StarCraftCZ.com
https://forum.starcraftcz.com:443/

Únor/březen '08: Tvorba map
https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=13&t=72
Stránka 1 z 2

Autor:  Jetro [ čtv 14. úno 2008 23:28:32 ]
Předmět příspěvku:  Únor/březen '08: Tvorba map

Otázky:
1) Jaké prvky byste rádi viděli v editoru pro StarCraft II?
2) Jak ještě více můžeme podporovat komunitu zabývající se tvorbou map?
3) Jak byste rádi viděli v budoucnu uživatelské mapy a módy, aby s nimi bylo zacházeno?
4) Další věci, které byste chtěli k tématu říct...

Jak odpovídat?
Stačí poslat odpověď na tento příspěvek a ta bude mít tvar:
1) ...
2) ...
3) ...
4) ...


Ty nejzajímavější odpovědi a náměty budou poslány do Blizzardu. Tato akce probíhá hromadně na všech fanstránkách po světě!

Autor:  mauriicio [ pát 15. úno 2008 2:02:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Únor/březen '08: Tvorba map

Já jsem si tvořil jen takové soukromé kampaně, ani ne proto, abych je někam posílal, ale prostě mě bavilo si vyhrát s editorem, zjišťovat, co vše umí. Ze všech editorů co jsem kdy zkoušel mě právě ten ve StarCraftu přišel nejideálnější (Warcraft III jsem nehrál). Jednoduchá tvorba terénu i jednotek, přístupné "skriptování" předem nastavenými triggry a systémem lokací. Podobnou jednoduchost bych rozhodně uvítal i ve dvojce.

Co nového? - to moc nevím, tady asi spíš budou vědět hráči tvořící mapy pro novější hry, ale mám pár věcí co mi v jedničce chybělo:
-jednak nemožnost vytvořit před brífingem obrazovku se zeleným textem (v tom jsem na originální kampaně žárlil nejvíce), také by se hodil nějaký seznam herních zvuků (t.j. odstranit nutnost si je stahovat z jiných map).
-hlavně by se hodil nějaký editor hrdinů, nebo aspoň možnost dát na mapu jednotku s vlastními statistikami, jménem, obličejem a třeba i schopnostmi. A ne jen z omezeného seznamu herních hrdinů. Líbila by se mi i možnost měnit obličej normálním jednotkám (jako když v první misi Brood War mají Protosské budovy obrázek Overmindu).
-také trigger na přeměnu terrénu (nebo alespoň doodads) během hry, možnost tvořit efekty na mapu (výbuchy bez jednotek, vizuální nebo i funkční efekty schopností), možnost ovládat počítačové jednotky (jako když se v BW předváděli Corsaiři), třeba i tvořit rozestavěné budovy.
-a hlavně umožnit hráči maximum z toho co dovedou autoři kampaní (vážně není milé dělat v kampani věci, co nedokážu v editoru já)

Autor:  lord Arvenger [ pát 15. úno 2008 11:47:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Únor/březen '08: Tvorba map

Nějak si nedovedu představit, jak by jsi chtěl jednotkám přdávat nové obličeje.

Tvorba vlastních hrdinů zní zajímavě, ale dost dobře nevím, jak by se to dalo zrealizovat. Pro každý typ jednotky by tam muselo existovat přednastavený limity jejich maximálních možností a schopností.

Scriptování pomocí předem nastavených triggerů, pod to se ti podepíšu, to bylo v SCI absolutně špičkový (WarCraft III sice mám ale MapEditor nemam bohužel cracklej, takže ho neznám) Stejně jednoduchý princip scriptování, který přitom umožňoval velké množství akcí, bych uvítal.

Ovládat počítačem jednotky můžeš už v SCI. Sice si už nepamatuju přesně ten level s korzáry, ale je to v celku jednoduchý. Nastavíš trigger, aby v ten a ten herní čas se v lokaci 1 objevilo 10 korzárů pro hráče 6 (třeba). Pak nastavíš aby se všechny jednotky hráče 6 v lokaci 1 přesunuly do lokace 2 a pak, aby na místě zlikvidovaly všchny jednotky npřátelských hráčů (kteří to jsou snad víš jak nastavit)

Autor:  SiMich [ pát 15. úno 2008 14:51:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Únor/březen '08: Tvorba map

avenger: Až na to, že v té prezentaci korzárů házeli Dirsruption Web. O to myslím jde.

1) Jako zde předchozí pisatelé jsem také pořádně nepracoval s WarCraft III editorem a také znám pořádně pouze triggery ze SC1. Narozdíl od nich je nesnáším. Tedy, jistě, jsou dobré pro ty, co neumí scriptovací jazyky, to je pochopitelné, ale když je umím, tak v SC1 se uklikám k smrti, když chci udělat něco, co se děje jen s málo obměnama na mnoha lokacích. Proto samozřejmě uvítám, a to je už pokud vím potrvzené a bylo to i ve W3, že se vedle triggerů přidají i scripty.

3) Mody ve W3 jsem měl rád, jediný problém, který vidím, je ten, že mi často jeden spoulžák píše, abych si šel zahrát W3 a vyklube se z toho, že chce hrát Dotu (kterou, jakožto RPG, nesnáším). Takže všemi těmi modifikacemi se W3 čím dál oddaloval sám od sebe.

To je asi tak vše.

Autor:  mauriicio [ pát 15. úno 2008 15:14:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Únor/březen '08: Tvorba map

to Arvenger: skutečně mi jde o ovládání schopností. Obrázky nechci nové, vlastní, jen možnost dávat jednotkám už existující (a třeba nechat Jima nasednout do Wraitha,...). Hrdinové - i v jedniče jsi mohl nastavit jednotce 5000Hp, armor 100 atd., ale jen pro existující hrdiny (i pro jednotky, ale to je pak měl i počítač).

Autor:  lord Arvenger [ pát 15. úno 2008 15:51:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Únor/březen '08: Tvorba map

To já jsem pochopil, že jsi měl na mysli vytvořit si vlastního hrdinu a sám si ho pojmenovat, jenže jak říkám, musely by pro každý typ jednotky existovat maximální limity. Jako vytvořit si hrdinu z mariňáka s 5'000 HP je jaksi . . . . že ano.

Posadit Jima do Wraithu, to taky není špatný nápad. Prve jsem to jaksi nepochopil.

A k těm schopnostem . . . . nojo, no. To by bylo dobrý, kdyby se tam daly nastavit i použití těchhle schopností.

Autor:  Moergil [ pát 15. úno 2008 16:10:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Únor/březen '08: Tvorba map

Zdravím,
s W3 editorom som určitý čas pracoval, takže vás môžem uistiť že väčšinu týchto vecí (tvorba hrdinov (a vôbec modifikácia jednotiek), vlastné "tváre", schopnosti jednotiek, efekty (distruption web, plague) ako schopnosti alebo len grafické efekty, editácia AI (o dosť pokročilejšia od SC), atď.) editor obsahoval. Ak by sa porovnal W3 editor a SC editor, tak je to obrovský skok. Vďaka nemu sa naozaj dala vytvoriť kampaň na úrovni hernej (zo všetkým k tomu, možno okrem filmov, ale úvodné obrazovky, in game animačky, texty, vlastné pozadia...). Tiež práca zo zvukmi bola jednoduchšia a dali sa vyťahovať priamo z editora, stačilo vybrať tie ktoré sa použijú do mapky.

A aspoň k prvej otázke:
1) Jaké prvky byste rádi viděli v editoru pro StarCraft II?
Veľmi som sa potešil keď oznámili že sa budú dať kombinovať akékoľvek druhy dlaždíc, vo W3 to bolo dosť obmedzené.
Takisto (podľa screenov) to vyzerá tak, že sa bude môcť spraviť útes s viac ako 2 úrovní (viz W3 kde bolo toto maximum a potom sa vytvorila ďaľšia "terasa"), ak som sa len zle pozeral tak by som uvítal túto možnosť.
Bolo by dobré spraviť aj niečo ako paletu najpoužívanejších vecí (napr. special efekty, jednotky), kde by sa dali tieto objekty rozčleniť do jednotlivých katégorií (s tým že jeden objekt by mohol byť naraz vo viacerých katégoriach) - aby človek nemusel stále prepínať medzi niekoľkými oknami.

Autor:  Venca [ pát 15. úno 2008 17:19:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Únor/březen '08: Tvorba map

W3 editor znam jenom okrajově, ale vim, že s tam můžeš vytvářet vlatní jednotky a hodně měnit stávající, jinak ke triggerům bych chtěl, aby se to víc přiblížilo možnostem, jaký ma scriptování

Autor:  lord Arvenger [ sob 16. úno 2008 13:51:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Únor/březen '08: Tvorba map

No, tak asi nejlepší by bylo, aby tam byla možnost triggerů pro ty, co je chtěj a pro ty co jim vyhovuje spíš scriptování tak ti ať si scriptujou.
Zjednodušeně aby tam bylo možno obojí.

Scriptování je pro mne španielská vesnice.

Autor:  mauriicio [ ned 17. úno 2008 20:08:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Únor/březen '08: Tvorba map

Ještě o podpoře kampaní: bylo by hezké vytvořit skripty/triggry pracující s dvěma mapami současně. Třeba kdyby někdo vytvořil mapu, kde musíte za určitý čas zničit co nejvíce nepřátelských základen, a na další by pak síla soupeře odpovídala výsledku minulé mapy. V SC 1 bylo nutno vytvořit tolik druhých map, kolik možností síly autor chtěl vytvořit. Pokud by byl nějaký "switch", který se na první mapě aktivuje a druhá s ním pracuje, bylo by to vítané zjednodušení.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/