StarCraftCZ.com
https://forum.starcraftcz.com:443/

Protoss expanzia
https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=31&t=1265
Stránka 3 z 4

Autor:  Pride [ pon 21. bře 2011 22:43:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protoss expanzia

ondik píše:
o definici cheesu tady můžeme přemítat dlouhé hodiny :) faktem ale zůstává to, co jsem napsal. Zvlášť patrné to bylo v prvních sezónách GSL, kde se hrálo jen s mapami blizzardu, teď se situace trochu zlepšuje (když terranovi trvá dvakrát déle dostat se k soupeřově bázi, jakýkoliv rush je samozřejmě mnohem méně účinný).

Jo stim souhlas, co se zaclo vic hrat na GSL mapach, tak uz se na ty hry casto da i koukat^^

Autor:  Skylleer [ úte 22. bře 2011 2:53:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protoss expanzia

Tak tady by se sluselo definovat pojmy jako je all-in, chees push apod. Pro nekoho muze urcite strategie vypadat jako all in a pro nekoho jako push a podobne.
Osobne ojmem all - in definuju situace kdy proste vsadim na jednu kartu teda poslu vsechno a nepredpokladam dalsi vyvoj hry potom co danej all-in nevyjde tj poslat marinaky s vetsinou scvaku nebo vsema a podobne. Tim ze kazdou sekundu kazdym pohybem hrace , kazdym rozhodnutim vznika vyhoda pro jednoho ci druhyho hrace nemuzes automaticky nazvat neco all -inem protoze se to muze kdykoliv obratit. Ve hre jsou 3 veliciny na kterejch se zaklada vyhoda ci nevyhoda hrace
Ekonomika, Map control a Army value (nikoliv amry size - protoze ten je pro kazdou rasu rozdilny). A hrac muze mit vyhodu v jedny nebo ve vsech velicinach. tim ze posles all in mas v danou chvili vyhodu armady + map controlu coz jsou dve veci naraz a kdyz toho dobre vyuzijes muzes vyhrat to sami plati opacne a pak zalezi na danym stylu hrani nekdo preferuje marko hry a vitezstvi na pocet surovin ikdyz utopi treba dvakrat takovy mnozstvi mineralu. Nekdo zase dava prednost efektivnimu vyuziti mensiho mnozstvi armady a nemuzes zavrhnout jeden nebo druhej styl hrani. Od toho je to rts aby byla dynamicka.
Hraci nejsou roboti aby kazda sebemensi chyba znamenala prohru a tim padem i kazdej neuspesnej rush to by se pak kazdej rush dal nazvat all inem.
Pokud chces vyhrat musis si umet poradit s jakkoukoliv moznou situaci ktera muze nastat tudiz i all in a proto se tahle strategie nesmi zahrnovat kazdej hraje tak aby vyhral a zpusob jakym to provede je ciste jeho vec osobne si myslim ze by hrac mel vyuzivat dane situace a ne mit naucenej rekneme jeden makro styl a stim hrat a opovrhovat one base stylem nebo necim.

Nejlepsi hrac by mel umet ovladat vsechny tri veliciny stejne dobre jako intuitivni improvizaci na danou situaci tak aby ho nemohlo nic prekvapit repsektive aby umel zareagovat co nejeefektivneji a snazit se z kazde situace vytriskat maximum.
Tj souper jde expu a ma tam okenko rekneme minutu nez bude pripravenej tak toho okenka vyuziju zase opacne zdrzim-li soupere vylepsim svoji vyhodu tim ze si nahodim expu a vim ze za minutu se zacnou pomyslny nuzky mezi nama pomalu rozevirat stim jak se druha expa zacne rozjizdet.
Je blbost mit naucenej jene , dva zposoby boje a aplikovat je na kazdou hru mnohem lepsi je se naucit reagovat na vznikly situace a casem bude mit clovek tolik zkusenosti ze bude vedet jak dana bitva respektive hra dopadne kdyz udela tohle nebo tamhleto protoze se s danou situaci uz setkal a zkusil tohle tohle tamhleto a vi co melo nejlepsi vysledek.

