StarCraftCZ.com
https://forum.starcraftcz.com:443/

Únor/březen '08: Tvorba map
https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=13&t=72
Stránka 2 z 2

Autor:  Moergil [ pon 18. úno 2008 11:54:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Únor/březen '08: Tvorba map

mauriicio píše:
Ještě o podpoře kampaní: bylo by hezké vytvořit skripty/triggry pracující s dvěma mapami současně. Třeba kdyby někdo vytvořil mapu, kde musíte za určitý čas zničit co nejvíce nepřátelských základen, a na další by pak síla soupeře odpovídala výsledku minulé mapy. V SC 1 bylo nutno vytvořit tolik druhých map, kolik možností síly autor chtěl vytvořit. Pokud by byl nějaký "switch", který se na první mapě aktivuje a druhá s ním pracuje, bylo by to vítané zjednodušení.


Toto fungovalo vo W3 editore. Kto ho má, môže pozrieť do scriptov, Herní paměť (Game cache) - poznámka k triggeru:
A game cache allows you to store data between maps, or between games on a given map.
Dajú sa tam ukladať jednotky alebo klasické premenné (string, bool, integer) a znova nahrávať (Restore unit facing angle/position, atď.).

Inak, pokročilešie scriptovanie by som tiež uvítal spolu s prepracovanejšími klasickými triggermi.
Hlavne v jednoduchých operáciach (napr. klasický cyklus while s podmienkou, cyklus na prechádzanie celého poľa alebo širšie používanie premenných v niektorých spínačoch (napr. možnosť vybrať jednotku podľa hodnoty stringu (vyber 1 jedotku na mape ktorej meno = string premenná))
Zaujímavé by bolo aj možnoť upravovania vlastností jednotiek (damage, grafický model, rýchlosť pohybu) priamo v hre cez triggery.

Autor:  lord Arvenger [ pon 18. úno 2008 12:45:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Únor/březen '08: Tvorba map

Se scriptováním scenárií jsem se zatím moc nesetkal, ale jak vás tu tak poslouchám . . . .
Je to přesně to, čeho jsem se obával: programování.

Autor:  Moergil [ pon 18. úno 2008 17:00:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Únor/březen '08: Tvorba map

lord Arvenger píše:
Se scriptováním scenárií jsem se zatím moc nesetkal, ale jak vás tu tak poslouchám . . . .
Je to přesně to, čeho jsem se obával: programování.


Mapky s pokročilejšími funckiami alebo s priehľadnejším kódom/triggermi bez zložitejších nástrojov nespravíš.
Keď sa pozrieš na niektoré triggery s W3, napr:

Kód:
HumanBaseMiddleTL
    Události
        Jednotka - A unit enters MiddleTL <gen>
    Podmí­nky
        (Owner of (Triggering unit)) Rovná se Hráč 1 (Červená)
    Činnosti
        Jednotka - Order (Triggering unit) to Přesun s útokem na (Center of MiddleBL <gen>)

(S prekladom: ak jednotka vstúpi do zóny MiddleTL a tá jednotka patrí červenému, tak spínajúcej jednotke (tá ktorá vstúpila do zóny) sa nakáže attack move na zónu MiddleBL)


...tak sa až tak moc od SC neodlišujú. Trochu iná syntax ale v princípe to isté.
Ale vďaka zložitejším príkazom, ktoré napr. používa tento trigger:

Kód:
HeroPick
    Události
        Jednotka - A unit Prodej jednotky
    Podmí­nky
        ((Sold unit) is Hrdina) Rovná se TRUE
    Činnosti
        -------- Vybere sa každý hráč a vybraný hrdina sa preňho nastaví­ ako nedostupný --------
        Skupina hráče - Pick every player in (All players) and do (Actions)
            Smyčka - akce
                Hráč - Make (Unit-type of (Sold unit)) Nedostupné for training/construction by (Picked player)
        Hra - Display to (All players) the text: ((Player |cffff0000 + ((Name of (Owner of (Sold unit))) + |r )) + ((select: |cff0099ff + (Name of (Sold unit))) + |r))
        Výběr - Select (Sold unit) for (Owner of (Sold unit))
        -------- Nastavenie nedostupnosti ostatných hrdinov --------
        Hráč - Make Cutter Nedostupné for training/construction by (Owner of (Sold unit))
        Hráč - Make TestHero Nedostupné for training/construction by (Owner of (Sold unit))
// tu by ešte nasledovali ďaľsie jednotky (hrdinovia) ktorí by sa dali ako nedostupný

(S prekladom:
Ak sa predá jednotka a tá jednotka je hrdina,
vyberú sa hráči a postupne po jednom sa pre nich nastaví predaná jednotka ako nedostupná na nákup - takže nikto iný si ju nebude môcť kúpiť.
Potom sa zobrazí každému hráčovi text (preložený do cze): Hráč (meno hráča ktorý vlastní predanú jednotku) si vybral: (meno predanej jednotky).
Ďalej sa označí hráčovi ktorý ju kúpil a v posledných riadkoch sa nastavia určité jednotky pre tohto hráča nedostupné na nákup (v tomto príapde všetci hrdinovia, aby si mohol kúpiť len jedného))


...môžeš naprogramovať veci o dosť elegantnejšie. V SC by sa toto muselo robiť samostatným scriptom pre každého hráča (čo keby si to ešte musel upravovať, brr), zatiaľ čo tu postačí jeden trigger.
Na druhej strane, nič ti vo W3 editore nebráni písať mapky podobným spôsobom ako v SC editore a tieto zložitejšie funkcie obísť:

Kód:
Script pre jedného červeného hráča (len schematicky):
Události
 Predanie jednotky
Podmínky
Vlastník predanej jednotky = červený
Činnosti
Nastav jednotku pre hráča Modrý nedostupnú
// toto toľkokrát koľko je hráčov v hre
Napis text: hrac cerveny si vybral jednotku NameOfSoldUnit
// toto si neviem predstaviť že by sa robilo pre každú jednotku zvlášť, takže sa použije názov predanej jednotky
Nastav jednotku Jednotka1 nedostupnu pre hraca Červený
Nastav jednotku Jednotka2...
// tu zase všetky jednotky ktoré sa majú vyhodiť z kupovania




...a v princípe to zostane určite možné aj v SC2 editore.

A nakoniec, scriptovanie by bolo pre nás, ktorím niekedy ani tieto možnosti triggerov nestačia, aby sme mohli naprogramovať presne to, čo chceme a nemuseli sa zdržiavať klikačkou ;)

Autor:  ASS_Sasin [ pon 18. úno 2008 17:17:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Únor/březen '08: Tvorba map

Upřímně, chvíli jsem si v editorech hrál, takže to pro mně není španělská vesnice. Ale řekl bych, že pro ostatní na představu to těžké být musí, každopádně pěkně jsi to vysvětlil.

Autor:  lord Arvenger [ pon 18. úno 2008 17:58:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Únor/březen '08: Tvorba map

Což o to, pro mne zas až tolik programování taky není cizí. Nejednou jsem už programoval.
Ale rád se tomu vyhnu, pokud můžu.

Editor v SC1 mi vyhovoval tím, že tam byly ty triggery, který práci s vytvářením mapy dosti usnadňovaly.

Je mi jasný, že jejich využití je limitovaný, prto jsem už prve říkal, že by nebylo od věci, kdyby tam byla možnost jak scriptiování, tak i ubyčejnýcgh triggerů jako bylo v SC1

Autor:  Návštěvník [ sob 15. bře 2008 9:45:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Únor/březen '08: Tvorba map

1/...
2/...
3/TD, Dota, .... významně to mění hratelnost a použitelnost hry (může o býd třeba jenom DEFENCE (máš peníze a jednotky a čekáš na vlny zergu - pochopitelně jako MP) Možná je to jenom o tom umět použít některé SP mapy pro MP (kdo dneska ještě hraje SP ;-)
4/...

Autor:  lord Arvenger [ sob 15. bře 2008 12:05:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Únor/březen '08: Tvorba map

Já!

Autor:  Tyrael [ sob 15. bře 2008 19:04:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Únor/březen '08: Tvorba map

ja taky :)

Autor:  GMB [ pon 24. bře 2008 22:37:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Únor/březen '08: Tvorba map

1- No super by bylo kdyby se dalo vystavet nejake opevneni kde by se hodily báze na simulaci dobyvani nebo obrany fakt už velkých základen i s ruznými vraty a podobne navic po multaku proti sobe by to nemuselo byt špatne

2- nejakou Galerii map popřípade i příběhů a povídek ze sveta Starcraftu podle nich by si ti co si jako já hrajou rádi s mapama semtam neco vytvořili popřípade by mohly byt i souteže o nejlepší mapu na dané téma

3- Jak už sem psal nejakou galerku mapy sem delal vetšinou pro multak 4 a více semtam nejake scenaře osobne bych je chtel Free :mrgreen:

4- skripty/triggry oboji se da využit když si neviš rady :twisted: malou přiručku na scripty myslim že každy nevi všecko a tvorbu vlastniho hrdiny jednoznačne pro pokud to pude tak super

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/