StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je sob 27. dub 2024 11:58:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 94 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pon 14. úno 2011 10:48:16 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: sob 07. srp 2010 21:14:31
Příspěvky: 286
Bydliště: Tábor
Ok fajn zerg ma 10 mutu. Ale kdyz si uvedomis ze muta prdlacku vydrzi a ja narocnej na gas jak cip dojde ti ze se to musi podepsat na jeho main armade proto si nechas v mainu 5 stalkeru a vyrazis z kombem zelot stalker sentry udelas proxy pylon a pushujes.
Z pohledu zerga je to pruser vsechen gas spalil na muty takze hydry nebudou roachove stoji gas taky takze roachove co utahnu a zbytek lingove. Tyto pushnes ja musim stahnout muty o kery prijdu vyhazu larvy na lingy a tebe to stalo 4 warpovaci kolecka takle se countrujou muti :)

Bavim se tu o mindgame v late game uz je to jiny kafe :D

_________________
Aklain:stfu... add to ignore list


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pon 14. úno 2011 11:07:54 
Offline
 Profil

Registrován: čtv 26. srp 2010 9:20:27
Příspěvky: 307
Sorry ale to co jsi napsal je naprosto odtržené od reality .. nevim teda jestli jsem to dobře pochopil. Ale to že necham 5 stalkerů v base a zealotama+sentry pujdu na jeho main, tak je zerg šťastnej. Naletí ke mě .. jen s minimálními ztrátami vykosí těch 5 stalkerů (stalkeři nejsou nikterak dobrý counter na mutalisky) vyseká všechny probky a ještě se stihne vrátit k sobě do base kde opět beze ztrát zniči útočící zealoty .. já tak maximálně stihnu pobít pár spine crawlerů a queenu. Tady nejde ani tak o muta harass .. ale vyloženě o zničující útok kdy není ve hře síla schopná tu tlupu mutalisků zastavit protože mi u P prostě chybí agilní účinná pozemní Anti-Air jednotka. Jasně dá se tomu předejít včasnou agresí, ale pokud Z dobře zahraje úvodní harass se speedlingama + banelingové proti zealotům jsou smrtící. Tak zase není tak snadný ho přetlačit a nenechat mu udělat mutalisky.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pon 14. úno 2011 11:54:33 
Offline
 Profil

Registrován: stř 22. zář 2010 14:32:54
Příspěvky: 124
[quote="Stealman"]Sorry ale to co jsi napsal je naprosto odtržené od reality .. nevim teda jestli jsem to dobře pochopil. Ale to že necham 5 stalkerů v base a zealotama+sentry pujdu na jeho main, tak je zerg šťastnej. Naletí ke mě .. jen s minimálními ztrátami vykosí těch 5 stalkerů (stalkeři nejsou nikterak dobrý counter na mutalisky) vyseká všechny probky a ještě se stihne vrátit k sobě do base kde opět beze ztrát zniči útočící zealoty .. já tak maximálně stihnu pobít pár spine crawlerů a queenu. Tady nejde ani tak o muta harass .. ale vyloženě o zničující útok kdy není ve hře síla schopná tu tlupu mutalisků zastavit protože mi u P prostě chybí agilní účinná pozemní Anti-Air jednotka. Jasně dá se tomu předejít včasnou agresí, ale pokud Z dobře zahraje úvodní harass se speedlingama + banelingové proti zealotům jsou smrtící. Tak zase není tak snadný ho přetlačit a nenechat mu udělat mutalisky.[/q

Vole za A) stalkre su dobrym countrom na muty, 5 stalkrov ti uplne staci, na obranu, za druhe podla toho co tu hovoris si to asi posral ked on ma tonu mutaliskov a ty 5 stalkrov a zealoty a nejaku sentru, to co ti ludia radia plati ked ste orientacne v podobnej kondicii (to jest nie ze len on ma viac dronov na maine, on ma este k tomu aj expand a navyse nebodaj vyraba jednotky, vtedy to mas holt tazke a nepomoze ti nic kym nespravi chybu) - AK mate podobne makro musi byt chvila ked ty mas viac jednotiek ako on, resp. lepsiu armadu (ak siel fast expu) vtedy to musis vyuzit ak ho nechas si spravit muty a tazit a potom chces poradit ze co proti tomu tak asi tazko - mozes posadit kanony, spravit stalkre, phoenixov, dokonca aj sentries by pomohli ak focusujes.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pon 14. úno 2011 13:08:12 
Offline
 Profil

Registrován: stř 18. srp 2010 12:05:39
Příspěvky: 304
Myslím, že celkově je ta diskuze trochu odtržena od reality. Co se týče té rady nechat pět stalkeru v bazi jako obranu pred deseti mutalisky..to je špatně, jelikož v době, kdy má zerg deset mutalisků, je už protoss na dvou bázích, což znamená, že by tam těch stalkerů musel mít deset (stíhat mutalisky z jedné mineral line do druhé není dost dobře možné, a to ani s blinkem) a pak by tedy byl jakýkoliv útok neúčinný.

Nejjednodušší způsob, jakým se s mutalisky vyporadat, kdyz vyscoutujete, že je soupeř jede, je udělat v mineral line tři cannony. je to mnohem efektivnější než tam mít tři stalkery a umožní získat dost času na přípravu pořádného counteru v případě, že zerg nic jiného než mutalisky neprodukuje. Mutalisky nejsou bojové, ale harasující jednotky(když jich není 40), takže se nemusíte bát, že vás zerg přejede, když do těch cannonů zainvestujete.

