StarCraftCZ.com
https://forum.starcraftcz.com:443/

middle rush by protos
https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=31&t=416
Stránka 1 z 2

Autor:  wardoom [ ned 08. srp 2010 11:37:19 ]
Předmět příspěvku:  middle rush by protos

Tak to mi reknete jak se clovek muze branit tady proti tomu http://uloz.to/5510245/2xdemenceprotsu.sc2replay

Vsimete si jak rychle a kolik jednotek mel.Ja mel smulu ze ho muj skaut nezachytil,nevedel sem co stavet v zakladne nic nemel,sel sem tech ale i kdybych neplanoval tech a jel rychli mariny tak bych se neubranil,nelibi se mi ze zakladni jednotka tossu ma 150hp (50regenerujcich,stit) a stim boostem z nexusu jich maj nazacatku hned jak hovado. sem v gold divizi nejsem zadnej 300APM profik ale stejne bych chtel videt jak se tomu nekdo ubrani.

Autor:  CrazyboyCZE [ ned 08. srp 2010 11:51:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: middle rush by protos

tak jsem zkouknul replay a mezi nama co cekas??? :-) PP vs ZT a popis hry dva P udelaji 4 gateway na prostredku mapy a urychluji vyrobu zaelotu. Zakladni chyba vy jste o tom do doby nez zacli utocit ani nemeli sajnu,za prve tvuj scout obihal vsechny budovy uprostred a ani tvoje scv nenaslo base i kdyz jsi u nich byl a to by pak trklo kazdeho kdyz uvidis ze mel base prazdnou ze staveji nekde u vas,ale vy jste to vedet nemohli,zerg osral poslani observru a tvuj scouting 1scvckem neukazal nic,takze jste nic nevedeli a oni meli armadu zaelotu a tvuj marauder a 1 marinak toho moc nevymysli a zerg par zerlingu kdyz uz bylo pozde,proste selhal vam scounting a proto jste prohrali

Autor:  Suke [ ned 08. srp 2010 12:37:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: middle rush by protos

by me zajimalo jak se da proti tomu ubranit, ikdyz sem je hned ze zacatku objevil tak nas stejne dostali at uz kombinace zealots + reapers nebo jen zealoty...

Autor:  klayman [ ned 08. srp 2010 12:44:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: middle rush by protos

Nechapem preco nadavas na protossov, ked ste si tu hru jednoznacne prehrali sami. Aj dual proxy zealot rush sa da lahko ubranit s trochou micra. Najprv ale o nom treba vediet. To ze tvoje scv nevidelo tie budovy na zaciatku nie je smola, tie budovy proste vacsinou byvaju skryte tak, aby ich scout nenasiel. Teraz sice skryte nijak extra neboli, vacsinou ale su. S tym, ze ich scout neobjavi treba ratat a nie povedat, ze to bola smola.
Ocividne aj sam musis usidit ze vam to prehral scouting scvcka. Keby si tu base normalne scoutol, tak vidis, ze idu proxy a ze tak do 30-60 sekund pride attack a podla toho sa zachovat. To, ze ides tech nevadi. Keby si tym scvckom scoutol base, tak zerg mohol okamzite hodit roach warren a ty zacat massovat marauderov. Uz prvy roachovia/marauderi by tym zealotom narobili skody. To ze ti daju par dronov/scvcok nevadi, kedze idu allin attack bez techu. Staci ubranit prvy utok zealotov a uz ste vyhrali.
Proste ste si tu hru prehrali sami.

Kazdopadne vzdy ked hras proti dual protoss, tak automaticky treba ratat s moznostou proxy a poslat scouta kludne skor.

Autor:  klayman [ ned 08. srp 2010 12:56:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: middle rush by protos

Suke píše:
by me zajimalo jak se da proti tomu ubranit, ikdyz sem je hned ze zacatku objevil tak nas stejne dostali at uz kombinace zealots + reapers nebo jen zealoty...


Proxy rush automaticky znamena ekonomicku vyhodu pre vas. Proxy zealots+reapers je podla mna asi najhorsie branitelny rush. Treba ale povedat s akou rasou/kombinaciou ich chces branit.
Pri zealots+reapers je tych reaperov malo (2-3) a prioritou je ich zabit. Ak ste dual protoss tak jeden musi ist stalkerov druhy 2gate zealots.
Po scoutnuti toho, ze idu proxy, nebude mat utociaci protoss nikdy viac zealotov ako braniaci protoss, ktory ide ako odpoved 2 gaty. Potom staci mat aspon jedneho stalkera, ktory pobije reaperov. Pripadne zobrat 5-6 workerov do utoku. To ze ich zabiju nevadi, pretoze ste na tom ekonomicky stale lepsie. Zerg zase narobi lings a snazi sa zabit reaperov (obzvlast ak su na creepe). Ked padnu reaperi, tak uz nemaju sancu. Terranovi stacia na reaperov marines a ti sa daju massovat hned. Staci spravit druhy barrack a je to.

Nie je to az tak tazke ubranit. Problem je, ze ked braniaci tim strati par workerov, tak si mysli, ze uz prehrali a ani sa dalej nesnazi. Treba si uvedomi, ze oni su na tom rovnako, pripadne este daleko horsie.

Autor:  GoodWill [ pon 09. srp 2010 8:09:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: middle rush by protos

Proxy rush neznamena az tak velku ekonomicku vyhodu. Protoss stavia to iste co by staval keby mal zakladnu doma, akurat ju vysunul, takze ma zealotov blizsie a usetri cas na ich presune.

Ako sa branit? Tak ako proti akemukolvek inemu rushu. Ak masi kvantum jednotiek super, musis robit to iste aby si sa ubranil. Ak vidis u protosa prazdnu zakladnu, treba IHNED zobrat dalsie scv a skontrolovat ci nestavia priamo v tvojej zakladni. To je hned ako prve. Scout scv medzi tym musi hladat kde stavaju. A cely cas musis kotit tolko jednotiek kolko sa len da (primarne maraudrov). Bez prestavky, protos bude totiz zealotov posielat nadalej, takze nestaci ustat prvu vlnu, ale treba ustat ja neustaly napor dalsich jednotiek. Ak hras za terrana a mas bloknuty vchod, rovno zober par scv na opravu, nech sa nestane ze nestihnu dojst. Ako som v uvode pisal, protoss nema vleku ekonomicku nevyhodu, ale jeho nevyhoda je v obrane. Ziadnu nema. Taktika ako vyhrat je protiutok. A to bud malym utokom na nezabezpecenu zakladnu a znicit mu probky, alebo (ak sa podari jeho utok nielen ustat ale ja pretlacit) rychly utok na pylony ktore mu drzia v chode gatewaye uprostred mapy. Nicenim GW nesmies stracat cas. Akonahle ich vypnes, treba ist rovno do jeho zakladne a zrusit mu ekonomiku.

Autor:  wardoom [ pon 09. srp 2010 10:26:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: middle rush by protos

GoodWill píše:
Proxy rush neznamena az tak velku ekonomicku vyhodu. Protoss stavia to iste co by staval keby mal zakladnu doma, akurat ju vysunul, takze ma zealotov blizsie a usetri cas na ich presune.

Ako sa branit? Tak ako proti akemukolvek inemu rushu. Ak masi kvantum jednotiek super, musis robit to iste aby si sa ubranil. Ak vidis u protosa prazdnu zakladnu, treba IHNED zobrat dalsie scv a skontrolovat ci nestavia priamo v tvojej zakladni. To je hned ako prve. Scout scv medzi tym musi hladat kde stavaju. A cely cas musis kotit tolko jednotiek kolko sa len da (primarne maraudrov). Bez prestavky, protos bude totiz zealotov posielat nadalej, takze nestaci ustat prvu vlnu, ale treba ustat ja neustaly napor dalsich jednotiek. Ak hras za terrana a mas bloknuty vchod, rovno zober par scv na opravu, nech sa nestane ze nestihnu dojst. Ako som v uvode pisal, protoss nema vleku ekonomicku nevyhodu, ale jeho nevyhoda je v obrane. Ziadnu nema. Taktika ako vyhrat je protiutok. A to bud malym utokom na nezabezpecenu zakladnu a znicit mu probky, alebo (ak sa podari jeho utok nielen ustat ale ja pretlacit) rychly utok na pylony ktore mu drzia v chode gatewaye uprostred mapy. Nicenim GW nesmies stracat cas. Akonahle ich vypnes, treba ist rovno do jeho zakladne a zrusit mu ekonomiku.


To je sice hezky,mas jiste pravdu v 1v1 bych si to umel predstavit ale tady sel na zerga kterej mel skoro max pocet zerglingu co moch v danou chvili vlastnit,pouzil micro a stejne je nezabil ja sem byl mozna tuhle hru pomalejsi ale nepomoch mu ani muj marauder z marinakem,myslim ze i kdybych mel o 3 maraudery vic ze by to nesundali. Proti utok nepripadal v uvahu nebylo scim a cekat tak 3min na armadu,kdybychom nahodou prezili tak prave na tom stredu uz bude mit aspon 5 kanonu... je to proste mazec

Autor:  GoodWill [ pon 09. srp 2010 10:37:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: middle rush by protos

Ah jasne, zerg sa zerglingami proste neubrani. Je to casta chby zergov, ze si myslia ze to uhraju rushom, alebo rychlym expandom. Zerg sa musi proti protossovi branit ;) Utocna hra v zaciatku zaberie len proti slabym protoss hracom. Ako sa branit? Spine crawler. 2-3 na obranu droniek a je vymalovane. Spolu s nimi zerglingovia utok ustoja.

Dalsia vec je, ze v 2v2 ide prvy utok vzdy 2 na jednoho. A ak je jeden z dvojice terran, tak je jasne ze utok pojde na tvojho spoluhraca (lebo terrani sa obycajne zabednia). To ze budu utocit na neho muselo byt jasne uz loading screenu. Mal si byt pripraveny ho branit (hoc aj za cenu risknut oslabenie vlastnej obrany). Ak si mal len 1 marauder + 1 marinak, tak to je velmi slabe.

Autor:  Yarin [ pon 09. srp 2010 10:40:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: middle rush by protos

zerga jsem nesledoval, neumim ho hrát tak nebudu komentovat.

chyba č.1) scout. Přehled o bitevním poli Vám může dát výhodu.
chyba č.2) Terran se soustředil primárně na zablokování základny. Proti Tossovi je to sice dobrá věc, ale snažit se křečovitě zablokovat takhle velkej choke na úkor ostatních budov a jednotek taky moc nepomohl.

závěrem. Kdyby jste je viděli včas mohl si massnout maraudery a přehoupnout se na siege tanky, zatímco zerg mohl dělat co zergové běžně dělají, takhle na začátku hry buď speedlingy nebo roache. Sice je těžký se tomuhle ubránit, ale rozhodně to není nemožný. Poučte se z toho do další hry ;)

Autor:  Moor8 [ úte 10. srp 2010 11:52:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: middle rush by protos

Ahoj, všiml jsem si kolik pylonů tam u sebe stavěl. Ony nějak pomáhají rychlosti produkci jednotek? Děkuji a prosím nekamenujte začátečníka za hloupou otázku :)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/