StarCraftCZ.com
https://forum.starcraftcz.com:443/

Jak hrat Protosse-3
https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=31&t=1229
Stránka 1 z 3

Autor:  Aklain [ pon 07. bře 2011 10:16:57 ]
Předmět příspěvku:  Jak hrat Protosse-3

i pres prohlaseni ze uz zadne clanky psat nebudu, se prece jen vracim
prevazne diky velice kladnemu ohlasu jak v soukromych zpravach tak zpravach nechanych na bn jak jsou lidi vdecni, nadseni, jak jim pomaham a jak se tesi na dalsi clanky....

takze me neodradi hrstka lidi ktera nechape ze sepisuji svoje rady " veci ktere ja sam delam, ktere mi funguji v master lize "
vyskytla se i utocna parodie od ondika, ktery acmile smesne radil, podle moji teorie " kdyz to funguje me proc by nemohlo i tem low hracum? to on delal take,, ale ruku na srdce,,, nicenim 2 prob ze startu nebo jezdenim instant mothersheep nikomu nepomuze ;)" hodne lidi mi samo uznalo ze ti ht nejsou az tak spatni...

v tomhle tretim clanku se budu zabyvat nejvaznejsim problemem.. a to jsou 2 nejvic pouzivane taktiky v zapasech P v T a P v P


Protoss vs Terran

nejvice videna strategie v snad kazde lize kterou muzete videt je MMM ball s kterym ma problem mnoho hracu... inu.. on v podstate dobrej mmm bal drti i master ligu.. a i ja proti nemu kolikrat prohraju...
takze tu necekejte zadnej navod kterej vam po precteni bude vyhravat kazdou hru... s takovym peknym snem se muzete rozloucit.. takova taktika neni v sc2 bouzel/bohudik zadna..
takze kdo si nechce nechat aspon trosku pomoct s problemem a poradit par veci tak to rovnou dal ani cist nemusi.. nepotrebujeme prece dalsi flame na 30 stranek jako u clanku predesleho :)

takze, poznat ze terran jede MMM snad umi i bronze hrac..
pokud prece jenom nejaky hrac co to poznat neumi existuje, tak mu trosku pomuzeme. kdyz jdete scout, snazte se zustat v zakladne terrana co nejdele, i kdyz uz mu vyleze 1. marinak.. kdyz je terran hloupej zacne stavet 2...3... baracks jeste kdyz ste v mainu.. kdyz je chytrej tak si pocka az s probou odjede, popripade ji zabije.. pozdejsim scoutem uz bouzel nepoznate nic,
jenom kdyz se naskytne situace ze kdyz mate cca 3 stalkery se vydate na pruzkumny push... po vlezeni na clifu bud uvidite bunkr a v nem marinaky... nebo uz mix marinaku a marauderu... v 1. pripade je jasne ze jede neco jineho, tzn. banshee. helion drop.. tanky.. atd.. v druhem pripade mate jasno ze jede mmm.... " samozrejme nemusi platit vzdy, nekteri delaji bunkr i pri MMM a zbytek schovavaji vzadu, ale s tim se setkate tak 1x z 50ti her, vzdy se mi zatim tohle osvedcilo a pokazde sem mel pravdu v tom co T jede"

po zjjisteni ze jede "tak obtizne na zahrani" MMM tak mate v podstate 2 ruzne cesty jak se na to pripravit "samozrejme taky zalezi na typu hrace, nektery utoci s prvnima 10ti marine a 5 marauder... nekdo az s 20 marine 10 marauder.. a nekdo az kdyz ma populaci treba 100 a uz ma i medicky,,, " pro urypance, ty cisla jsou jenom obrazna, pisu je jenom aby hrac vedel co tim chci rict ;) "