Zazněly tady rady ohledně phoenixů.. Jasně, teoreticky jsou hard counter, ale jestli se na vás žene šest mutalisků a vy nemáte postavený stargate(častý scénář), těžko zerga doženete. Kromě toho vyžadují neustálé mikro a kontrolu, tzn. nejde jako v jiném případě hodit zealoty před vaši armádu, zmáčknout G, A-move, naklikat pár F a jít na cigáro nebo makrovat. Proto bych ve většině případů raději volil blink+mass stalkery+UPGRADY, tuhle kombinaci vyuzijete mnohem lépe v případě, že zerg provede tech switch.

Někdo psal, že je důležité zerga k mutům nepustit..s tím rozhodně souhlasím, pakliže na něj budete vyvíjet tlak, nemůže si dovolit do mutalisků investovat. Využijte toho, že je zerg nazačátku hry nejslabší rasa! Já muty potkám zhruba v jedné hře z deseti, protože soupeř musí na začátku investovat do obrany a roachů, které counteruji mass stalkery, což má pěkný psychologický účinek, jelikož když soupeř vidí tolik stalkerů, muty jsou to poslední, na co pomyslí. V late game pak místo mutalisků musí vyrábět corruptory.

edit: omluvte prosím případné chyby a výpadky v diakritice, celé jsem to psal z mobilu :)


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pon 14. úno 2011 13:28:32 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: sob 07. srp 2010 21:14:31
Příspěvky: 286
Bydliště: Tábor
To uz zalezi na situaci jesti sou lepsi kanony nebo stalkeri tech stalkru tam nejni pouze 5 samozrejme dalsi 4 nebo vic warpnes ale to sem cekal ze si domyslis automaticky :roll:

Ve chvili kdy ma velkej ball mutu tak di naferovku base change :ugeek:

_________________
Aklain:stfu... add to ignore list


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pon 14. úno 2011 14:14:27 
Offline
 Profil

Registrován: stř 22. zář 2010 14:32:54
Příspěvky: 124
ondik píše:
Myslím, že celkově je ta diskuze trochu odtržena od reality. Co se týče té rady nechat pět stalkeru v bazi jako obranu pred deseti mutalisky..to je špatně, jelikož v době, kdy má zerg deset mutalisků, je už protoss na dvou bázích, což znamená, že by tam těch stalkerů musel mít deset (stíhat mutalisky z jedné mineral line do druhé není dost dobře možné, a to ani s blinkem) a pak by tedy byl jakýkoliv útok neúčinný.



Si myslim ze nikto nehovoril o 5 stalkroch proti 10 mutam, vsetci sme sa na to zhodli na tom ze netreba cumet na zerga jak tela ked massuje mutaliskov a vsetko vyriesi 5 stalkov v mineral line. pri beznych situaciach je tych mut bud malo (4-7 - prva varka, ktorov leti na haras) alebo vela, ak ich je vela, tak zerg okrem nich nic zasadne nema, alebo sme boli natolko igronanti ze sme ho nechali sa paradne rozmakrovat a to je vo vacsine pripadov v hajzlu. Tak ako ostatnych ras je rieseni pasivna obrana + zodpovedajuca jednotka (v pripade tossa su to stalkre, k tomu moze pridat nejakych phoenixov ak je to rozumne mozne)

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pon 13. čer 2011 17:57:13 
Offline
 Profil

Registrován: čtv 05. srp 2010 22:19:02
Příspěvky: 13
Mám dotaz na situaci, kdy zerg jede co nejrychleji roache (v mém případě jich bylo 6). Hraju zlatou ligu a zerg byl z platiny. Jako většinou sem proti zergovi zkoušel postavit co nejrychleji immortaly a zničit mu expu (pokud nějakou má). Jenže v tomto případě byl zerg bez expy a když zaútočil s 6 rouchema a cca 5 zerglingama, tak sem měl pouze 2 zealoty, 3 stalkery, 1 sentry a ze 2/3 hotoveho immortala. Byl sem tím útokem dost zaskočenej a ikdyž sem scoutoval, tak sem to nepředpokládal. Je třeba dobré udělat forge a canony nebo rychleji toho immortala?.. Nějak mě nic nenapadá :(


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pon 13. čer 2011 17:59:26 
Offline
 Profil

Registrován: ned 16. kvě 2010 22:05:13
Příspěvky: 1025
vysrat se na imortala a otevrit normalni 3 gate + expa....... navic s tim co si psal ho musis odrazit jak nic kdyz nejsi lachtan....

_________________
Obrázek

a uz sem lama jak svina :D :-*


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pon 13. čer 2011 18:05:40 
Offline
 Profil

Registrován: čtv 05. srp 2010 22:19:02
Příspěvky: 13
Přístě vyzkouším, dík. Jenom teď si nejsem úplně jistej. Poletoval tam overlordem, takže viděl nahoru. Nejdřív sem měl jen 1 stalkera až když zautočíl nawarpoval sem další 2. No vím, že to byla převážně moje chyba, hlavně protože sem to vůbec nečekal. To vždy když člověk prohraje a podívá se na replay, tak ho napada tolik věcí co mohl udělat líp aby vyhrál. :)


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pon 13. čer 2011 18:10:35 
Offline
 Profil

Registrován: ned 16. kvě 2010 22:05:13
Příspěvky: 1025
tak hlavne tohle musis poznat uz ze scoutovaci proby ;) jestli ne tak se nauc nejprve tohle.. a az pak pros o rady :)

_________________
Obrázek

a uz sem lama jak svina :D :-*


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 94 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz