StarCraftCZ.com https://forum.starcraftcz.com:443/ |
|
PvT - strategie, buildy, countre https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=31&t=569 |
Stránka 1 z 15 |
Autor: | klayman [ ned 12. zář 2010 17:33:11 ] |
Předmět příspěvku: | PvT - strategie, buildy, countre |
Tieto thready zalozim, aby bolo zretelne jasne pre ktorych ludi je urceny a aby sa predislo diskutovaniu o tom, co je imba a OP a co nie je. Bolo by dobre zalozit jeden thread pre kazdu kombinaciu, aby v napr v threade PvT z pohladu P chodili hlavne protossi a radili si medzi sebou, pripadne nejaky terran, ktory im povie s cim ma problem v tomto matchupe a teda poradi protossom. Takze: Thread, kde mozete diskutovat o strategiach Protoss vs Terran, z pohladu protossa. Poprosil by som, aby ste zanechali nejaku formu tychto threadov. Zretelne davali nadpisy buildov, aby bolo jasne o ktorom hovorite, davali konkretne dotazy na ktore sa da odpovedat (nie: "co mam spravit ked nevyjde push"), a podobne ... Aby to nebolo hned prazdne, tak, kedze hram protossa, sem nieco kratke napisem. Su to buildy ako ich hravam ja. Profesionalne sa mozno hraju inak a mozno mi prave niekto poradi, co sa da vylepsit . Cakam, ze sa tu aj ja naucim nejaky novy build, ktory nepoznam. Charge push Zaklada sa na pomerne skorom utoku v podobe vacsieho poctu zealotov s charge upgradom, doplnenych hlavne stalkermi, alebo hlavne sentry. Build je efektivny hlavne v pripade, ze terran sa newallne. To znamena, ze zealoti mozu lahko vbehnut do zakladne a obklucit jeho armadu. Ak ma terran wall, treba sa snazit chytit jeho armadu v co najotvorenejsich priestoroch, aby sa zealoti s chargom mohli postavit co najviac okolo nich. Sentry maju napomoct tomu, aby jeho armada (vacsinou MM) nemohla so stimpakom kitovat (to znamena hit and run) zealotov. Ak isiel terran tech na tanky, je treba ho znicit skor ako ma tych tankov viac ako 1-2. Tech na tanky totiz znamena mensi pocet MM, takze vyhoda pre vas na zaciatku. Pri tomto builde treba davat pozor na cloak banshee utok. Preto treba postavit minimalne forge a aspon jeden kanon, alebo robo facility a observera a uistit sa, ze ziadne banshee nepridu. Blink push Podobny build ako charge push, akurat nerobite v podstate ziadnych zealotov, ale cisto stalkerov. Tento build najviac potresta techujuceho terrana, ktori sa wallne s bunkrom do zakladne a techuje bud tanky, alebo banshee, alebo nieco viac hightech. Pri utoku ak vidite, ze za wallom nie je velka armada (alebo hlavne ak vidite bunker). Staci preblinknut cez wall a utekat zabijat scv. Stalkeri su rychli a kym sa jednotky z wallu dostanu k mineral lajne, stihnete ich dost pobit. Ak vidite, ze je to zle staci utiect a blinknut von zo zakladne pricom neustale doplnate stalkerov proxy pylonom. Ak terran netechuje a massuje MM, tak to takymto pushom urcite neprebijete a v tom pripade treba bit menej agresivny a zacat do armady doplnat zealotov a mysliet na to, co dalej. Tech, alebo expand, alebo nieco ine. Branenie Mass marines Toto poznate tak, ze este predtym, ako vam terran zabije scoutovaciu probu, da stavat druhy barrack. Vtedy ide urcite mass marines so stitom. Pripadne sa to da predpokladat aj ked nepostavi gas, to ale nemusi byt take iste. V tomto pripade sa mi osvedcil fast tech na collosa so zealotmi. Kludne mozete dat stavat robo facility este pred druhou gatov. Super pravdepodobne nezautoci predtym, ako si vyskuma stit a stimpack. Tym padom pri jeho prvom utoku by ste uz mali mat jedneho collosa (bez upgradu) a ak nie, tak na marines neutocte dokym collos nevyjde. Kludne nechajte padnut jeden-dva pylony ale zealotov usetrite. Akonahle vyjde collos terran nema s marines sancu. Potom mozete ist rovno protiutok a vyhrat by uz nemalo byt moc tazke. Zatial staci toto. Neskor mozno napisem viac, alebo to moze dopisat niekto iny. Popisujem tie buildy len strucne. Doplnit sa to uz da konkretnymi dotazmi ostatnych. 