Z vlastni zkusenosti vim ze co se tyka tymovek 3x3 a 4x4 obecne plati ze ten kdo zaucotci prvni vetsinou vyhrava protoze proste tym kterej utoci na jedno misto ve trech nebo 4 lidech vetsinou bojuje postupne proti jednomu , druhymu atd a jeden clovek nemuze ubranit tri armady respektive 3 ekonomiky takze padne a tak to postupuje. co se tyce 2x2 tam je to spis o kombu nez o poctu jednotek. V 4x4 je jedno jestli nekdo vymasi 3x marines nebo 3 lots protoze jeden hrac at je sebelepsi to proste neda.

Z toho vseho vyplava ze i FE muze byt svym zpusobem ALL-in protoze pokud to neubranis tak si prohral vsadil si na kartu s nazvem income a souper vsadil na v tu chvili vyssi kartu s nazvem timming push a vyhral a tak je to s kazdou strategii.

sem zvedavej na vase reakce :)

Autor:  elkar [ úte 22. bře 2011 12:01:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protoss expanzia

Podle mě by se měl nováče OBRNIT trpělivostí a trénovat macro, nejlépe v customkách s kámošema (ne jen s jedním).

Prostě vecpat si pod kůži, že každejch 20 sekund hodí těžiče, že si hlídá supply a zhruba podle toho jede BO atd atd atd.

Učit se vychatávky top hráčů je na nic. Je to jako hrát hokej, neumět bruslit, ale zkoušet parádičky s pukem, první dobrej bruslař tě shodí na zem ani nemrkneš.

Korejci ti to svoje makro jednou automaticky a mají při tom čas promýlšet co udělaj. VŽDY MUSÍ BEJT RUCE RYCHLEJŠÍ než myšlenka, a to u nováčka není když nemá naučený základní věci. Jakomile v ledderu někoho přemakruješ tak máš w/l raito 50%+. Až s dobrou mechanikou se začnu učit odrážet rushe all-iny.



Takže výsledek je, že ano.. první zápasy budu prohrávat.Taky jsem měl skóre 9W41L v bronzu. A teď když místo různejch vychytávek a spamování APM jsem se zaměřil na důsledný makro a posledních deset her mám 8W2L.

Autor:  Aklain [ úte 22. bře 2011 12:15:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protoss expanzia

skyller: tobe reknu ze jestli ses to ucil takhle... tvoje rozhodnuti :) tahat sem 2v2 a 3v3 a 4v4 je celkem mimo obraz to skoro nikoho nezajima, jinak ty ses presne ten prikal lidi ktere zavrhuju... ucit se vsechny podstatne veci v sc2 najednou? clovek co zacina se to bude ucit rok... 2..... ten co dela veci po dulezitosti.. to ma za pul roku zvladle...

elkar to vystihl s tim hokejem... proc se budu ucit FE a kdy ji delat kdyz sotva ovladam macro micro a reakcnost na soupere?

Autor:  Avatar [ úte 22. bře 2011 16:08:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protoss expanzia

to som rád, že sa to tu takto rozbehlo, dnes som skúšal rôzne veci, ktoré mám z tohto fóra a pred tým som ich nerobil, prvé hry som nemal šancu, predsa nemám nič nacvičené, tak som si povedal, že skúsim rush a uvidím, hral som proti protossovi, zaútočil som ja ale odrazil ma tak si hovorím, skúsim expandovať ako mi to radili profíci, snažil som sa hlavne nehromadiť suroviny a neustále vyrábať probov po jednom a popri tom nejaké vojsko nie ako som to robil pred tým, že som ich naklikal 5, hra trvala 40 min. raz útočil on raz ja ale keď som začal ťažiť v druhom nexuse získal som malú prevahu, neskôr som pridal colosy a nakoniec som ho porazil a bola to 100 krát zábavnejšia hra ako hry, ktoré som hrával doteraz

Autor:  elkar [ stř 23. bře 2011 10:51:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protoss expanzia

Avatar píše:
to som rád, že sa to tu takto rozbehlo, dnes som skúšal rôzne veci, ktoré mám z tohto fóra a pred tým som ich nerobil, prvé hry som nemal šancu, predsa nemám nič nacvičené, tak som si povedal, že skúsim rush a uvidím, hral som proti protossovi, zaútočil som ja ale odrazil ma tak si hovorím, skúsim expandovať ako mi to radili profíci, snažil som sa hlavne nehromadiť suroviny a neustále vyrábať probov po jednom a popri tom nejaké vojsko nie ako som to robil pred tým, že som ich naklikal 5, hra trvala 40 min. raz útočil on raz ja ale keď som začal ťažiť v druhom nexuse získal som malú prevahu, neskôr som pridal colosy a nakoniec som ho porazil a bola to 100 krát zábavnejšia hra ako hry, ktoré som hrával doteraz


GG, chalan.

Autor:  Matej [ pát 03. čer 2011 8:47:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protoss expanzia

saltazar píše:
Tak to máš velice těžké a nedá se to určit. Pokusím se pomoci v pár bodech:
1)záleží na rase protihráče
zerg->ve většině případů jede zerg nějakou FE, proti tomu se u mě vyplácí jed svoji, ta spočívá v protosské taktice 3gate+FE, najdi si na ni někde BO, to tu teď neřešíme. Pokud zerg jede brzkou agressy rushem či podobně většinou po odražení můžeš hned rozjet expu, nebo ho dorazit, záleží v jakém si stavu.
protoss->PvP se většinou hraje 1base, já většinou hraju pasivně 3gate+robo a přeskočím immortali na colose, po dvou collosech útok a při něm expa. Většinou protivník jede ale nějaké hovadiny jako 2gate rush, 4gate a když to odrazíš tak v zásadě protivníka porazíš a expu ani nepotřebuješ, i když ji pro jistotu stav při útoku.
terran->terrani mají ze začátku v pěchotě navrch, takže na FE zapomeň pokud ji nejede taky, ale na to na ledderu zapomeň, většinou jedou ten svůj push a ten bez FF na rampě jen tak neodrazíš. Expu dělám opět při první protiútoku.

2)na základě scoutu
Pokud protivník jede FE tak ji můžeš jed také a nebo udělat silný útok a při něm až dělat expu, podmínka je že musíš jeho expu zničit, aby ses dostal před něj, pokud ne tak jsi pozadu ty.

3)V zásadě by si expu měl dělat do 8 minuty, druhou do 15 minuty. Třetí podle toho kdo má navrch atd.

Nevím, pro mě je to hodně těžké popsat protože já hraju většinou reakčně podle toho co jede soupeř. Tohle je takové obecné a platí to především pro ledder úroveň diamond a níže. Jináč přečti si články "Jak hrát protosse" v sekci strategie a taktiky, tobě to určitě pomůže.



Link na ten 3 gate FE http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/1549673168 Je to sice v angličtině ale základní build order snad dokážeš vysledovat.

Autor:  saltazar [ pát 03. čer 2011 9:35:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protoss expanzia

Matej píše:
Link na ten 3 gate FE http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/1549673168 Je to sice v angličtině ale základní build order snad dokážeš vysledovat.


Jaj matěji, myslíš že za ty 4 měsíce ještě nepřišel na to jak to hrát? To bych se dokázal vytáhnout z bronzu do diamantu. :D Fakt myslíš že čeká až mu sem něco napíšeš takovou dobu. :D

Autor:  enix [ sob 04. čer 2011 8:21:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protoss expanzia

Aklain píše:
jezdit expu jak jezdi korejci, nebo spicka sveta.. nejvetsi picovina... oni jezdi macro hry protoze vi ze zadnej all in rush od jejich soupere neprijde stejne jako v sc1.... holt to riziko nechteji podstoupit,,, proto bych vsem co nejsou v master doporucoval hrat akorat to co dela kazdej,... rushe rushe.. 1 base all iny... nebo 2 base hry... tim ze se budete ucit tuhle " podle me kravinu " tak se akorat ohodne vic zabrzdite ve skillu.... dokud neumis ovladat jednotky a hrat nadprumerne a apm mas mensi jak 80 tak se tohle opravdu nema smysl ucit...



Větší s prominutím hovadinu jsi napsat nemohl. V zásadě máš pravdu o korejcích, ale pokud se i naši hráči nezačnou učit hrát macro hry, do kterých se ta postupně přenáší díky větším mapám, tak to bude právě samej all-in atd... Povzbuzovat do allinu , to je fakt trefa

Autor:  Zenedar [ sob 04. čer 2011 9:55:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protoss expanzia

hlavne je tam taky porad to radoby mysleni ze v masteru se hraje macro a niz se jen allinuje

Stránka 3 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/