1. cesta
rozjet expu udelat popripade par canonu, zalezi jak uznate za vhodne, a jet klasicky zealot stalker sentry ball.... jestli se vam cesta canonu nelibi a forge neplanujete.. doporucoval bych mit cca tak 6 sentry... na pozdejsi force fieldy a guardian shieldy... cim driv je postavite.. tim vic budete mit pak dulezite energie :) a k klasickemu balu pridate bud colose nebo HTcka... zalezi jen na vas s cim se vam lepe hraje... kdyz zvolite colose souper odpovi vikingama.. kdyz htcka, souper odpovi ghostama... zalezi jen na vas jestli se vam bude lepe ovladat stalkery a colose nebo htcka a uhybat empckam a rozprostirat armadu aby vam 1 nebo 2 emp nevyradil vsechny HTcka a armory u jednotek....
psat tu kdy co stavet je celkem kravina, proste tak jak vam to vychazi... ale zase moc nespechejte abyste nemeli malou armadu kdyz T zautoci.. v tehle taktice totiz jen cekate na utok terrana nez mate dostatecne prostredky.... 1. utok bych doporuicoval: pri ceste colosusu kdyz mate cca 3 kolose a pri ceste htcek kdyz mate tak na hozeni 6ti stormu.... po utoku, a po objasneni co souper ma je taky nekdy dobre prejit, nebo doplnit i tu druhu stranu jednotek. myslim tim, kdyz jedete clasic ball + colose... pridat pak i HT... a naopak.. pri balu + HT pridat colose,... kdyz uvidite ze ste mu hodne zavarili tak rozjedte dalsi expu... rozhodne treba nebojujte do posledni jednotky.. kdyz uvidite ze na to nemate.. tak mu udelejte par skod. . a stahnete se.. kdyz uvidite ze na to mate.. tak mu udelejte nejvetsi skody co muzete :) zbytek hry se pak bude odvijet jenom na vasem slozeni armady a umeni microvat colose a htcka a rozdelovanim armady aby vam neznicil par EMP..

2. cesta

po odhaleni ze T jede necekane MMM muzete udelat v podstate to same co v 1. ceste, akorat bez te expy...
akroat s tim rozdilem ze utahnout HTcka pouze z mainu je takmer nemozne.. takze delavam jen colose... je to i takovej celkem all in tak to musite zahrat nejlepe jak umite...
pojedete klasiku, rychle robo, kdo nezna tak, pylon, gateway, cybernetic core, zealot, stalker sentry, robotics. 2. gateway 3.gateway hned po robu obse a colosarnu :)
ja vetsinou chodivam push hned s 1. colosem, pro ty co moc neovladaji micro doporucuji pri druhym... a opet jen zalezi co se stane u nepritele,, bud ho znicite hned timto prvnim utokem kdyz to dobre zahrajete.. nebo mu udelate hodne velke skody.. nebo vas bez problemu odrazi a vy muzete pomalu leave, protoze to uz nemate sanci dat.. i tohle se mi nekdy stava ;)
k 1. pripadu kdyz ho prejedete toho moc psat neumusim.... k 2. kdy mu udelate skody a znicite temer vsechny vojaky.. v lepsim pripade expu... tak prejdete na expu i vy a dale produkujte ball + colose... v 3. pripade muzete zkusit to same.. ale vetsinou uz se s tim neda nic moc co delat...

ja volim mezi 1. a 2. cestou podle nalady.. vetisnou vsak tu druhou.. rychlej colos push... podle me mate vetsi pravdepodobnost ze prohraje, protoze s MMM se vetsinou jezdi i expa a ze zacatku terr jen stavi baracksy a rozjizdi expu,, takze kdyz tam prijdete s clasic ballem + 1-2 colosove tak teran zmatkari a cumi jak puk kde ste to tak rychle nabrali...

Protoss vs Protoss

v tomhle "mem nejoblibenejsim a nejsilnejsim" matchupe je samozrejme nejhranejsi taktika 4 gate...

ja osobne 4 gate nejezdim.. nemam to rad... prijde mi to jako blba taktika a strasne lehce se to odrazi....
jezdim ho jenom na scrap station protoze tam snad i jine vychodisko s sirokym clifem nejde a jedu ho jako defensive... cekam na souperuv 4 gate a branim....

pro ty co jezdi 4 gate: tem bych akorat doporucil at nejezdi ten standartni 4 gate 12 gateway.. pak cyber... a pak pridat 3 gate... kazdej vam to scoutne... a pripravi se na to... osobne bych doporucoval jet to tak neak nenapadne... pridavat jednu gate po druhe... opozdite se sice cca o 20-30 sekund.. ale muze vam to kolikrat vyhrat hru, protoze souper se na to nebude pripravovat kdyz uvidi ze nejedete ten kopirackej predvidatelnej 4 gate...

pro ty co se mu chteji branit: je to samozrejme jednodussi cesta a v podstate vam odrazeny 4 gate muze vyhrat hru kdyz nejste tulpas:)

jedete to stejne jako 4 gate.. akorat s tim rozdilem ze udelate gate 3... pozdeji pridate robo....
ted jak na to... jedete opet standart jak pri 4 gatu.. stavite nejake stalkery.. nejake sentry... a stavite to na clif...
doporucuju vam mit cca 2-3 sentry ze zacatku.... kdyz uvidite ze stavi proxy pylony tak pridejte dalsi 2-3 sentry a masujte stalkery.. obcas nejakeho zealota... paradoxem je ze na ubraneni 4 gate vam staci 5 sentry.... prodleva mezi hozenyma force fieldama je ze je muzete hazet jednoho po druhem nepretrzite, a toho prave casto vyuzivam i ja... mam cca 3-4 stalkery a 5 sentry... a prechazim na tak zname fast colose... kdyz je protos hnup tak se porad snazi vam na ten cliff dostat a kdyz je jeste hloupejsi tak pri tom i ztraci jednotky... kdyz je chytrejsi tak se vetsinou po case stahne a prejde na expu .. to je vase chvile... udelejte 2-3 rychle colose a hura na nej.... samozrejme pak uz pridavejte loty a stalkery... prevazne zealoty kvuli absenci gasu.. upgrade na range jeste nedelejte... po utoku se vam opet naskytne situace co dal... bud ho znicite.. udelate skody... nebo vas odrazi... kdyz ho znicite.. good for you..... 2. situace... muzete prejit na expu.. dostaveni par gate... pridani upgradu colosum na range.... a neustale otravovat soupere at se mu moc nezvetsuje armada.. nez ma sam colose.. rozjedte si vasi expu... kdyz nestihnete utracet tak pridejte dalsi robo... po odrazenym 4 gatu sem neprohral uz pekne dlouho tak doufam ze se to naucite i vy :)
kdyby prislo na situaci ne 4 gatu ale 3 gateway + blink stalkers tak postup je temer stejny.. jen s tim rozdilem ze pri 4 gatu hazete force field cca na stred rampy abyste mohli odstrelovat tlacici se jednotky navrch a pri 3 gatu + blink ten force field hazete uplne dolu na rampu, aby se mu pri vlezeni na stred rampy neodkryl vrch a neblinkl se vam tam.... muze se stat ze se bude snazit vychcat vas postavenim observera.. ale to nez bude mit diky drahe ceste dostani se k blinku tak vy musite mit minimalne 2-3 colose a zealot stalker sentry ball a nemuze vas porazit :)

to by bylo pro dnesek vse a nekdy v budoucnu opet ahoj :)

Vas dokonalej protoss Aklain :-* :D

Autor:  Aklain [ stř 09. bře 2011 0:15:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak hrat Protosse-3

tak to tu mate :)

Autor:  Pralev [ stř 09. bře 2011 0:45:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak hrat Protosse-3

1. Nechci se k tomu flamu moc vracet nebo nedejbože vyvolávat nový, tamten moje občasné touhy se pořádně pohádat ( :D ) ukojil dosyta :D Nicméně to s těmi HTčky bylo prostě jinak. Nikdo se s tebou nehádal, že HTčka nejsou boží. Myslím, že každej, kdo má odehráno víc jak 20 her, ví, že jsou úplně ultimátní a že bouřka drtí všechno (zvlášť Zerga, který žádný counter na castery obecně nemá). Jen prostě došlo na slovíčkaření, kdy od tebe to vyznělo, jakože "vidím Roache, tak rychle tech na templáře", s čímž my nesouhlasili. V late game, kde už k těm templářům člověk stihl vytechovat, aniž by to bylo brutálně na úkor armády a mapcontrolu, je to něco drasticky jinýho a ty stormy Roache upalují. Ostatně hodím ti sem svůj replay, přestože tenhle topic je o PvT a PvP, zatímco ten replay je PvZ :)

http://www.mediafire.com/?0j91veo94yvhaj4
(dávám to sem vyloženě jen proto, abys viděl, že i já jezdím na Roache bouřky :D :D a jak pěkně fungují :D Ale ve 20. minutě a ne v 8. :) )

2. U toho 4 gatu, jak popisuješ jet nestandardní build, přestože není tak efektivní - tohle mě docela zaujalo. Tím, že hraju Randoma a nehraju moc pravidelně, mám často s BO problém, jednoduše začne hra, nějaký matchup, co jsem dlouho nehrál a já si v tu chvíli vůbec nevybavím BO :) A jedu nějaký narychlo udělaný paskvil, který 100% není tak dobrý a nevychází tak přesně jako ty klasické prověřené BOčka. Kupodivu to ale fakt často mívá efekt, kterej popisuješ - soupeř není schopnej i při dobrým scoutu poznat, co to vlastně jedu :D

3. PvT, začínám obvykle Colossama, v určitou chvíli (kdy soupeř ty Vikingy začíná konečně rozjíždět doopravdy a ne aby se jen neřeklo) switch na Templáře. Co se toho Colossus pushe týče, jdu obvykle až se dvěma a to není tím, že bych nevěřil svýmu micru :), ale prostě ti dva upalují mariňáky jednou ranou, čili je to fakt o hodně efektivnější, navíc jeden jedinej Colossus si vyloženě říká o ten stim Marauderů a rychlej snipe a rozhodně ne na každý mapě a v každý pozici toho jde využít ke stažení Colossa a dělání dmg do těch Marauderů. No a v neposlední řadě jít až 2 znamená taky mít Thermal Lance :) Rovněž drastickej rozdíl proti stimujícímu Terranovi.

Jinak ale PvT se bez Templářů nedá hrát (pokud Terran není lama nebo to nějak brutálně nezkoní), takež v tomhle MU na ně techuju dost rychle. Pak je to hlavně o tom vždycky útočit první a nikdy ne se bránit (kdo útočí, ten to svoje, tj. Feedbacky nebo EMP/Snipe, hodí jako první a na 90% tu bitvu vyhraje) a o pozicích - jak už tu nějakej Terran kdysi na fórum psal, čím je hráč lepší, tím větší roli začne přikládat terénu a pozicování.

4. PvP, nechápu, jak ho můžeš mít rád... No ale každej je nějakej :) 4 gate vs. 4 gate je jedna z nejnudnějších věcí v celým SC2, na druhou stranu mass Colossové vs. mass Colossové není o moc lepší :D Přesto doporučuju hrát co nejvíc macro hry, drtivá většina tossů to prostě neumí... A jak se hra dostane do 20. minuty, od té chvíle ti tossové hrají většinou strašně špatně.

Autor:  elkar [ stř 09. bře 2011 9:48:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak hrat Protosse-3

Pralev píše:

4. PvP, nechápu, jak ho můžeš mít rád... No ale každej je nějakej :) 4 gate vs. 4 gate je jedna z nejnudnějších věcí v celým SC2, na druhou stranu mass Colossové vs. mass Colossové není o moc lepší :D Přesto doporučuju hrát co nejvíc macro hry, drtivá většina tossů to prostě neumí... A jak se hra dostane do 20. minuty, od té chvíle ti tossové hrají většinou strašně špatně.


To nebude problém jenom tossů. Většina her na leddru hlavně nižších ligách je záležitost kratší 20 minut, respektive tech nepřejde nějak výrazně mid-game a víc jak 2, 3 base.

Autor:  GoodWill [ stř 09. bře 2011 10:08:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak hrat Protosse-3

Ja proti MMM hravam nieco ine, tiez velmi uspesne a na zahranie velmi jednoduche (ale neviem posudit ako by to fungovalo vo vyssich ligach).

Chargloti + sentry. Na zahranie lahke, obycajne 12 gate, po dostavani prvej gate dat stavat perveho zealota a CC. Po dostavanie CC vytlacite par sentry, dalsie GW pridavate postupne. DOlezite je naplanovat gas aby ste mohli hned po CC postavit twilight a hned ako je hotovy dat research chargu, ktory chronoboostuje co to ide. Kym bude hotovy uz len masite zealotov a sentry. Je to viac-menej defenzivna taktika, cakate kym terran nezautoci, nechate ho vyliezt az hore na clif a potom mu zablokujete cestu na ustup. Pomoze guardien shield a je konec. Nakrajate ho ako nic. Potom logicky nasleduje utok. Ak nebude mat na rampe pripravene scv na opravu, mali by ste mu stihnut rozkrajat wall a nemusia vas trapit ani tie 2-3 siege ktore by tam uz mohol mat (ak opravovat stiha, tak sa stiahnite). Postavte robo a spravte mu drop charglotov s naslednym warpovanim dalsich.

Druh amoznost ako sa branit je mat armadu dole pod clifom, a mozno by som to takto aj odporucil. Terran totiz nemusi na nieco taketo skocit a hore za vami neopjde, postavi dole par bunkrov, siege tanky a vy sa von dostanete tazko, zatial co on bezpecne expanduje. Takze radsej sa drzte dole a ked k vam terran nabehne, forcefieldami mu zablokujte ustup a dalej je to uz rovnake.

Pokial mate dost silnu ekonomiku na upgrady, tak pred dmg uprednostnite upgrade armoru.

Autor:  elkar [ stř 09. bře 2011 10:54:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak hrat Protosse-3

GoodWill píše:
Pokial mate dost silnu ekonomiku na upgrady, tak pred dmg uprednostnite upgrade armoru.


Note: kdyz stihnes vylepsit armory a shieldy na max (+3) tak 0-0 marinaci nedelaji zaelotum vubec nic.

Autor:  Aklain [ stř 09. bře 2011 11:00:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak hrat Protosse-3

goodwil: k tomu ti jen reknu, pockej az se dostanes do master a zkus si to tam, uvidis co se stane :D
jinak to v tech slabsich ligach muze byt ucinne, tak proc ne.. dalsi typ...

Autor:  GoodWill [ stř 09. bře 2011 13:28:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak hrat Protosse-3

elkar, +3 urcite nie... myslel som to tak ze +1 (mass charglot nebyvaju dlhe hry). spolu s guardien shieldom dava marinak aj tak zanedbatelny dmg
Aklain, masters? :) Budem rad ak sa vratim do platiny. Vsetko nad tym je sci-fy

Autor:  ghostdog [ stř 09. bře 2011 18:52:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak hrat Protosse-3

http://dl.dropbox.com/u/20064622/imba%20D.SC2Replay

tentokrát se vyplatilo vydržet :-)

Autor:  Hawky [ pát 11. bře 2011 8:25:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak hrat Protosse-3

Ahoj. Předem tě musím pochválit za skvělě zpracované články. Je dobře, že si s tím někdo dá takovou práci. Líbí se mi, jak jednotlivé taktiky popisuješ ( útok, obrana, triky) a i jak je to ve finále vše přehledné.

Jediné co mi tu chybi jsou replaye. Uvažoval jsi nad tím, že by jsi pod každý rozbor buildu dal tvůj replay, kde si onu taktiku hrál, aby to čtenáři viděli i v praxi? Já vím, že takových replayu je na netu plno, ale vždy je lepší vidět to od hráče, který ten rozbor psal. Co ty na to?

Hlavně se nenech odradit. Vždy se najde někdo, komu se tvá prace nebude líbit, ale lidí kterým pomuže bude vždy víc.

Teď už jen chybí, aby se nekdo zhostil popisu Terranů a máme to komplet. :-)

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/