíme se hrát Zergy - kapitola šestá - Základy naposle

Deimos547 píše:
saltazar píše:
Deimos547 píše:
Mě teď strašně překvapilo, že Diamondi jsou ti, co jedou macro hry, ale Master hráči jsou cheeseri allineri - prakticky 70% cheese 30% all in/macro za to Diamond naopak


To je snad jasný z logiky věci. :) V masteru jsou ti, co jsou fakt dobří a nebo noobi co umí dobře rushe a all iny. :)


No jo, ale čekal bych že prostě je to zase vyhodí dolů ty allinery, nebo že alespoň budou někde dole, ale když ti top 25 master dá 2gate tak to je trochu fail ne? Navíc to nutí ostatní jet také alliny( cheesy nebo jak to chcete nazvat).


tak 2gate pokud neni proxnut neni allin ale je normalni ze cheesuje a allinuje kazdej je potreba nejakej allin umet pak jsou zase lidi co umi jen ty alliny ale i s tim se ladder da hrat turnaje jsou pak horsi lidi te znaji a davaji si bacha ale ladder kde hrajes temer vzdycky s nekym kdo te nikdy nevidel tak muzes hrat tri alliny porad dokola a do top masteru nemusis mit treba za protosse nejaky bozsky micro

Autor:  Zenedar [ stř 30. lis 2011 19:59:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: 6.Učíme se hrát Zergy - kapitola šestá - Základy naposle

satik píše:
Hm, ja ted v ZvP zjistil, ze P muze dnesniho zerga lehce rychle zabit, hlavne teda ve vyssich ligach, kde se bezne hraji makro hry a zergove jsou zvykli, ze toss rychle expanduje.

Jelikoz vsichni zergove ted jezdej neco jako 15pool 14gas a pak az expu (kvuli cannon rushum), tak maji o neco pozdrzenou ekonomiku a toss je muze snadno zabit 4gatem, obzvlast jeste kdyz zergoj na expu postavite pylon, takze nemuze hatchery na expe zacit stavet v pulce poolu, ale musi nejdriv udelat lingy, protoze dronou ten pylon jen tak neufluse.

Nez se mu dodela pool a lingove a nez to ukouse, tak ho to na cca minutu az dve zbrzdi a pak nestihne ani na expe udelat crawlery, i kdyby ten 4gate vyscoutoval, o nejaky armade nemluve.
A hlavne z jedny hatchky se 4gate ubranit neda...

4gate s 1 gasem ubrani z hatcherky uplne v klidu si ty crawlery postavi doma a pak je tam jen presune jakmile se hatch dodela zakope je a 4gate s dvouma gasama chodi pozdejs a uz se da umassit lingama s crawlerama moc se 4gate dnesak nehraje das to fakt jen kdyz ho prekvapis neni to nic stabilniho

Autor:  satik [ stř 30. lis 2011 20:43:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: 6.Učíme se hrát Zergy - kapitola šestá - Základy naposle

Zenedar píše:
4gate s 1 gasem ubrani z hatcherky uplne v klidu si ty crawlery postavi doma a pak je tam jen presune jakmile se hatch dodela zakope je a 4gate s dvouma gasama chodi pozdejs a uz se da umassit lingama s crawlerama moc se 4gate dnesak nehraje das to fakt jen kdyz ho prekvapis neni to nic stabilniho


Akorat ze se nemuze hnout z baze, protoze mu s FF rozseknes armadu a po kouskach ji v pohode sundas.

Tady je spis hlavne problem v tom, ze vetsina tossu dneska jezdi fe nebo onegate->expand a na zergy se 4gate ted skoro vubec nejezdi, takze jsou zergove zvykli delat ze zacatku hodne dron a dost je to prekvapi.

4gate se blbe branil uz za dob, kdy se jezdila v ZvP hatch first, ted je to jeste tezsi, protoze mu takhle na expu prijdes tesne po tom, co ji dostavi.

A s jednou hatch 4gate neodrazis lingama, obzvlast pokud se tossovi podari udrzet nejaky vetsi army ball, pak efektivita lingu docela rychle klesa (jakmile mas klubko stalkeru, sentryn a kolem zealotu a nebo kdyz zerga chytis na rampe nebo kdyz dobre hodis FF).

S jednou hatch muzes za minutu mit max 9-10 larev (s perfektnima injectama) -> 14-16 lingu, zatimco toss za to muze obednat dve vlny jednotek, coz je celkem 8.
Ukaz mi, jak s 15 lingama umlatis treba 6zealotu a dva stalkery, pokud toss nebude uplny jelito :) .

A to jeste nepocitam, kdyz se P podari zabit nekolik overlordu, ktery dost zergu nekde na expe ma.

Stránka 13 z 15 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/