2xExpand + mass Gate units Fast Voidray ... Tak isto ak niekto mate dobre videa, replaye, komentovane zapasy nejakych peknych netradicnych, ale aj klasickych buildov, tak sem nahadzte odkazy. Pripadne linky na zaujimave hry z aktualneho GSL a podobne.. |
Autor: | Pralev [ ned 12. zář 2010 17:51:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PvT - strategie, buildy, countre |
K tomu bránění mass marines: Velmi doporučuju udělat v první řadě 1-2 Sentry hned, jak vidíte, že jede Barracksy bez plynu. Pokud Terran není lama a scoutuje (musí sice při téhle taktice používat intenzivně MULEs, ale i tak může scoutovat SCV anebo prostě jeden scan obětuje), zaútočí i bez stimu nebo štítů předtím, než uděláte toho Colossa. Force fieldy v takovém případě stačí na blokování rampy, než se ten chronoboostovanej první Colossus udělá, pak už to jde celkem dobře dát s trochou mikra - hlavně za každou cenu bránit tu rampu nebo jakejkoli jinej úzkej vchod a hlídat si toho Colossa (a dělat dalšího), ve chvíli převahy jít okamžitě na Terrana. |
Autor: | ondik [ ned 12. zář 2010 18:04:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PvT - strategie, buildy, countre |
pěkné, jen si nejsem jist, jestli do při úrovni některých místních diskutujících vydrží dovolím si sem hodit BO z druhého topicu PvT FE (aka rychlá expanze), hlavním zdrojem Day9 + mé úpravy proč: protoss s jednou základnou proti terranovi s jednou základnou nemá šanci, a to ze 2 důvodů: 1) Základní jednotky terrana (marine, marauder) jsou cost-efektivnější než jednotky protosse (sentry, stalker zealot). 2) Mules. Málokdo si to uvědomuje, ale muly jsou tím hlavním důvodem, proč je (nejen) 1 base terran tak silný. Zkuste se podívat na replaye nějakých dobrých terranů využívajících muly a zkontrolujte income tab. Myslím, že budete velmi překvapeni jak: 9 pylon, 12 gateway (+ scout), 13-14 gas. Jakmile je dostavena gateway, začněte cyber core, jakmile to půjde, začněte stavět prvního zealota. Při tom pořád stavíte proby. Důležitá věc: nestavte druhý gas! Když je cyber core dostaveno, začněte stavět stalkera a techujte warp gate (tady jsou dvě možnosti s chrono boostem, buď budete chrono boostovat zealota + stalkera a budete s nimi agresivní, nebo chrono použijete na cyber core. Závisí to na scoutování a vašem stylu, jestli ale má terran wall, agrese je asi zbytečná). V okamžiku, kdy po tomhle nastřádáte 400 minerálů, postavte expanzi. Hned po postavení expanze nastřádejte na druhého stalkera, můžete použít chrono. Následně postavte další 3 gatewaye. Pořád zůstáváte na 1 plynu! follow up: základem této strategie je v brzké fázi mass T1 army složená ze stalkerů a zealotů. Ve většině případů je optimální poměr 3 stalkeři : 2 zealoti. Jakmile přiměřeně roztěžíte druhou bázi, přidejte další 2 gatewaye, gas, robo na observera a twilight council na upgrade rychlosti pro zealoty, co nejdřív pak další 2 gatewaye. Nepřetržitě vyrábějte jednotky, připravte se na třetí expanzi a když to bude možné, templar archives, což znamená začít těžit i ze zbývajících 2 gasů. Po uvedení třetí expanze do chodu byste měli mít dostatečně velký income na produkci z 12 gatewayí + upgradování. Jestli jste v téhle fázi pořád na živu, můžete vést s terranem vyrovnaný boj. problémy: hlavním je pozdní stavba observera, což znamená nedostatek informací o činnosti terrana a nemožnost obrany proti cloaked banshee rushi. Základem úspěchu je dobrý scouting a čtení hry (proto je tahle strategie určena spíše pro plat/diamond, jelikož v nižších ligách jsou poměrně rozšířeny všelijaké alliny, které jdou bránit docela složitě). Staví tech lab a maraudery? Super, pak se o banshee nemusíte starat. Staví reaktor a mass mariňáky? Možná přijde tří baracksový MM rush, takže bude třeba přestat stavět proby a rychle postavit 2., 3., 4. gateway. Nestaví nic? Pak místo 4. gatewaye postavit robo, v případě že jde o cloaked banshee by observer měl dorazit předtím, než stačí terran udělat moc velké škody. A jestli se přece jen chystá na nějaký MM rush, je možno postavit pár immortalů. závěr: strategie, jak jsem ji načtrl, je obecná a záleží hlavně na tom, co bude dělat váš soupeř. Já jsem proti terranovi hrál s FE asi patnáctkrát. Zhruba v polovině her se terran rozhodl pro nějaký brzký útok (z toho jsem asi 2x-3x rychle prohrál, zbytek vyhrál), v druhé polovině zvolil taky expanzi. Jestliže terran expanduje, vy okamžitě musíte expandovat podruhé a budete pak ve výhodě, jak s ní naložíte, je na vás. Když se terran zakempí na 2 bázích se siege tanky, neútočte, jen dál expandujte, upgradujte a znemožněte mu expandovat potřetí. Už jsem prohrál bezpočet her způsobem, kdy jsem měl 180 vs 140 supply výhodu, chtěl hru ukončit a po 10 sekundách jsem za stavu 90 vs 130 psal gg. |
Autor: | Popoill [ ned 12. zář 2010 18:45:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PvT - strategie, buildy, countre |
Velice pěkná strategie taky je možnost z mých zkušeností jít co nejdříve na Void ray Rush tady je příklad: Pokud máte toto: ( 9 pylon, 12 gateway (+ scout), 13-14 gas. Jakmile je dostavena gateway, začněte cyber core, jakmile to půjde, začněte stavět prvního zealota. Při tom pořád stavíte proby. Důležitá věc: nestavte druhý gas! Když je cyber core dostaveno, začněte stavět stalkera a techujte warp gate (tady jsou dvě možnosti s chrono boostem, buď budete chrono boostovat zealota + stalkera a budete s nimi agresivní, nebo chrono použijete na cyber core. Závisí to na scoutování a vašem stylu, jestli ale má terran wall, agrese je asi zbytečná). V okamžiku, kdy po tomhle nastřádáte 400 minerálů, postavte expanzi. Hned po postavení expanze nastřádejte na druhého stalkera, můžete použít chrono. Následně postavte další 3 gatewaye. Pořád zůstáváte na 1 plynu! ) Je možné přejít na 2 Stargate které by jste měli stavět na ráz mezitím si postavte také druhý Assimilátor na začínající základně. Po postavení Stargate postavte 2-3 Phoenixe a pote šetřete na Void ray. Pozor je důležité budovat také armádu na zemi a protože by to stálo mnoho na ubránění, snažte se proto co nejvíce ochránit základnu pomocí Věží a Stalkery + - nějací zealoti. Je to sice zdlouhavé ale účinné. Jakmile máte našetřeno 500 krystalů a 300 plynu začněte stavět Void ray aspoň 6-8 Void ray Pokud by na vás zaútočil mezitím protivník zrušte stavbu void ray a stavte obranu. Pokud by se vám podařilo postavit 8 void ray j na čase zautočit se vším a to důmyslnou strategii. 4 void ray zezadu z prava, 4 ze zadu z leva (útočte na SCV pak na budovy) a také. Zbytek by měl jít první a to ze předu či ze stran, zaleží na druhu mapy. Pokud je ale protihráč chytrý může vás dostat vikingi a to už jste na mizině. (Používejte v nižších Ligách). |
Autor: | Stealman [ čtv 16. zář 2010 9:10:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PvT - strategie, buildy, countre |
Tady bych si dovolil svůj skromný názor .. co se týče Void Rayů a výše zmíněné taktiky 4 z jedné strany a 4 z druhé strany na SCVčka, tak to je ta největší blbost podle mě co se dá s void rayema udělat. První target pro Voidy musí, prostě musí opravdu jo .. být budovy ! Protože na nich se void nabije, na scvčkách se nenabijí. Nabití trvá chvíli voidi potom zabíjí 2x rychleji light jednotky a téměř 3x rychleji armored. Osobně nechám nabijet voidy na budově i když jsou už pod palbou .. lepší 6 nabitých voidů, než 8 nenabitých. |
Autor: | Blondyr [ úte 21. zář 2010 17:10:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PvT - strategie, buildy, countre |
Ahoj. Zajímá mne jaká jednotka je counter pro maraudera? ( popř. s conclusive shot ) Void ray je nákladný na výzkum a immortalové... ty jsou drahý o to víc. |
Autor: | WhiteCroW [ úte 21. zář 2010 17:27:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PvT - strategie, buildy, countre |
Blondyr píše: Ahoj. Zajímá mne jaká jednotka je counter pro maraudera? ( popř. s conclusive shot ) Void ray je nákladný na výzkum a immortalové... ty jsou drahý o to víc. Void hlavne je sestreleny s marinakama takze jako counter bych uplne vyloucil,aspon pro me jedine co muzes udelat je sentry za maraudery hodit block at nemuzou utect a nabehnout zaelotama a odstrelovat sentry a stalkerama z dalky. Pak jak jsi uvedl immortal je na ne v prvni fazi hry nejpouzitelnejsi,dale pak colosove a pak stormy,protoze musi uhybat a mezi tim muzes jeho jednotky zranovat,ale to uz jsme nekde jinde,kdyz je ma Teran na zacatku hry ze? ale kdyz to reknu jednoduse na maraudery se stimpackem a coclusive shels neni nic |
Autor: | ondik [ úte 21. zář 2010 17:39:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PvT - strategie, buildy, countre |
úplně na začátku hry jsou na maraudery nejvhodnější zealoti, protože mají status "light", tedy maraudeři dělají jen poloviční damage (10). Stalkeři mají status "armored", takže maraudeři působí 10+10 damage, nadruhou stranu mají stalkeři taky bonusoý attack na "armored" jednotky (maraudeři jsou armored), tedy nejlepší je kombinace zealotů jako štítů pro stalkery. Jestli ale terran používá alespoň trochu micro a -což je pravděpodobnější- má stim + concussive shells + mariňáky, moc toho s touhle kombinací nenaděláš (může pomoci upgrade zealotů). Pak je třeba immortaly (hodně marauderů) nebo collosuse (víc mariňáků) nebo HT. |
Autor: | GoRum [ úte 21. zář 2010 19:01:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PvT - strategie, buildy, countre |
Na MMM obecne plati nejvic gateway jednotky s HT, pri pouzivani psi stormu nema terran sanci se se svoji army zastavit a zacit strilet, je nucen stale uhybat stormam(ci stormum, buh vi jak se to sklonuje) a nemuze strilet, zatimco protosska army postupne kraji mmm na nudlicky. Navic pritomnost HT na bojisti odradi terrana od pouzivani thoru a battlecruiseru. Kdyz se podivas na videa svetovejch hracu za tosse tak je to presne videt jak nenechaj terranskou army zastavit. Casto je vhodne toto slozeni jednotek za tose doplnit o par imortalu kdyz by terran zkusil tanky. |
Autor: | Blondyr [ úte 21. zář 2010 21:02:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PvT - strategie, buildy, countre |
Ze záčátku kombinuje mariňáky s maraudery. Jakmile uvidí spustu zealotů, tak začne stavět jen maraudery s conclusive shot:) Pak přijde HT a snad to dál nemusím řešit:) Resp. podle mě je collosus spíš jen na některé mapy. |
Stránka 1 z 15 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |