StarCraftCZ.com https://forum.starcraftcz.com:443/ |
|
blink blink blink https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=31&t=198 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Khenyk [ ned 11. dub 2010 23:33:44 ] |
Předmět příspěvku: | blink blink blink |
Zajímavá práce se Stalkerama http://www.youtube.com/watch?v=pETcAm82vXU#t=5m5s |
Autor: | klayman [ ned 11. dub 2010 23:36:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: blink blink blink |
Tieto veci mi v sc2, ako hracovi warcraftu, chybaju :D Prilis vela macra a malo micra :) |
Autor: | Khenyk [ pon 12. dub 2010 18:38:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: blink blink blink |
já myslím, že je v SC2 hodně příležitostí k mikrování, akorát to "nikdo" moc zatim neumi ![]() ![]() takovej ragequit by IdrA :p |
Autor: | klayman [ pon 12. dub 2010 18:49:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: blink blink blink |
Tak v sc2 je prilezitosti k microvaniu vyrazne menej. Uz len z dovodu, ze jednotky su vacsinou o dost mensie, maju menej zivota a su vacsinou vo vacsom pocte, v porovnani s wc3. Samozrejme neratam velke jednotky typu collosus a podobne. S nimi sa micruje super ![]() Ked uz micro, tak pomerne odlisne od wc3, vo forme ovladania typov jednotiek a nie jednotlive jednotky. Kazdopadne sa nestazujem a nevravim, ze vo wc3 bolo vsetko lepsie. Su to uplne ine hry, ktore sa moc porovnavat nedaju. Len hovorim, ze mi to trochu chyba ![]() |
Autor: | Skylleer [ čtv 15. dub 2010 0:57:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: blink blink blink |
Dovolém si nesouhlasit. Myslím že mikro by se dalo dost přirovnat k age of empires (teda na lepší urovni hraní ne jen fo fun..) nevím jak vy ale já se teda dost potím při mikru typu hit n run s tím že ty poškozený chcete mít řekneme nejdále od souperovejch jednotek. kdyz nabehnete mezi "vidlaky" (opet ejdzovskej vyraz ![]() rychle naklikat partu yamato gunu do corrupteru a podobne , diky jednotlivejm abilitam se da rict ze toho mikra je tam habadej a hodne casto to rozhoduje bitvy. Prave si myslim ze ten kdo mikruje ownuje hrace kterej pouziva pouze presun attackem do souperovi baze. uz jen to vybirat jednotky ktery strilet prvni protoze jsou nejnebezopecnejsi a pritom kvuli tomu nechcipnout (kdyz honite colosa co je vzadu a seka vas pritom hromada zealotu xD. no kazdopadne jak jsem psal tak s tebou musim nesouhlasit. stoprocentne prevlada ale micro nad macrem uz jenom kvuli cene jednotek.. ja treba naucen prave z age of empires sem stim mel ze zacatku dost starosti, co je prednejsi nechat 2 villy (SCV a pod.) chvili "idlovat" v zakladne a misto toho zachranit o jednu banshee vic (diky mikru stahnuti te nejposkozenejsi napr.) nebo je poslat delat neco uzitecnyho stim ze mi zarve o jednu lodicku vic. Prave tim ze jednotka tady ma takovou cenu , rekneme od tier 2, se spise vyplati zachranit tu jednotku a pak ji opravit/vylecit/doplnit stity.. ve srovnani stim co dva delnici mezi tim natezej. v AOC to bylo presne opacne jednotka byla celkem lacina a nemela v malem poctu takovej vliv na vyvoj hry jako tady , tam mohlo pochcipat 30 koni ktery byly za dve minuty obnoveny, tady to ma naopak fatalni dusledek nekdy na vyvoj hry , clovek cumi do zakladny a pak kouka ze zdanlive bezpecne poslanou letku cestou sesekala jeste vetsi letka xD |
Autor: | klayman [ pát 16. dub 2010 14:07:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: blink blink blink |
No, takmer vsetko, co si povedal je sice pravda, lenze to vobec neoponuje tomu, co som hovoril ja :) Ty vlastne hovoris ze v AOE je rovnake/podobne/porovnatelne micro ako v starcrafte. To je asi pravda, kedze som AOE multiplayer nikdy nehraval, tak neviem. Ja ale hovorim, ze starcraft ma menej micra ako warcraft3, z dovodov, ktore som pisal vyssie. Pri hit&run micre sa sice potim aj ja, ale to bolo vo wc3 na dennom poriadku v kazdej hre. Kedze kazda jednotka mala obrovsku cenu, pretoze zabitie jednotky znamenalo stratu penazi a hlavne expy superovemu herovi (strata grunta na zaciatku mohla bez problemov prehrat hru). Ty hovoris, ze v SC ma jednotliva jednotka vacsiu cenu ako v AOE, ja hovorim, ze vo WC3 mala este vacsiu cenu ako v SC :). To ze ability rozhoduju boje je samozrejme. To bolo ale samozrejme aj vo wc3, kde ich bolo okrem toho este ovela viac ako tu :). Ja teda, este raz, nehovorim ze v starcrafte nie je micro. Iba, ze je ho menej ako vo wc3 a ze je v inej podobe (neovladaju sa jednotlive jednotky, ale skor skupiny jednotiek, teda 10zealotov = jedna jednotka). Este tvrdis, ze "stoprocentne prevlada ale micro nad macrem". Ja si nedovolim tvrdit, ci je v hre viac macra alebo micra. Myslim, ze zamer je, aby to bolo pol na pol. Ja som vsak hovoril, ze na moje pomery tu je vela macra a malo micra. Ked to opat porovnam s wc3, tam bolo macra este menej. Tam sa bez problemov obislo 50% hier vobec bez expandu. Tu je minimalne jeden expand v podstate povinnost v pripade zergov to je 1+. Tak isto boli zavedene macro prvky typu chrono boost/queen/mule. Vo wc3 bolo treba rozbehnut ekonomiku a potom sa uz moc o zakladnu nestarat (okrem stavania budov samozrejme, ktorych ma btw plne vystavana zakladna ovela menej ako tu - vacsinou 2-3 production budovy). Jedine bolo treba strazit workerov hlavne pred air utokmi a potom sa uz len zamyslat nad expandom. Ground attacky na workerov typu lings/helions vo wc3 takmer neboli. To bolo v podstate cele macro vo WC3. Kazdopadne som sa neprisiel hadat. SC2 a WC3 su rozdielne hry a je ich tazko porovnavat. Akurat mi to video so stalkermi pripomenulo, ze taketo veci su v sc skor vynimkou, pricom vo wc3 boli beznou sucastou hry. A teda som napisal, ze mi chybaju :) tot vse |
Autor: | Skylleer [ pon 19. dub 2010 0:00:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: blink blink blink |
Ok rekl sem to spatne jen nesouhlasim s tvym nazorem ohledne malo, to ze to srovnavas s jinou hrou to mas pravdu sem prehledl ten war3 ale kazdopadne ve warcraftu si mel jednu skupinu jednotek a tim to haslo, nejakejch 10+ jednotek tady jich ovladas treba padesat a jestli ty posles jak rikam deset zealotu s attackem nekam a tim to hasne je jasne ze je pocitac jako jednu jednotku. ALe ja treba tema zealotama pohybu jednim po druhym tj abys mnimalizoval ztraty a to je prave to mikro. jednotka jestli byla drazsi to asi ano kdyz ti mohlo tezit max 6 nebo kolik delniku z dolu takova obdoba gasu stim ze si prohodily role gas/gold a mineraly/trees. V tomhle se asi neshodnem jediny vcem souhlasim jsou ty ability a hrdinove ty tam otevirali dalsi moznosti. |
Autor: | Zhul [ pon 19. dub 2010 19:43:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: blink blink blink |
To, že mikro převládá nad makrem je teda pěkná blbost. Zvlášt v SC2, kde mě přijde, že je absolutní absence mikra. Když se podívám jak se každá hra skládá jen z namasování jednotek do velkýho ballu a pak poslání na nepřítele a použití pár shopností u kouzlících jednotek. Dost tu chyběj takový ty faktory jako byly v BW. Rozmisťování tanků, minování, lurkeři, swarmy, muta mikro, dropy reaverů atd... Samozřejmě i v BW bylo makro důležitější, ale byly tam mnohem divácky atraktivnější situace. Nebylo to jen o tom udělat správnej mix jednotek a poslat je attack-movem. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |